Fick en riktigt positiv respons över att jag ville ge mig på att byta dammkåpa fixa lite "dekorationskanter" runt upphägningen och i allmänhet fixa till små defekter och utseendemässiga fel såsom repor mm. då jag finner ett stort nöje i sådant
Är några som frågat efter bilder på projektet så tyckte det var smidigast att starta en tråd och hoppas nu dom flesta ser detta som en kul grej och inte ett störande objekt.
Det jag börjat med är att ta bort dammkåpan då den satt exentriskt och limm i överflöd har runnit längs konan sant att man då smetat silikon som var ett mindre objekt i sig att få bort MEN som man är har man prylar i överflöd och det bästa jag fann var en fönsterkittkniv som var helt underbar att ha till ändamålet.
Låter nu lite bilder tala för sig själva
--------------------------------------------------------------
Så såg den ut före starten då det var massa silikon som satt som berget och jag vill gärna inte skada konan för mycket.
En kitkniv är underbar till ändamålet att skrapa silikon och härdat lim.
Så blev det när jag äntligen fått bort silikonet och limmet samt tvättat av konan lite.
Undra vad denna silikon har fyllt för funktion förutom att skapa en högre mms
Så kunde det sett ut om det nu inte var ett litet hål i den originala dammkåpan...
Jag skådar ljuset .
Nej det är inte blixten från kameran.
Utan jag har lagt min telefon med lampan tänd och det lyser genom ett litet litet hål.
Sammla damm?!
Knappast! här ska putsas
Gillar verkligen utformningen av magneten!
Här jävlar ska det poleras.
Inga repor tollereras..
Vadå lycklig att få pilla på pappas leksaker
Är några som frågat efter bilder på projektet så tyckte det var smidigast att starta en tråd och hoppas nu dom flesta ser detta som en kul grej och inte ett störande objekt.
Det jag börjat med är att ta bort dammkåpan då den satt exentriskt och limm i överflöd har runnit längs konan sant att man då smetat silikon som var ett mindre objekt i sig att få bort MEN som man är har man prylar i överflöd och det bästa jag fann var en fönsterkittkniv som var helt underbar att ha till ändamålet.
Låter nu lite bilder tala för sig själva
--------------------------------------------------------------
Så såg den ut före starten då det var massa silikon som satt som berget och jag vill gärna inte skada konan för mycket.
En kitkniv är underbar till ändamålet att skrapa silikon och härdat lim.
Så blev det när jag äntligen fått bort silikonet och limmet samt tvättat av konan lite.
Undra vad denna silikon har fyllt för funktion förutom att skapa en högre mms
Så kunde det sett ut om det nu inte var ett litet hål i den originala dammkåpan...
Jag skådar ljuset .
Nej det är inte blixten från kameran.
Utan jag har lagt min telefon med lampan tänd och det lyser genom ett litet litet hål.
Sammla damm?!
Knappast! här ska putsas
Gillar verkligen utformningen av magneten!
Här jävlar ska det poleras.
Inga repor tollereras..
Vadå lycklig att få pilla på pappas leksaker
Comment