Re: Opel Omega av Mikael Larsson
Snart ett år sedan jag skrev något här …..
Blir en tråkig uppdatering utan bilder, men sedan dess har följande hänt:
Bytt steg till basen igen i Omegan
Köpte ett DLS A6 till bra pris här på forumet, det gjorde susen
Nu låter basen bättre än någonsin förut
Men jag har konstaterat att jag behöver ett batteri till.
JBL GTS300 steget som drev basen förut kopplades till framsystemet i stället.
Har tweakat lite smått på inställningarna på framsystemet, och är för tillfället ganska nöjd med hur det spelar i bilen.
Det finns fortfarande saker att göra bättre, det är t.ex. inte tätt mot bagaget runt baslådan, hatthyllan vibrerar när volymen blir hög....
Synd att den tidigare ägare som bytt bakruta i bilen limmade fast hatthyllan i bakrutan bara....
Det hade ju varit trevligt att få loss den så man kan få bukt med fladdret…
Tyvärr blev jag för ett tag sedan påkörd av en lastbil i en rondell (han struntade i att han hade väjningsplikt…) så bilen blev lite bucklig.
Och eftersom försäkringsbolaget inte är kompetent nog att bedöma vem som var skyldig trots att det är helt uppenbart för övriga omvärlden så får jag ingen ersättning.
Jag har överklagat detta ett flertal gånger, men nästa steg är via rätten. Tyvärr är min ork att bråka med försäkringsbolag slut nu…..
Bör även nämnas att både jag och lastbilen har samma försäkringsbolag, och de törs antagligen inte att säga emot ett åkeri som har ett större antal lastbilar.
Omegan är i vilket fall avslutad som projekt, men ”ny” bil är inskaffad så det dyker upp en ny tråd framöver.
Denna bil kommer att försäkras i ett annat bolag.
Mvh Micke
Snart ett år sedan jag skrev något här …..
Blir en tråkig uppdatering utan bilder, men sedan dess har följande hänt:
Bytt steg till basen igen i Omegan
Köpte ett DLS A6 till bra pris här på forumet, det gjorde susen
Nu låter basen bättre än någonsin förut
Men jag har konstaterat att jag behöver ett batteri till.
JBL GTS300 steget som drev basen förut kopplades till framsystemet i stället.
Har tweakat lite smått på inställningarna på framsystemet, och är för tillfället ganska nöjd med hur det spelar i bilen.
Det finns fortfarande saker att göra bättre, det är t.ex. inte tätt mot bagaget runt baslådan, hatthyllan vibrerar när volymen blir hög....
Synd att den tidigare ägare som bytt bakruta i bilen limmade fast hatthyllan i bakrutan bara....
Det hade ju varit trevligt att få loss den så man kan få bukt med fladdret…
Tyvärr blev jag för ett tag sedan påkörd av en lastbil i en rondell (han struntade i att han hade väjningsplikt…) så bilen blev lite bucklig.
Och eftersom försäkringsbolaget inte är kompetent nog att bedöma vem som var skyldig trots att det är helt uppenbart för övriga omvärlden så får jag ingen ersättning.
Jag har överklagat detta ett flertal gånger, men nästa steg är via rätten. Tyvärr är min ork att bråka med försäkringsbolag slut nu…..
Bör även nämnas att både jag och lastbilen har samma försäkringsbolag, och de törs antagligen inte att säga emot ett åkeri som har ett större antal lastbilar.
Omegan är i vilket fall avslutad som projekt, men ”ny” bil är inskaffad så det dyker upp en ny tråd framöver.
Denna bil kommer att försäkras i ett annat bolag.
Mvh Micke
Comment