Re: SQW: TransFårrden
Mors.
Så här är läget.
Veckan före sweetspot står den med demonterad vänsterdiskant och mellanregister.
Ett missljud uppträdde i diskanten, som väldigt snabbt blev ett totalt bortfall av ljud.
Misstanken fanns att terminalerna på baksidan diskanterna kan ha fått en smula mer stryk än brukligt när kablaget löddes fast.
De hade blivit lösa där det gick att rotera clipsen en smula.
Mycket riktigt. Vid "guttage" (franskt uttal tack!) av diskantkoppen var ledaren av.
En räddningsaktion med lödning/limmning och fixning initierades.
Dessutom står bilen på rekond först 2 dagar och sedan 2 dagar på verkstad för att lösa bakstötdämparbytet.
Man kan säga jag fick <övertyga dem> om att det <visst gick att göra plats i schemat>...
"Priset" blev att bilen behövde stå längre hos dem än vanligt..
Så, årets bästa väder har sammanfallit med cykelturer till jobbet.
Det tråkiga i kråksången är att det blir precis samma sak som jag hade hoppats undvika iår; sista minuten conf innan tävling. Förhoppningsvis ramlar inte diskanter och annat helvette ner innan bilen är bedömd.
Men ack så gärna jag iaf hade haft en 2-3 conf sessions till i ryggen.
-Varför då?
Anledningen är att jag har gjort rätt duktiga lyft frammåt från gång till gång. Lyssnar man på en conf nu som är "2 sessioner gammal" är det fan inte många bestick som ens hamnat i köket....
I ett sådant läge vore man duktigt överkaxig om man inte insåg att fenomenet lär uppträda även med denna confen....
Oavsett vad det är för anläggning och hur låter, är det så djävla viktigt (men ack så svårt) att inte låta prestationsångest äta upp glädjen av att ge & få demos.
/ Surk
Mors.
Så här är läget.
Veckan före sweetspot står den med demonterad vänsterdiskant och mellanregister.
Ett missljud uppträdde i diskanten, som väldigt snabbt blev ett totalt bortfall av ljud.
Misstanken fanns att terminalerna på baksidan diskanterna kan ha fått en smula mer stryk än brukligt när kablaget löddes fast.
De hade blivit lösa där det gick att rotera clipsen en smula.
Mycket riktigt. Vid "guttage" (franskt uttal tack!) av diskantkoppen var ledaren av.
En räddningsaktion med lödning/limmning och fixning initierades.
Dessutom står bilen på rekond först 2 dagar och sedan 2 dagar på verkstad för att lösa bakstötdämparbytet.
Man kan säga jag fick <övertyga dem> om att det <visst gick att göra plats i schemat>...
"Priset" blev att bilen behövde stå längre hos dem än vanligt..
Så, årets bästa väder har sammanfallit med cykelturer till jobbet.
Det tråkiga i kråksången är att det blir precis samma sak som jag hade hoppats undvika iår; sista minuten conf innan tävling. Förhoppningsvis ramlar inte diskanter och annat helvette ner innan bilen är bedömd.
Men ack så gärna jag iaf hade haft en 2-3 conf sessions till i ryggen.
-Varför då?
Anledningen är att jag har gjort rätt duktiga lyft frammåt från gång till gång. Lyssnar man på en conf nu som är "2 sessioner gammal" är det fan inte många bestick som ens hamnat i köket....
I ett sådant läge vore man duktigt överkaxig om man inte insåg att fenomenet lär uppträda även med denna confen....
Oavsett vad det är för anläggning och hur låter, är det så djävla viktigt (men ack så svårt) att inte låta prestationsångest äta upp glädjen av att ge & få demos.
/ Surk
Comment