Inget direkt som hänt.
Men det vankas ju Elmia
Så på fredag är det dags för storstädning. Gjort om dokumentationen för subben. Ska bara skrivas ut och sättas i pärmen.
Dock så är jag lite orolig för mitt lilla skadade batteri. Inte letat jätteaktivt, men så gott som alla batterier har haft polerna på "fel" håll. Men kanske hittar något bra erbjudande på mässan.
Har följt denna tråd rätt tyst, men lite nyfiken om det finns mer byggbilder på frontsubben? Har alltid varit intressant med byggen där frontsub finns.
Har följt denna tråd rätt tyst, men lite nyfiken om det finns mer byggbilder på frontsubben? Har alltid varit intressant med byggen där frontsub finns.
Dåligt med det tyvärr
Får jag upp farten så glömmer jag ofta kameran..
Det man inte ser, är att efter jag plastat till formen (som finns några sidor tidigare) så smältlimmade jag dit 2st stag + mdf-ringen till basen.
Sen klädde jag in lådan i tyg. Och sen dränkte jag tyget i polyester. Eftersom lådan inte fick bli större utåt, så plastade jag flera lager på insidan. Till bägge kortsidorna, hörnen och runt mdf-ringen, använde jag "smeten" som jag blandade till för några sidor sedan. Denna smet gillade jag skarpt då det klarade knack-testet mycket bra. Härligt stumt/tyst.
Sen så finns det flera olika sätt att bygga på. Och det är bara att prova sig fram. Jag har inte plastat så speciellt mycket innan, utan såg detta som ett experiment.
Men med tanke på vad jag sett i din egen byggtråd, så är jag 100% övertygad om att du skulle klara det galant!
Dokumentationen uppdaterad.
Bilen tvättad. Överskattade lackens renhet rejält då den varit avställd. Men det blev några varv med avfettningsmedel ändå.
Inte tweakat något, men snabbmätte lite för att kolla att inget ändrats tonalt. Imponerande att den lilla 8an spelar spikrakt ner till 30Hz innan den faller av.
Svårt att hålla sig borta från doften av bränd bas
Jo, det är något visst med svettiga basar.
Idag kom mitt nya batteri Lagom högt och lagom långt.
Nu ska jag inte behöva vara orolig att inte bilen startar.
Nu är även visningsmaterialet uppdaterat.
Har visst 591 Euros kvar att handla för om jag vill (innan 4000 Euros gränsen är nådd) Tävlar ju i Master 4000 för er som inte känner till mig.
Ser att jag haft ca 1000 sidvisningar på drygt 1 vecka. Trevligt! Känns som intresset på forumet är lite högre än på ett tag. Min tråd är ju förhållandevis lugn och inte så många inlägg.
Comment