Fick ett ryck på ålderns höst och började bygga en lite mer seriös stereo än dom jag haft innan.
Bilen är en Saab 9-5 Aero sedan årsmodell 2001.
Sommaren 2012 rasade motorn och Maptun hittade en halv kolv i katalysatorn, obra tydligen.
Bytte till fabriksny motor med Maptun Steg 3 Biopower. Ger 315 hk på E85.
Denna vecka ska även ett Dynamic Bodykit på bilen.
Till stereon då.
Började bygget 2011 med följande.
HU Pioneer AVH-P4200DVD
Amega 3.5" koaxialer i brädan
DLS R6A i dörrarna
Kicker L7 10" två stycken i sluten låda
Slutsteg Kicker SX 700.4 till framsystemet och Kicker ZX 1500.1 till basarna
Nu är basarna bytta till två Kicker L7 12" i portad låda drivna av JBL GTO2400.1
Har två 100 Ah volvobatterier i bakluckan.
Har dessutom kastat in två st Nextbase 7" skärmar till baksätet, har två grabbar på 6 och 7 år.
Det som jag jobbar på just nu är dämpning med polaric butylmatta.
Ska även koppla ihop HU med skärmarna bak så vi kan kolla på film och ha ljudet i bilstereon. Även grövre kabel från generator till batterierna står på att-göra listan.
Välljud kan jag, haft stort intresse för HiFi i många år, men har inte mycket erfarenhet av bilstereo.
Saknar dom flesta verktyg, har inget garage utan står ute på den gemensamma tomten där vi hyr lägenhet.
Är inte överdrivet händig och är dessutom rätt otålig
Just nu är jag väl halvnöjd med bilen, har dämpat tre dörrar samt bagageluckan. Har bagageutrymmet kvar samt höger framdörr.
Har lagt in ca 85 ark, har 125 kvar.
Midbasen är jag minst nöjd med, saknar helt den spark jag vill ha. Men ska se vad jag kan göra med olika delningar när dörrarna är färdigdämpade.
Ska fixa lite bilder senare på bil och bygget som det är nu.
Tanken med denna tråd är att jag ska få tips från dom mer kunniga och att dom med dåliga kunskaper som jag själv ska kunna finna tips och inspiration.
Själv har jag hämtat från Zrkens projekttråd, mycket pga att även han jobbar ute.
Bilen är en Saab 9-5 Aero sedan årsmodell 2001.
Sommaren 2012 rasade motorn och Maptun hittade en halv kolv i katalysatorn, obra tydligen.
Bytte till fabriksny motor med Maptun Steg 3 Biopower. Ger 315 hk på E85.
Denna vecka ska även ett Dynamic Bodykit på bilen.
Till stereon då.
Började bygget 2011 med följande.
HU Pioneer AVH-P4200DVD
Amega 3.5" koaxialer i brädan
DLS R6A i dörrarna
Kicker L7 10" två stycken i sluten låda
Slutsteg Kicker SX 700.4 till framsystemet och Kicker ZX 1500.1 till basarna
Nu är basarna bytta till två Kicker L7 12" i portad låda drivna av JBL GTO2400.1
Har två 100 Ah volvobatterier i bakluckan.
Har dessutom kastat in två st Nextbase 7" skärmar till baksätet, har två grabbar på 6 och 7 år.
Det som jag jobbar på just nu är dämpning med polaric butylmatta.
Ska även koppla ihop HU med skärmarna bak så vi kan kolla på film och ha ljudet i bilstereon. Även grövre kabel från generator till batterierna står på att-göra listan.
Välljud kan jag, haft stort intresse för HiFi i många år, men har inte mycket erfarenhet av bilstereo.
Saknar dom flesta verktyg, har inget garage utan står ute på den gemensamma tomten där vi hyr lägenhet.
Är inte överdrivet händig och är dessutom rätt otålig
Just nu är jag väl halvnöjd med bilen, har dämpat tre dörrar samt bagageluckan. Har bagageutrymmet kvar samt höger framdörr.
Har lagt in ca 85 ark, har 125 kvar.
Midbasen är jag minst nöjd med, saknar helt den spark jag vill ha. Men ska se vad jag kan göra med olika delningar när dörrarna är färdigdämpade.
Ska fixa lite bilder senare på bil och bygget som det är nu.
Tanken med denna tråd är att jag ska få tips från dom mer kunniga och att dom med dåliga kunskaper som jag själv ska kunna finna tips och inspiration.
Själv har jag hämtat från Zrkens projekttråd, mycket pga att även han jobbar ute.
Comment