Dags för nästa projekt då.
En Caddy av modell äldre 1986 närmare bestämt.
Detta är ett för närvarande ett rullande projekt så det blir kvällspyssel lite då och då tillsvidare.
Själva bilstereoinstallationen kommer dröja innan den påbörjas då jag nu håller på med rosten. Inte så farlig egentligen men den finns på sina ställen. Med en liten kupé som caddy har så är utrymmena begränsade men absolut inte omöjliga. Det kommer bli en ordentlig dämpning av hela kupén från golv till tak.
Bilstereon kommer från förra projektet med Pioneer HU och högtalare samt steg från DLS.
Kan bjuda på lite bilder från ett rostarbete i tröskellådan på förarsidan:
Bild på främre delen av tröskel innan påbörjat arbete.
Bakre delen av tröskel
För säkerhets skull tittade jag hur tidigare lagning gjorts. Den är inte okej någonstans.
Slipat lite och kapat väck rostangripen plåt "nästan halva längden"
Börjat med att tillverka en ny plåt för att sänka in på plats då lappning är för de lata.
Helsvetsad ny fin plåtbit
Gjorde också en tillfällig rostskyddsmålning som inte kom på bild.
To be continued...
En Caddy av modell äldre 1986 närmare bestämt.
Detta är ett för närvarande ett rullande projekt så det blir kvällspyssel lite då och då tillsvidare.
Själva bilstereoinstallationen kommer dröja innan den påbörjas då jag nu håller på med rosten. Inte så farlig egentligen men den finns på sina ställen. Med en liten kupé som caddy har så är utrymmena begränsade men absolut inte omöjliga. Det kommer bli en ordentlig dämpning av hela kupén från golv till tak.
Bilstereon kommer från förra projektet med Pioneer HU och högtalare samt steg från DLS.
Kan bjuda på lite bilder från ett rostarbete i tröskellådan på förarsidan:
Bild på främre delen av tröskel innan påbörjat arbete.
Bakre delen av tröskel
För säkerhets skull tittade jag hur tidigare lagning gjorts. Den är inte okej någonstans.
Slipat lite och kapat väck rostangripen plåt "nästan halva längden"
Börjat med att tillverka en ny plåt för att sänka in på plats då lappning är för de lata.
Helsvetsad ny fin plåtbit
Gjorde också en tillfällig rostskyddsmålning som inte kom på bild.
To be continued...
Comment