dessa fick jag heller inte så mycket kort på.
Plasta först hela originalstolpen
Byggde därefter ett skelett av grillspettspinnar som jag limma ihop med baffeln.
Detta kläddes sen direkt med glasfiber utan någon fleecefilt.
sen ytterliggare x antal lager glasfiber innan det var dags för glasfiberspackel som sedan avslutades med finspackel
Hade tänkt klä dom först i skinn men då jag insåg mina begränsningar med just klädselarbete bestämde jag mig för att måla dom istället.
Var omöjligt att sträcka konstskinnet över 90graders skarpa kanter utan en jävla erfarenhet och mjukt läder.
Detta innebar mer slipning och sedan 2lager sprutspackel med slipning imellan:/
I detta läget kopplade jag in och testkörde allt på en skithu ihopa med hertz hcp4d steget, lät katastrofallt dåligt med den stereon och det digitala steget till stolparna. Märktes tydligt att hela framsystemet fick för lite effekt.
Därför bestämde jag mig för att brygga hertz steget till middarna och köpa ett 4kanals ab steg till stolparna som jag kunde köra antingen bryggat eller ett element per kanal och köra fullt aktivt.
nästa steg va bastunneln och baslådan och det var här det blev myyyyycket funderingar och klurande på hur jag skulle få in så mycket konarea som möjligt i det låg bagaget med sjukt liten bagageöppning....
I detta läget kopplade jag in och testkörde allt på en skithu ihopa med hertz hcp4d steget, lät katastrofallt dåligt med den stereon och det digitala steget till stolparna. Märktes tydligt att hela framsystemet fick för lite effekt.
Därför bestämde jag mig för att brygga hertz steget till middarna och köpa ett 4kanals ab steg till stolparna som jag kunde köra antingen bryggat eller ett element per kanal och köra fullt aktivt.
nästa steg va bastunneln och baslådan och det var här det blev myyyyycket funderingar och klurande på hur jag skulle få in så mycket konarea som möjligt i det låg bagaget med sjukt liten bagageöppning....
fråga optima om lådbygget=) bandpasslåda genom skidluckan?=)
början, eller rätt många timmar fram på "tunneln" som ska leda in allt tryck genom skidluckans öppning.
detta eftersom jag vill ha kvar hela baksätet och originallooken.
Efter ganska mycket funderingar vid läggdax och mycket svordomar i garaget kom jag fram till att bygga 2lådor för att få in "lådan" från bagageöppningen.
här har jag gjort två kartonger med samma mått som baslådorna för att testa.
kan säga att dom gick inte in utan att mosa kanterna.
va så trött på skiten här så jag bestämde mig för att chansa och bygga lådorna med samma mått och sedan runda alla kanter förutom baffeln
total yttervolym på hela skiten med tunneln räkna jag fram till 260liter, ganska mycket att få in i en sedan där varje bit kunde vara max 40cm hög och 56cm djup och 43cm bred för att gå in i bagaget.
delarna till lådorna utsågade och det roligaste med hela bilstereobyggandet kunde börja!
OM det inte varit för jag inte visste om dom skulle gå in så fick va nervös genom hela den processen
byggs i 22mm mdf med dubbelbaffel och inre stagning + port som också stagar upp.
gillar skruv
portarna tar form, 36hz avstämning 180cm2 per bas hade jag haft plats hade jag velat köra en bit över 200 per bas men det gick inte.
testar så basen går i. satt som handen i hansken
handöverfräs är överskattat, här kör man old school
innan jag började på den så gjorde jag en utbytbar port som skruvas på "tunneln" som sticker in genom skidluckan och sluter tätt.
Detta glömde jag också bort helt att fota.
Anledning är om jag måste ändra längd på denna ifall den påverkar avstämningen från baslådorna och ger en bandpasslåde effekt.
Gissar dock på att avstämningen på denna port ligger långt över delningen på subbarna och därför inte påverkar nånting eftersom arean på denna port är större än subbarnas och 1/7del av längden på portarna i lådorna.
Sånt man märker när man labbar och som jag räknat med inte stämmer direkt..
batteriet får va liggandes för att få plats
här är andra batteriet bytt
va tvungen att kolla så stegen fick plats, gott om plats ju
här är allt förberett i baljan så jag kan slå igen golvet, polskorna är för lastbil så grövre än "vanliga" bilpolskor
tur man har resurser för riktig pressning, verkligen viktigt och känns seriösare än bara två dornpressningar
en st kabel klar
stegen testmonterade före inkoppling
en bit påväg med inkopplingen för att testa så allting fungerar innan det görs snyggt
Idag fick jag rätt på ljudet, men fick slå över till standardläget för att få ljud på rear.
Men fungera bättre att ställa in i detta läget och tidskompet var suveränt.
Ska labba lite mer med subben och sen gå på eqn men låter helt okej.
Dörrarna måste dock byggas om för att jag ska bli nöjd, saknar snärten i midbasen lite.
Sen vet jag inte hur mycket jag kan gaina på bassteget heller men max volym innan framsystemet ger sig är 75% så där borde jag ha runt 3,5-4v ut och steget är gainat lite över rakt upp säg 60% av max.
Får knäppa foto nästa gång för det han jag inte idag.
Skulle tippa på att det är forumbilder som ligger nere. Halva min tråd är borta, då jag också använde forumbilder i början. Blir jobbigt att byta alla bilder om det inte fixar sig hehe...
Skulle tippa på att det är forumbilder som ligger nere. Halva min tråd är borta, då jag också använde forumbilder i början. Blir jobbigt att byta alla bilder om det inte fixar sig hehe...
Mina har nog åkt upp igen vet inte om de löst sig för dig också?
Comment