Varför skall ni plasta med epoxi istället för polyester? Blir det hårdare kanske?
Det blir hårdare ,starkare och krymper inte som polyester,du kan därmed göra det tunnare.+att Lars efter alla byggen börjar bli allergisk mot polyester.Det var dock inget krav från hans sida.
Det blir hårdare ,starkare och krymper inte som polyester,du kan därmed göra det tunnare.+att Lars efter alla byggen börjar bli allergisk mot polyester.Det var dock inget krav från hans sida.
Hoppas ni använder rejält med skydd när ni plastar med epoxy. Det ska vara etter värre att bli allergisk mot epoxy än polyester trots att det verkar skonsammare pga mindre lukt.
Ska bli skoj att se lådorna. Vad ska i dom? 3", 4", 5"?
sigpic
-C5 2008 -SQuse-
-Citroen -making mechanics out of men since 1919-
Hoppas ni använder rejält med skydd när ni plastar med epoxy. Det ska vara etter värre att bli allergisk mot epoxy än polyester trots att det verkar skonsammare pga mindre lukt.
Ska bli skoj att se lådorna. Vad ska i dom? 3", 4", 5"?
Diskhandskar skall funka bra.
Det blir scandinavia 6.2,se bild albumet.
Funkar det inte att bygga nån typ av "isoventlåda" Till framsystemet?
Ungefär som Pmshopen byggde i sin Saab 9000
Har för mig att det kallas isoventlåda
Ett "rör" med dämpning
Funkar det inte att bygga nån typ av "isoventlåda" Till framsystemet?
Ungefär som Pmshopen byggde i sin Saab 9000
Har för mig att det kallas isoventlåda
Ett "rör" med dämpning
Det blir sådana lådor se bilderna, sitter i v lådan redan.
DLS 6.2 hade hoppats på 7l men det ser ut att bli 5l ca.Botten delen är på drygt 4l.
Jag kan rekomundera epoxi ,går åt väldigt lite per ark glasfiber.
Jag har liknande lösning med variovent i min bil nu. Ca 7 liter till en 8'a.
Det funkar - men ändå inte - kan man säga. Elementen spelar de frekvenser de ska, fast det blir ingen "energi" eller "stöd" från lådan. Ljudet blir lite tamt helt enkelt nu när jag halverat lådvolymen jämfört med den i förra bilen, trots att jag fyrdubblat effekten.
Hoppas att du får det till att funka med dina element. Dom kanske inte är så långt ifrån sin rekommenderade volym som mina är?
Ska du ha kvar kickpanelerna?
sigpic
-C5 2008 -SQuse-
-Citroen -making mechanics out of men since 1919-
Jag har liknande lösning med variovent i min bil nu. Ca 7 liter till en 8'a.
Det funkar - men ändå inte - kan man säga. Elementen spelar de frekvenser de ska, fast det blir ingen "energi" eller "stöd" från lådan. Ljudet blir lite tamt helt enkelt nu när jag halverat lådvolymen jämfört med den i förra bilen, trots att jag fyrdubblat effekten.
Hoppas att du får det till att funka med dina element. Dom kanske inte är så långt ifrån sin rekommenderade volym som mina är?
Ska du ha kvar kickpanelerna?
Rek volym 7l skall bygga testlådor för att höra hur de funkar i 5l .Har tänkt att dela dem vid 80hz hp.Sedan får vi se om kickarna blir kvar.Hoppas du får till det Mats.
Comment