Det skulle vara kul att hinna provlyssna innan du river
Tackar för intresset, tyvärr är det inte så mkt att lyssna på i nuläget..
Det finns endast högerkanalen som spelar, då vänsterpodden ej är monterad.
Basen lirar dock.
Det är mindre troligt att energi kommer att läggas för att montera ihop det i full SQ-conf med basväggen. Det är rivningsdags under september.
Skämtet är hur fort man blir tillvand på att endast ha en kanal... låter den gött, så hell... fascinerande.
Jag hoppas få gjort någonslags försök till hairtrick innan jag river, om så med en hårig grabb.
Har inga illusioner att det kommer nå någon youtube klass, men i alla fall vore det kul att ha något minne av hur den här setupen såsom den blev, presterade.
Min telefon jag använt som signalkälla (och gainat efter) är stendöd och i bitar.
Sen ska ju en kamera till som kan plocka upp flex lite kul, vilket jag inte har några vettiga erfarenheter av hittils. I värsta läget får man väl försöka prassla en plastkasse lol
Haha behöver inte vara någon 4k upplösning med 100bilder i sekunden bara man ser hur det lirar.
Menar den måste få jobba rätt hårt med b2 steget.
Är den ens inspelad än egentligen? :-D
Skulle påstå att det är fascinerande hur mkt som kan försvinna med en dålig kamera...
Vet inte om den får jobba omöjligt hårt, de är ju basar med rejäl slaglängd.
Sen sitter den ju i en 6th order som ser ut att bromsa konrörelserna en smula.
På pappret så skulle den orka hålla ihop ställningarna på full mutter, när man har fullt mos i batterier förstås..
Skulle påstå att det är fascinerande hur mkt som kan försvinna med en dålig kamera...
Vet inte om den får jobba omöjligt hårt, de är ju basar med rejäl slaglängd.
Sen sitter den ju i en 6th order som ser ut att bromsa konrörelserna en smula.
På pappret så skulle den orka hålla ihop ställningarna på full mutter, när man har fullt mos i batterier förstås..
Inspelad är den skulle jag påstå.
Okej fick känslan att du inte lirat så många timmar med den.
Jaså bromsar den första kammaren konen något fast den är portad?
Har du clampat något hur mycket effekt den käkar som värst?
Tänkte om du också har rejäl impedanshöjning?
Okej fick känslan att du inte lirat så många timmar med den.
Jaså bromsar den första kammaren konen något fast den är portad?
Har du clampat något hur mycket effekt den käkar som värst?
Tänkte om du också har rejäl impedanshöjning?
Det är min uppfattning i alla fall, det var ett tag sen jag hade funderingarna aktiva i minnet. Har för mig d var en egen slutsats att döma av känslighet vs konutslag för att nå viss SPL, dvs mindre konutslag behövdes som följd av ökad verkningsgrad. Samtidigt tycktes utslagen bli mindre påtagliga i den här konstruktionen än vad det såg ut i en stor portad burk.
Har inte clampat något över huvudtaget, har ingen uppfattning om hur mkt effekt som faktiskt gått in i basen.
Längtar satan efter att få igång rivningen så man kan gå vidare..
Känns som om man sitter fast med en sengångare på ryggen... lite för söt för att slänga bort, men samtidigt bromsar den allt annat oxå...
Det är min uppfattning i alla fall, det var ett tag sen jag hade funderingarna aktiva i minnet. Har för mig d var en egen slutsats att döma av känslighet vs konutslag för att nå viss SPL, dvs mindre konutslag behövdes som följd av ökad verkningsgrad. Samtidigt tycktes utslagen bli mindre påtagliga i den här konstruktionen än vad det såg ut i en stor portad burk.
Har inte clampat något över huvudtaget, har ingen uppfattning om hur mkt effekt som faktiskt gått in i basen.
Längtar satan efter att få igång rivningen så man kan gå vidare..
Känns som om man sitter fast med en sengångare på ryggen... lite för söt för att slänga bort, men samtidigt bromsar den allt annat oxå...
jo det är är klart att med bättre verkningsgrad på lådan så behövs inte lika långt slag men tänkte mer effektmässigt. 2kw portad eller 2kw i en bp6 låda.
men har jag fattat det rätt ska du köra samma bas och steg i en låda i bagaget?
Blir det vanlig portad eller blir bp då också?
men har jag fattat det rätt ska du köra samma bas och steg i en låda i bagaget?
Blir det vanlig portad eller blir bp då också?
Det är många simuleringar, och fektande förvirring och köplust som vart i görningen.
I vanlig ordning vågar jag inte svara på vad som blir, då det med facit i hand - brukar hinna ändras under vägens gång innan det är färdigbyggt.
2x15" i portat, eller i bandpass, på eventuellt mosconisteg har vart på temat helt nyligen.
Förhoppningsvis håller förnuftet sig till fånga och det blir bygge av delar som redan finns snarare än nya investeringar...
Den plan som lever just nu innebär Xl18 i portad burk i skuffen, på m1s.
Bas & port uppåt.
Det är många simuleringar, och fektande förvirring och köplust som vart i görningen.
I vanlig ordning vågar jag inte svara på vad som blir, då det med facit i hand - brukar hinna ändras under vägens gång innan det är färdigbyggt.
2x15" i portat, eller i bandpass, på eventuellt mosconisteg har vart på temat helt nyligen.
