Announcement

Collapse
No announcement yet.

Audi 80 B4 "Lite bättre än originalet"

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Re: Audi 80 B4 "Lite bättre än originalet"

Ytterligare en baffel limmad på baslådan för att få upp basen lite samt plastad invändigt. Självklart blev det provmontering.

19mm extra baffel pålimmad.

Provmontering, passar som handen i handsken.
    Attached Files
    Last edited by Emil.S; June 1, 2014, 22:12.

Comment

Instämmer!

Bygglogg: SQW: TransFårrden

Comment

Udda form på lådan, sånt är kul!
        Mitt projekt: Volvo V60
        BRL - B2 & Dayton

More to come...

Comment

Varför lådans form blev som den blev är för att den kommer sitta monterad direkt under hatthyllan. Och vad ögat kan märka så känns det som att en vinklad låda ser mindre ut än en helt rektangulär låda.

Det som är kvar att göra på lådan är att förborra för basen, ta hål och försänka ner högtalarterminal, fixa anordning för att montera den under hatthyllan samt att klä den. Mer bilder kommer.

Comment

Nu sitter högtalarterminal på plats. Är väl bara att börja klä lådan och sen montera fast den i bilen.

Högtalarterminalen som ska dit.

Hålet är lite större i ytterdiameter för att tyget ska dit, den är även nedförsänkt.
            Attached Files

Comment

Kommer på plats mkt lovande

Bygglogg: SQW: TransFårrden

Comment

Då har jag börjat ta tag i hatthyllan, hålet är fixat. Tyvärr är det ju någon som har haft 6x9or monterade i hatthyllan tidigare så det är lite onödigt många hål där. Jag ska se om jag kan nita fast lite plåtar som täcker för hålen för mer stabilitet.

Såhär ser det ut utanför bilen med baslådan på plats (org. hatthyllan ska på plats sen).

Inne i bagaget.

Närmare bild på monteringen. 20x20mm vinkeljärn som sitter bultad med M6 i hatthyllan.
                Attached Files

Comment

Originally posted by Emil.S View Post
                  Då har jag börjat ta tag i hatthyllan, hålet är fixat. Tyvärr är det ju någon som har haft 6x9or monterade i hatthyllan tidigare så det är lite onödigt många hål där. Jag ska se om jag kan nita fast lite plåtar som täcker för hålen för mer stabilitet.

Såhär ser det ut utanför bilen med baslådan på plats (org. hatthyllan ska på plats sen).

Inne i bagaget.

Närmare bild på monteringen. 20x20mm vinkeljärn som sitter bultad med M6 i hatthyllan.
                  Ber man inte om extra mycket skrammel och vibrationer med karossmonterad sub? En tanke bara.
                  Peugeot 307 1,6HDi
                  Huvudenhet: Pioneer P80PRS
                  Framsystem: DLS UP4
                  Sub: DLS RW12i
                  Slutsteg: DLS Ultimate A5+ CA23
                  Ström: Optima Yellow 75Ah

Comment

Hatthyllans undersida samt ovansida kommer få ett lager med silent coat över sig. Tror inte att det kommer vara så mycket skrammel. Jag förstår dock din tanke.

Comment

Jag har också lite funderingar på om det blir skrammel eller inte om man montera fast suben i hatthyllan. Jag har inte bestämt mig än för hur jag ska göra. Du kan se min tråd (ska göra en projekttråd när jag får pengar och tid att pilla lite) hur jag tillfälligt har gjort. Ska bli väldigt intressant att få veta om du får något "skrammel" eller ej.

Din låda ser väldigt smidig ut. Funderar om jag ska göra om min låda till något i stil med din. Har det någon betydelse vilken form en baslåda har när det är en sluten låda? En annan fråga, har man inte heller några högtalare i hatthyllan längre?

Comment

Originally posted by Eazy View Post
                        Jag har också lite funderingar på om det blir skrammel eller inte om man montera fast suben i hatthyllan. Jag har inte bestämt mig än för hur jag ska göra. Du kan se min tråd (ska göra en projekttråd när jag får pengar och tid att pilla lite) hur jag tillfälligt har gjort. Ska bli väldigt intressant att få veta om du får något "skrammel" eller ej.

Din låda ser väldigt smidig ut. Funderar om jag ska göra om min låda till något i stil med din. Har det någon betydelse vilken form en baslåda har när det är en sluten låda? En annan fråga, har man inte heller några högtalare i hatthyllan längre?

Vet inte riktigt hur man ska fästa baslådan utan att den ska sitta fast i karossen. Visserligen att klämma fast den men då har den ju ändå kontaktyta mot plåten. Återkommer med svar sen när allt är under provspelning, då kommer svaret svart på vitt om det blir mycket skrammel.

Ang. om formen på baslådan så vet jag faktiskt inte. Det kanske någon annan kan svara på? Högtalare bak i hatthyllan är nog mer upp till var och en. Jag vill enbart få en bra ljudbild fram i bilen. Lägger hellre allt krut på att få en bra installation i framsystemet.

Comment

Effektiv dag idag. Det mesta med baslådan är numera klart. Endast en täckring kvar att slipa och lacka.

Dämpat ovansidan av hatthyllan.

Även ett lager med dämpmaterial på undersidan av hatthyllan.

Själva hatthyllan fick ett lager med.

Basen klädd i filttyg. Stiften kommer inte synas då dom ligger mot hatthyllan.

Basen monterad och även täckringen. Den ska slipas och lackas svart.
                          Attached Files

Comment

Blir ju superbra det där!

Mvh Micke

Comment

Får hoppas bilder är intressant..

Träringen som sitter runt baselementet på hatthyllan, numera lackad med biltemas strukturlack.

Närbild på strukturlacken.

Kablarna som kommer sitta innuti baslådan, krympslang och strumpa.

Närbilder på kablarna.
                              Attached Files

Comment

Då det gäller denna tråd är varje uppdatering med bilder högst intressanta! Sjukt härlig byggkvalite

Comment

Working...
                                X