Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mercedes CLK 200 Kompressor "Kleemann"

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Re: Mercedes CLK 200 Kompressor "Kleemann"

Originally posted by Hewi View Post
    Ser bra ut! De smälter in riktigt bra i inredningen men de ser nästan ut att vara vinklade nedåt istället för upp mot öron höjd , men den vinklingen kanske du har lyssnat in?
    ja dom är faktiskt vinklade lite snett neråt (inte mycket), tyckte att diskanten blev lite för vass när den satt helt on-axis.
    det blev en lite av en kompromiss mellan form/funktion/lathet.

det går ju alltid att bygga om i framtiden.

vilken skillnad det är att ha diskanten "on axis" jämfört med hur den satt tidigare, massor av nya detaljer hoppade fram ur musiken. och att riktningsbestämma instrument på tävlingsskivan var inga problem.
    enda nackdelen är väl att dåliga mp3or låter ännu sämre än förut.

Comment

Då har man äntligen fått tag i en burk av det omtalade smurflimmet! tänkte limma ikväll så att man får börja passa ihop vinylen imorgon.

tror ni att det går att spraya på limmet med airbrush sprutan om jag justerar upp den för mer flöde? limmet var ju rätt tunnflytande.

ska man röra om i limburken?

går det att lägga bitarna på varandra utan att det hugger fast så länge jag inte gnuggar/värmer?

Comment

Fråga 1: Ja det kan gå , testa!
        Fråga 2: Bra fråga!
        Fråga 3: Ja det går bra
        "Sound by Hewi"

Blue eMotion by heWi

Comment

Hewi har redan svarat men ibland kan det vara skönt att höra samma sak från flera håll.

1: Borde fungera lika bra som att lägga på med vanlig spruta om du justerar upp flödet.
          Annars så kan man även pensla på det, men det är inte alls lika drygt då.
          2: Jag brukar skvalpa runt lite men aldrig röra om.
          3: Ja, men ytorna måste vara torra, vänta gärna över natten.
          Kassör för Svenska Bilstereoförbundet

Comment

det gick hur bra som helst att lägga på limmet med airbrushen, men ställde jag upp flödet för mycket så började den spotta. det skulle vara hopplöst på större detaljer men nu gick det bra för att det handlar om ca 20 cm2.

nu får sakerna ligga tills efter jobbet imorgon, sen börjar allvaret!? kan det torka för mycket?

uppdaterar imorgon så får ni veta hur det gick, ska bli spännande, tycker jag iallafall

nej nu ska jag sova på saken!

Comment

nu har jag gjort ett försök med ss vinylen och 30 limmet. måste säga att dett var väldigt smidigt och att man har en hel del chanser på sig att få vinylen på plats.

MEN! fick fula veck likförbenat. även om dom inte syns så jättemycket när allt är monterat så bestämde jag mig för att göra om och då upptäckte jag det bästa med limmet, Att det går aldeles utmärkt att dra bort!!!

får göra ett nytt försök till helgen.

trial and error. over and out!

Comment

Ett tips är att klippa som små solstrålar i kanterna så blir du av med vecken när du spänner vinylen. Om du inte redan gjorde det så går det ju att använda varmluftspistol lite lätt på vinylen så blir den lite mer följsam. Antar att du använder en superstrech vinyl.
                Last edited by Valek; May 28, 2010, 07:06.
                Ljudstudion
                Bilpedanten

Comment

jag skar upp små jack men bara när jag gjorde "gropen" var högtalarna sitter. Satt uppe igår kväll och funderade. gjorde en ny lösning på det hela som i mina ögon ser bra ut, tog fram nål och tråd och sydde en cylinder som var lite tightare än utsidan av plasten runt själva baffeln. testade att trä den över allt sen, då sitter den helt perfekt av sig själv tom utan limm. men ska självklart limma också.

om man var tvungen att stretcha vinylen för mycket så blev strukturen så annorlunda där man sträck att det inte blev snyggt, tycker sömmen passar in riktigt fint, ser mer ut som att man använt riktigt skinn när man var tvungen att sy.
                  varmluftspistol var också en riktigt struktur förstörare även om man använde den med måtta och inte värmde supermycket.

Comment

Nu sitter det som det ska, bättre bilder kommer när sakerna är inkopplade och bilen är städad...

Comment

Ser bra ut

Comment

har inte hänt ett dugg på bilstereofronten, Grenröret har spruckit och eftersom det är en dyr affär så har resten fått vänta. grenrör ca 8500 men eftersom org har en tendens att spricka så blir det supersprint som får snickra ihop ett nytt

men kan lägga upp lite bilder från när baslådan blev till (länge sedan, därför ett av de gamla stegen syns).

Comment

Originally posted by twostroke View Post
                          ja vad gömde sig i paketet?

jo dom här:
                          Hvor har du bestilt de der?
                          Lookin good

Comment

Originally posted by GENEXXA View Post
                            Hvor har du bestilt de der?
                            Lookin good
                            Prata med Kuhlin här på Forumet
                            http://www.bilstereoforum.se/member.php?u=177
                            Då ska han nog kunna hjälpa dig

Comment

Trevligt att fler har likadana idiotidéer då vi skissar på ett liknande montage av dubbla 8" i en kompis 850
                              Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
                              ACV, Dayton Audio, GAS, Kenwood, Supra

Comment

idiotidéer?
                                jag har haft den här baslådan rätt länge nu och tycker att det fungerar grymt bra faktiskt. jag försökte med lite olika baslådor i bagaget, men det fungerade inget vidare. bas fick jag, men också skrammel, skrammel och lite mer skrammel.
                                sen så är det ett stort plus att jag kan fälla ryggstöden bäst jag vill.

men jag funderar få att bygga en ny låda som går längre bak ock följer formerna på plåten mer så att det går att få den mer "platt". som det är nu så snor lådan åt sig rätt mycket på höjden, sen vill jag att den ska se mer original ut, eller åtminstone inte märkas så mycket.

funderar också på en vettig placering av genesis steget. men vet inte vart jag ska gömma undan det. har funderat på att fimpa reservhjulet, men det känns inte bra det heller.
                                en annan dum idé som jag haft är att sätta steget på en utskjutbar "låda" som kommer ut ur baslådan, typ med ikeas "softclose" mojänger.

Comment

Working...
                                X