Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lite bättre vardagsljud i en i20!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Re: Lite bättre vardagsljud i en i20!

Mjaha! Då har man fått sig en heeel del flexissues, först dög det bara inte att bagageluckan rörde sig 6-7mm vid dom lägsta tonerna utan nu ska det börja skramla lite smått också!

Sååå vad gör man då? Man tar 3kvm dämpmatta och förbereder en smältlimpistol, sen är det bara att invänta morgondagen och dämpa järnet!

Comment

Då var bagageluckan dämpad, limmad och åtdragen! Fan va skillnad det gjorde att bara flytta fästet för spänningen på luckan, ännu mer med dämpningen!

Bilder kommer då min telefon vill jobba ihop med datorn!

Over n OUT!

Comment

Sådääär ja, märkte efter dämpningen att det började skallra från låsfästet på bagageluckan vid toner 30 hz och neråt.

Löste detta genom att dra STP? Bomb matta runt ringen där den klickar in i låset och runt ramen för låsfunktionen. Knäpptyst och riktigt fint blev det

Comment

Jahaja! Då får man väl uppdatera lite mer då!

Gillar när man tunar lågt och grejerna står pall.. men inte bagageluckan! Hörde bara att det började rassla mer och mer i luckan så tog upp den igen idag och nästan ALLA clips som höll fast kablaget i själva luckan hade mer eller mindre gått av... Gå loss med kattstrypare och ca 1,5kvm till matta! Vart riktigt tyst, får väl se hur länge det håller!

Lite andra grejer som beställts och håller på att komma på plats är tex. 30/30 sänkning då det är det mesta som finns att få tag på till denna, koniska fjädrar så att det går inte sådär jätte bra att kapa mera heller.

Bagagelucke vinge... kanske vore något?

Over n Out!

Comment

Då har man varit och införskaffat sig ytterligare 6 ark STP silver, 53x75cm som ska få åka i dörrar/tak, sen blir det umeå och biltema senare i veckan för att köpa dämpmatta som man kan hä i hjulhus osv.. Kommer även upp en för och efter video på dörrarna/bagageluckan, jämföra hur stor jävla skillnad det blir!

Sen.. 4 x 8"?

Comment

Då är det bestämt, blir 4 508or på 1,5krms.. hoppas bara steget gillar 0,5ohm Får väl se till att jag har tillräckligt med ström, och tur är att man itne behöver åka till umeå för biltema, finns ju så lätt tillgängligt i sundsvall

Comment

ahh 4st 8or GILLA kommer rocka fint det ...

Comment

Jodu putte, det kommer nog att flytta lite mera luft! Gubbarna på avd ska få sig en liten lyssning imorn och se vad dom tycker jag har åstakommit med mina 2, om dom flyttar mer luft än vad dom bör så att säga!

Comment

Då jag blivit av med ljud avstannar detta lite, har nytt på G och borde komma igång igen i augusti!

Comment

Happ, då har man börjat jobba igen då, förskottsbetalad lön vet dock EJ om jag hinner ner till sundsvall och inhandla 2 till åttor, samt fixa lådan tills på lördag!

Får väl se vad man kommer med, mest troligt 2 små liv om inte annat får man väl handla då man är där!

Comment

Bilen borta, låda och steg oprovad låda och kvällsbygge gav 140 på mätarn på 38Hz med MAX 500rms per bas, jag är nöjd

Kärringen fick lämna hushållet och det mesta har sålts av, massa 50mm2 kabel kvar som kommer användas till nästa bygge

Nu blir det skaffa nytt, troligtvis pickup av nått slag och köra 4-6 x 15", DD igen så klart!

Över och ut!

Comment

Just det, nya budgeten ligger på ca 90kkr, så detta kan bli kul

Comment

Working...
                          X