Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lillprojektet Civic ek3

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Re: Lillprojektet Civic ek3

Originally posted by fedtemule View Post
    funkar bra tycker ja iaf!
    sen har ja turen och ha Nonne på ljudbyggaren runt hörnet.
    grymt bra produkter o en service som e bäst
    Vissa har det bra!!
    Vi har inte en enda bilstereo handlare kvar i Borås tyvärr

Comment

Nu har det byggts lite igen. Monterade först högtalarna oem utan stagning eller nåt. Stod ut i 3 dar
      Ljudbild osv var kanon, men inte en tillstymmelse till bas från frontsystemet.
      Så ikväll stagade jag upp lite med en bit trä:

Klippte upp plåten för lite friare andning:

Penade in plåten igen för att staga upp lite:

Skruvade dit min lilla träbit:

Å dit med 6.5:an:

Fick dit originalgallren å sen var det bara å provspela igen. Vilken skillnad! Har fortfarande inte den där riktigt goa midbasen, men den lite djupare basen ökade ordentligt å möter upp baslådan mycket bättre. Så en ordentlig montering av högtalaren är ju som natt och dag. Nästa steg blir att tweaka lite å sen dra igång å snygga till lite i skuffen.
      Hann med å dra nåra rundor Bf4 med, men nu är det gonatt!

Comment

Fin monteringsring!
        Nästa steg kanske kan bli en hög dämpmatta i dörrarna för att styva upp sidorna ytterligare? De ser rätt rangliga ut det lilla man ser.

Bygglogg: SQW: TransFårrden

Comment

Originally posted by zrken View Post
          Fin monteringsring!
          Nästa steg kanske kan bli en hög dämpmatta i dörrarna för att styva upp sidorna ytterligare? De ser rätt rangliga ut det lilla man ser.
          Ja, den blev krånglig!
          Extra roligt när jag insåg att jag inte hade behövt kapa ur det mesta utan kunnat ta bort det ur plasten istället
          Dörrsidorna skall dämpas. Sitter å funderar på vilken tillverkare man skall välja bara. STP black gold är ju sjukt billiga. Men är fortfarande rätt pilligt och tidskrävande. Så vill inte ha nån skit. Har googlat mig till att det inte finns nån vetenskaplig bevisning åt något håll utan bara vad folk själva tycker. Och då brukar det man själv har vara bäst, SPECIELLT om man köpt nåt dyrt

Comment

Jovisst. Det ligger mycket i tycke/smak och senaste erfarenheter.
            Snarlikt om man frågar folk vart stans bästa pizzeria ligger.
            Gjorde det som experiement i grupp, och det blev ett jävla kacklande. Visade sig att det kom upp ett par namn som blev någon slags konkurrens mellan vilken som faktiskt var bäst. Men så drog jag upp kortärms esset - "vilken är den pizzeria som ligger närmast dig?" .......och då visade det sig att samtliga utom EN (styva 10-15 tillfrågade) hade angett pizzerian som låg närmast deras hem. Att samma pizzeria dök upp flera ggr, berodde endast på att folk bodde närmast samma.....

Paralellen till bilstereoprylar är inte långt fångad^^

Comment

Originally posted by zrken View Post
              Jovisst. Det ligger mycket i tycke/smak och senaste erfarenheter.
              Snarlikt om man frågar folk vart stans bästa pizzeria ligger.
              Gjorde det som experiement i grupp, och det blev ett jävla kacklande. Visade sig att det kom upp ett par namn som blev någon slags konkurrens mellan vilken som faktiskt var bäst. Men så drog jag upp kortärms esset - "vilken är den pizzeria som ligger närmast dig?" .......och då visade det sig att samtliga utom EN (styva 10-15 tillfrågade) hade angett pizzerian som låg närmast deras hem. Att samma pizzeria dök upp flera ggr, berodde endast på att folk bodde närmast samma.....

Paralellen till bilstereoprylar är inte långt fångad^^
              Hahahah, konstigt hur människan fungerar
              Jag ger mig nog på att försöka med Stp black gold tror jag. Körde Silent Coat (Som oxå enligt en del skall vara kass å enligt andra kanon) i förra civicen å den midbasen sparka på bra mycket bättre med 5.25" än mina nuvarande 6.5" utan dämpning. Så skillnad lär det ju göra iaf. Och då kan man ju ha råd att göra om med annan matta senare om man inte är nöjd då Black gold klarar sig för typ 600:- för båda dörrarna!

Comment

Ptja, du har väl bestämt dig för att köra STP BG...
                Men kan verkligen inte låta bli att framhäva hur mkt jag ångrar jag köpte på mig 3 paket "prova på" STPBG istället för att fortsätta på Silent coat.....

Comment

Jaså?? Av dämpnings synpunkter eller monterings svårigheter? Du har ju provat båda så hade varit kul å höra lite synpunkter

Comment

Enklast är att sammanfatta det så här:
                    Det finns inte någon aspekt jag har kunnat komma på där STPBG har varit att föredra över silentcoat. _ingen_.

Comment

Tackar! Tur jag inte hunnit beställa än då
                      Var ju oxå nöjd med sc, så då blir det den igen. Har du provat 4mm versionen??

Comment

Originally posted by Peppe_e View Post
                        Har du provat 4mm versionen??
                        Nej. Den faller lite utanför mina ramar på något sätt.
                        Skall det styvas upp - tror jag betydligt mer på varianter i stil med aerostone eller ex STP Gold, eller bitumenmattor.
                        För egen del - bitumen då de är billigast.

Comment

Snyggt jobbat!

enligt dämpmatta så är min upplevelse mellan dessa två att
                          SC känns bättre, stummare och mer lättmonterat

Comment

Originally posted by Belone View Post
                            Snyggt jobbat!

enligt dämpmatta så är min upplevelse mellan dessa två att
                            SC känns bättre, stummare och mer lättmonterat
                            Tackar!
                            Blev Silent Coat igen! Kommer nog framåt tisdag nånting. Och nån skummatta att trolla bort vibrationer med.

Comment

Har varit iväg en sväng å fixat till baslådan. Tätade inte framsidan på den sist, då jag skulle i med lite dämpning osv innan. Trodde inte det skulle vara så farligt. Men JÄKLAR vad den läckte! Och märkte även att skruvarna till basen inte dragit ordentligt så läckte även där. Bytte ut frontsidan (23mm spån) mot 35mm mdf. Drog lite grövre skruv lite snett utåt och tätade iaf med lite gummi tätlist tills jag får skummattan som ska i. Och blev bra skillnad direkt. Fick sänka sublvl 2db
                              Inga bilder tyvärr då jag hade så j....a bråttom å spela! Kommer nästa vända.

Comment

Så fick jag hem lite SC prylar:
                                4mm till ytterplåten
                                2mm till resten
                                15mm soundabsorber till å fixa dörrsidorna (Vibrerar nåt otroligt)

Fick monterat dämpning på ena dörren. Testade att inte vara lika noga på den inre plåten denna gången. Inga plåtar för å täppa till hål osv. Fick problem med otroliga mängder kondens sist.

Comment

Working...
                                X