Tänkte att det var dax o slänga in en liten tråd här. Har inte byggt så mycket innan så jag behöver troligtvis massa tips och råd utmed vägen.
Har "lurkat" länge på både detta forumet och även på Lazzats tid, men bara kört stock innan. Nu suger det dock rejält i öronen efter riktigt ljud.
Projektbilen;
Honda Civic 1987 som köptes i våras med endast 3000mil på mätaren. Var som ny inne, dock lite skadad där fram. Ska fixas till onekligen samt lite annat som andra fälgar etc, men det är lågprio just nu.
Utrustning:
HU
Pioneer tills jag får tag på en old-school Nakamichi
Framsystem
TEC SQ25n - diskant
TEC SQ3 - mellan
TEC SQ6 - midsub
Sub:
2st Gladen SQX08 - Subbas
Steg:
Fram: u-Dimension ProX 500.24 AYA-edition
Sub: u-Dimension ProX 1k.1d
Övrigt
Filter fram: Nakamichi EC-301
GLADEN: dämpmattor
Stinger: RCA/Säkring/splitter
Plan:
Jag tänkte köra så orginal som möjligt, vill inte förstöra något jag inte lätt kan återställa då min plan är att bevara bilen så att säga i orginalskick.
Som tur är så har jag betat av några civics innan så jag har nästan komplett inredning mm extra. Kommer testa köra poddar fram på brädan, samt modda dörrsidorna något för att bättre få plats med middarna.
Basen ska ner i reservhjulsbaljan och stegen ovan med en skiva ovan för att skydda ifall jag behöver lägga något i skuffen
Har "lurkat" länge på både detta forumet och även på Lazzats tid, men bara kört stock innan. Nu suger det dock rejält i öronen efter riktigt ljud.
Projektbilen;
Honda Civic 1987 som köptes i våras med endast 3000mil på mätaren. Var som ny inne, dock lite skadad där fram. Ska fixas till onekligen samt lite annat som andra fälgar etc, men det är lågprio just nu.
Utrustning:
HU
Pioneer tills jag får tag på en old-school Nakamichi
Framsystem
TEC SQ25n - diskant
TEC SQ3 - mellan
TEC SQ6 - midsub
Sub:
2st Gladen SQX08 - Subbas
Steg:
Fram: u-Dimension ProX 500.24 AYA-edition
Sub: u-Dimension ProX 1k.1d
Övrigt
Filter fram: Nakamichi EC-301
GLADEN: dämpmattor
Stinger: RCA/Säkring/splitter
Plan:
Jag tänkte köra så orginal som möjligt, vill inte förstöra något jag inte lätt kan återställa då min plan är att bevara bilen så att säga i orginalskick.
Som tur är så har jag betat av några civics innan så jag har nästan komplett inredning mm extra. Kommer testa köra poddar fram på brädan, samt modda dörrsidorna något för att bättre få plats med middarna.
Basen ska ner i reservhjulsbaljan och stegen ovan med en skiva ovan för att skydda ifall jag behöver lägga något i skuffen
Comment