Announcement

Collapse
No announcement yet.

Audi 80 B4 "Lite bättre än originalet"

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Re: Audi 80 B4 "Lite bättre än originalet"

Sur nice ut ! : )
    Ingen risk att skon som leder in strömmen i blocket kan komma åt det som går ut ?
    Eller blir det någon mellanvägg ? : )
    9-3sc -08 ,Hu:Pioneer 2din. Frontsteg LA 2ch. Front Infinity 5020cs, Bassteg DLS CAD11, Basar DLS Nobelium 10 x 2

Comment

Originally posted by Jimpa_31 View Post
      Sur nice ut ! : )
      Ingen risk att skon som leder in strömmen i blocket kan komma åt det som går ut ?
      Eller blir det någon mellanvägg ? : )

Kanske kommer göra nån mellanvägg, men alla kablar med tillhörande skor kommer strumpans och använda krympslang på. Skulle tro att risken är minimal att skon kommer flytta på sig. Funderar även på att göra en fästpunkt för inkommande kabel.

Comment

Då börjar säkringsblocket och jordblocket bli klart. Fattas bara ett pet skydd över säkringsssidan. Nu när jag kan placera ut vars dessa ska sitta så kan jag fortsätta att dra ström/jordkablar till dsp samt slutstegen.

Attached Files

Comment

Snyggt!!
          Sponsor:
          Bilstereohörnan - www.bilstereohornan.se
          Tudor Batteries - www.tudor.se
          Sonax Bilvård - www.sonax.se

Comment

Fint som snus det där!
            ...there are only 10 kinds of people, those who understand binary and those who don't...

Bygglogg BMW G20: BMW G20 SQ (Ny!)
            Bygglogg BMW F36: BMW F36 SQ
            Bygglogg Audi Q7: Audi Q7
            Bygglogg BMW F10: Tvåstegsprojekt i BMW F10

Team Ljudbyggaren
            1:a Plats Skilled OEM - SM 2017
            3:e Plats Master OEM - SM 2018
            8:e Plats Master OEM - EM 2018 ()

Comment

Lägger in ett lite sidoprojekt jag precis har startat. Ska bygga ett par nya lådor till mina Vifa TG9FD jag har hemma.

Min första variant av låda blev som nedan. Perfekt liten datorhögtalare.

Nu bygger vi en lite större låda, ska se vad dessa kommer klara av. Här är materialet kapat till båda och ena är bara ihopbyggd för att pröva.

Båda är nu limmade och lätt slipad över kanter för att få dom jämn. Tanken är sen varför jag har försänkt sidorna lite är att lägga in faner som kommer bli en liten detalj.

Ville ha något skydd över framsidan, så valde att fräsa en ram för att kunna spänna fronttyg över.
              Attached Files

Comment

Nu har frontsubben fått börjas byggas! En hel del pyssel med kapningar, limma ihop, få allt till att hålla. Kommer lägga 2 lager polyester och matta på utsidan av lådan för att stadga ihop den.

Köpte hem lite gjutrör för att få till formerna enklare än att hålla på gera ihop mdfen.

Ett rör som är delat mittitu, falsat av mdfen på yttersidorna för att kunna limma ihop den.

Här blev det då att limma ihop alla sidostycken på blivande lådan. Blev även en liten påbyggnad för att få ut volymen.

Hyffsat färdigt resultat av lådan form. Det här är framsidan där 2st qw6or kommer få husera. Alt. blir det bara en och med en adapterring så kan man montera en port istället för andra basen.

Delen som kommer få bo upp under instrumentbrädan.

Bakstycket, fick lov att bygga ut lite mer på påbyggnaden om man vill kunna montera 2st basar.

Flöda gärna med kommentarer på detta.
                Attached Files

Comment

Jag börjar "flöda" du har för mycke fritid!

Comment

Gillar idén med pappröret delat på längden och mdf i mellan. Snyggt!

Comment

Finurliga lösningar.

Comment

Gäller att vara uppfinningsrik när man ska bygga saker och ting! Ikväll fick jag lite fräsabstinens och tog mig i kragen för att fräsa monteringshålen till basarna.

Nästa steg blir väl att bygga en adapter till porten som ska kunna ersätta en bas. Sen fixa skivan som ska passa bra mot handsfacket.

Båda hålen frästa, hade bara med mig en bas för att pröva.
                        Attached Files

Comment

imponerande mängd träarbete till frontsubben!

Men säg, har du hunnit få dig en provlyssning av framsystemet ännu?
                          (är galet nyfiken på hur mellanregisteroch diskanter uppför sig!)

Also: råkar du åka ner på elmia med bilen?

Bygglogg: SQW: TransFårrden

Comment

Originally posted by zrken View Post
                            imponerande mängd träarbete till frontsubben!

Men säg, har du hunnit få dig en provlyssning av framsystemet ännu?
                            (är galet nyfiken på hur mellanregisteroch diskanter uppför sig!)

Also: råkar du åka ner på elmia med bilen?
                            Några timmar blev det lagt på frontsubben, just allt som är gjort på bilden tog ungefär 5h att göra inkl. fräsningen.
                            Tyvärr så spelar inget i bilen ännu.. Jag har gruvat mig för att strumpa alla högtalarkablar.. Men jag kommer återkomma om hur mellanregister och diskant kommer lira ihop.

Ang. Elmia så blir det ingen resa dit ner. Jobbar för fullt och sen har jag massa annat som ska hinnas med.

Comment

Då har man fixat och trixat lite till idag. Har lyckats kapa ut ett frontstycke som passar någorlunda mot instrumentbrädan, men det är en del jobb kvar innan jag är nöjd med passform. Fick lov att luta fronten lite ifrån baslådan för att det ska funka. Och det leder till att jag var tvungen att bygga en sarg så dom blir nedförsänkt.

Här limmas sargen på plats, och även fronten på lådan är där.

Prövar den i bilen, ser helt ok ut. Sargen som sticker ut ska kapas ner till ungefär 5mm. Måste även pressa ett eget galler som kommer passa där.
                              Attached Files

Comment

Det här kommer bli kalas! hur många liter blev lådan på?

Comment

Working...
                                X