Förhoppningsvis håller förnuftet sig till fånga och det blir bygge av delar som redan finns snarare än nya investeringar...
Den plan som lever just nu innebär Xl18 i portad burk i skuffen, på m1s.
Bas & port uppåt.
Ja du har ju gott om plats så kan nog trycka på bra med en traditionel låda. Lättare att labba också med :-)
Mjo, förutsättnignarna är helt okay i skuffen för en 18, eller 2x15". Kan bli gränsfall till tight med 18" med djupet, beroende på hur mycket plats stegracket kommer ta för att fungera monterat som tänkt.
Har inte gett mig i kasst med att göra ngra mer precisa skalenliga ritningar, utan mer skissat enligt <principen> för hur de ska monteras.
Så det är helt enkelt <det som blir kvar> som kommer att gå till baslåda.
Lite av ett krux är att jag har endast överskådliga mått, och ingenting jag kan göra så mkt mer än att ha ett hum om hur mkt plats som kanske kan finnas att tillgå senare.
Väggen måste ut, och orginal paneler måste in för att jag verkligen kan komma någon rejäl vart vidare med spånandet om lösningar nu.
Istället för att fastna på diverse olika segheter och strul med missade biler, otillräckliga, halvkassa eller bara allmänt sölande med att lyckas ladda upp och länka ihop dem till ett standard inlägg,
så känner jag det är betydligt mer värt att få igång säsongen i byggloggen igen!
Sommaren har varit, stereosäsongen har i stort sett passerat, hösten har börjat göra sig påmind med natttemperaturer som är utav det mindre spännande slaget.
Löven på träden börjar i regionen här allt jämt stadigt börja förbereda sig för alla de vackra oc hsprakande färger som hösten för med sig. Ja, det som hösten för med sig.
Idag har jag helt enkelt tatt den första stegen med att göra ett litet meck på bilen, sedan, ptja, i stora drag, midsommar eller när det nu var väggen blev färdigklädd.
Sedan dess har det verkligen inte hänt något. Jag återfick aldrig energin eller motivationen att få till min vänstra podd så den skulle sitta stabilt,
utan har helt enkelt åkt omkring med en podd - den högra.
Till saken hör att jag de senaste tre veckorna har varit tämligen plågad och nerstängd med någon åkomma med ögonen,
som gjort att jag helt enkelt varken kunnat jobba vettigt eller bränna den tiden på nätet/bakom datorn som jag gärna gör.
Istället har man fått begrunda sin situation & sina planer för vad bygget ska innehålla under hösten, idéer har kommit och gått.
Dagens meck (kan komma någon ospännande bild på det senare för artighetsskull) bestod i att plocka ner plastpanelerna på insidan bagageluckan och göra en dämpningsåtgärd.
Det gick åt 1.5 platta STP Black Gold (de är väl ungefär som 3st silent coat) som jag matade fast med viss frenezi och glädje i de trånga men änd åarbetsvänliga utrymmet som fanns.
Väldigt härlig känsla att stå där på parkeringen igen, och känna att man får gjort något litet pyssel med bilen igen...!
Det fanns tyvärr inte material att göra så mycket som jag hade tänkt, då det får blii att köpa mer Silent Coat i veckan,
och göra klart alla tänkbara ytor och plastpaneler där bak, så lär jag det hela vara omonterat och "halvklart" som projektstatus på detta liilla dämpningsmeck.
Men energi fanns lite kvar, så började med att revertera min xenonkonvertering på halvvljusen.
Den har aldrig varit lyckad, inställningen har aldrig fungerat vettigt, och passformen på xenonlamporna i den här socketen har varit under all djävla kritik.
Kort och gott har linsen slagit emot lampan, som inte har riktigt kunnat få plats innanför en maximalt överspänd bygel, och därefter har kabelpaketet meller mindre skjutit ut på baksidan av strålkastaren.... maximal opassform och tämligen värdelöst.
Idag blev det att leta upp de små H1 lamporna som följde med kittet när jag köpte, montera i dom, och göra ett försök att vinkla ner lamporna så mycket som skruvarna tillät.
En kort provkörningsbedömning säger att det nog blev bättre, men jag blir tämligen förvånad om inte någon tycker de är på tok för högt riktade fortfarande.
Hoppas jag kan hitta någon med ngn rimligt modern bil och hjälpa till med någon slags referensmätning och ta reda på hur det egentligen ligger till.
Om man har en chans att kraa en besiktning på de här lamporna eller om det är så kört det inte ens är värt att försöka.
Ska se om jag inte kan lösa ngn slags bild som visar hur läget ligger...
Men iaf, lamporna lyser, det är avsevärt bättre än det var innan, och bagageluckan har fått sig en början till en rejäl dämpning.
Vad mer kan man begära när man precis är på bättringsvägen med ögon, har kommit igång med arbetet inför hösten, och har börjat finna sig till rätta med bilen som byggarbetsplats igen.
Sist men inte minst, så ska jag (om ögon tillåter sådan körning) till dbAkutens jippo den 30onde och, mah, lobba lite bassrace eller liknande..
Det blir defniitivt sista träffen, innan det är dags för rivning, och besiktning asap.
Det var alles. Inga bilder idag, men bättre inlägg alls, än att det fastnar på grund av att man inte meckat klart med bilderna..
Comment