Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mercedes CLK 200 Kompressor "Kleemann"

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Re: Mercedes CLK 200 Kompressor "Kleemann"

Kanon

Ser (på ren Göteborska) gôrbra ut.
    Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
    ACV, Dayton Audio, GAS, Kenwood, Supra

Comment

Ser riktigt bra ut. Kul att tipset kom till användning!
      /tycker Erik.

Comment

Vart ju jävligt bra det där
        Saab 9-3 SQ style

Comment

det var ett riktigt bra sätt det där med positiv/negativ form, första gallret klippte jag för lite i radierna, då blev det veck och gallret gick inte att få dit. under andra försöket klippte jag rejält innan jag pressade igenom, då passade den direkt.

Tack för alla fina kommentarer!

Comment

Nu är jag ägare av ett genesis five channel!
            lite puts på det så blir det nog fint! någon som vet något bra puts/polermedel? är autosol för grovt?

Comment

Originally posted by twostroke View Post
              Nu är jag ägare av ett genesis five channel!
              lite puts på det så blir det nog fint! någon som vet något bra puts/polermedel? är autosol för grovt?

Jag polerade mitt Genesis steg med silverputs som man polerar bestick. Vart riktigt bra efter några omgångar. Använde vanliga tops i räfflorna och en fin trasa på den blanka delen.

Autosol har lite slippmedel som kan repa, värt att tänka på.
              MVH F.Trybom

Comment

Kopplade in steget igår kväll och jag fick hyffsat med brus!
                hörs inget när motorn är av, men när jag slår på den så börjar det brusa/vina, fast det låter mest som brus.
                men tyvärr så är det lite svårt att veta om det viner från kompressorn eller stereon

får väl felsöka ikväll, blev lite rörigt med hur kablarna blev dragna när jag kopplade kablar både kors och tvärs. (hade två slutsteg i innan)
                Last edited by twostroke; April 7, 2010, 13:41.

Comment

Låter som om du har jordpotentialproblem. Prova att driva steget med en Ipod eller liknande på låg nivå och se om det brusar då.
                  /tycker Erik.

Comment

Har inte hänt så mycket här, har varit så trött den senaste veckan att jag inte orkat ta reda på vart bruset kommer ifrån, men nu i helgen gjorde jag ett ryck och plastade hållaren till alu baffeln.
                    förhoppningsvis så hinner jag göra hållarna färdiga för slipning/spackling i veckan!

Comment

Väldigt snygga bafflar du fått gjorda, blev riktigt snygga med galler på! Men det hade nog blivit ännu lite snyggare med mer finmaskigt galler. Om resten av bygget håller samma nivå så blir det kalas!
                      Mitt projekt: Volvo V60
                      BRL - B2 & Dayton

More to come...

Comment

Har legat på latsidan ett tag men nu har jag köpt nya kablar till bygget och hållarna till mid/diskant är i princip färdigplastade, bara lite spacklande kvar nu då.

köpte 3 par billiga streetwires zn5 lågnivåkablar, dom var dubbelskärmade och hade tvinnad ofc iallafall, men kontakterna var inte guldpläterade men satt fast rätt hårt. (går ju att byta om dom visar sig vara värdelösa) , flätade sedan ihop kablarna i en 3-fläta och drog en svart "tygtejp" runt.

på strömsidan blir det 35 kvadrat, kan man ha 100A säkring på en sån även om den är riktigt kort? (drygt 1m)

som högtalarkablar blir det supra classic.

bilder får det bli när det har hänt lite mer intressant, om inte någon kablofil vill se billig flätad kabel

Comment

35mm2 kabel får du ha 150A säkring på, så 100A är inga problem.
                          Mitt projekt: Volvo V60
                          BRL - B2 & Dayton

More to come...

Comment

En liten bild update av det som hänt på sistone.

alu biten ska sitta längre in men det var lite svårt att få den att hållas där på bilden.

Comment

Ser jeavligt bra ut! Lär bli en bra integrering mellan diskant/mellan

Comment

Snygg design men kan inte den där lösningen påverka ljudet lite negativit. Att det blir lite
                                som att diskant och mellanregister sitter en bit in i ett rör och spelar?

Eller djupet i aludelen kanske inte är så djup som man tycker på bilderna?

Comment

Working...
                                X