Re: Audi 80 B4 "Lite bättre än originalet"
Har varit och skaffat en ny hatthylla utan hål i nu, och valde att börja kika lite hur stegen ska placeras. Perfekt när man har hatthyllan lös och en bra "mall".
Som bilden visar kommer upplägget bli, dock är inget synbart utifrån då elektroniken kommer hamna under hatthyllan i ett rack. Denna instalation kommer medföra att jag behöver kapa plåt, samt förstärka upp med metallram då det är av bilens konstruktion.
Nu tog jag mig äntligen tid för att börja tillverka slutstegsracket. Då jag vill inte vill ha sakerna framme så valde jag att plocka bort min kära sub från hatthyllan, och istället montera mina steg samt ljudprocessorn där. Förövrigt så råkade jag handla in en Alpine H701 box med tillhörande RUX. Ska bli spännande att se hur den lirar ihop med Nakamichin.
Först så började jag riva ur allt från hatthyllan.
Satt kapen ännu mer och rensade bort lite "dålig" plåt, det kommer förstärkas upp så det inte blir någon svag punkt.
Började tillverka "baljan" där alla saker kommer få bo, vart en del kapning och svetsning.
Hann med att tillverka lite fästpunkter på "baljan" oxå. Kommer fästas på lite mer ställen oxå.
Nästa steg som blir att göra är att borra upp lite hål för kablar, fixa klart sista fästpunkterna samt lacka racket. Mer bilder kommer!
Samtidigt kan jag inte tänka annat än att det där hade blivit en inte helt pytteliten låda till en liten subb...., inverterad monterad inne i kupé. Synnerligen manligt oxå!
Redigt coolt med elektroniken gömd sådär!
Hur tänker du kring ventilation..?
Ventilationen har jag klurat över, min plan var att enkelt och smidigt använda en hålsåg. Kommer ta upp några hål i golvet lämpligt under slutstegen, sen tänkte jag försöka pressa snyggt och prydligt runt hålen för att få det till att se original ut.
En relativt enkel fråga ang. huvudenhet till ljudprocessor.. Jag valde att köpa in en Alpine H701 med tillhörande RUX, och sedan tidigare har jag en Nakamichi CD400. Ska jag Använda min Naka och köra analogt till ljudprocessorn, alt. använda surfplatta/mobil och försöka köra med optiskt.
Hur mycket kommer man märka av mellan dom olika alternativen. Använder jag Nakan blir det förmodligen även att köra aux in till mobilen för att få tillgång till Spotify. Vad har ni för förslag och tips?
En relativt enkel fråga ang. huvudenhet till ljudprocessor.. Jag valde att köpa in en Alpine H701 med tillhörande RUX, och sedan tidigare har jag en Nakamichi CD400. Ska jag Använda min Naka och köra analogt till ljudprocessorn, alt. använda surfplatta/mobil och försöka köra med optiskt.
Hur mycket kommer man märka av mellan dom olika alternativen. Använder jag Nakan blir det förmodligen även att köra aux in till mobilen för att få tillgång till Spotify. Vad har ni för förslag och tips?
Det ena utesluter ju inte det andra.
Kör nakan för cd-skivor och radio och investera i tex en AMAS2 eller liknande för att spela musik från telefonen.
Volymen sköter du hela tiden via din RUX.
Roger Edvinsson
Åsiktsmaskin som ibland är ute och cyklar...
helst på saker av kolfiber :-)
Comment