Lock av hålplåt/sträckmetall klätt med fronttyg? SImpelt o släpper igenom luft
Hade missat (om det framkommit) fronttygslösningen över.
Låter som en god grund. Man lär ju märka om prylarna kokar sönder.
Vad jag erfarit hittils är det inte förrens man står med stereon igång en heldag på träff i stekande sol som man får uppfattning om hur väl det står sig.
Re: Audi 80 B4 "Lite bättre än originalet"
Man tackar för responsen! Slutstegen och processorn kommer monteras fast med kardborreband. Vi har en variant på jobbet som är tillverkad med hårdare "plastkrokar" som låser fast i varann än just den mjuka som går köpa lite varstans. Det kommer sitta mer än tillräckligt.
Lägger upp 2st bilder sen jag monterade racket i hatthyllan och elektroniken ligger på sin plats. Nästa steg är att börja fixa säkringshållare och kablage till allt.
Innifrån bilen sett.
Sett utifrån, originalhatthyllan ligger på sin plats och döljer installationen.
Söndag är en perfekt dag för lite kabelsysslor. Tog mig för att löda signalkablarna som ska vara i racket. Kommande veckan så ska jag fixa iordning rux kabeln samt signalkabeln mellan stereo och ljudprocessorn.
Jag har tidigare kört en större strumpa än nödvändigt för att få den över kontakterna. Är inte en kul kontakt att trixa isär/ihop tyvärr..
Då har man påbörjat säkringsblocket som kommer sitta där bak. Även en jordskena är tillverkad. Det som syns på bilderna är bara grovt fixat nu. Ska bli massa finlir. Kommer även tillverkas lock i plexi/lexan över.
Grunden till säkringsblocket.
Alubitarna nedförsänkta, och säkring samt kabelskor utlagda.
Jordskenan som blir istället för att montera alla kablar på bältesfästet.
Comment