Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lite bättre vardagsljud i en i20!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Lite bättre vardagsljud i en i20!

    Tjo, har smått börjat på vardagsbilen som har blivit en 09as Hyundai i20!

    HU: Kenwood 4023BT
    Fram: DD CSS 5.25
    Bak: DD CXs 5.2
    Sub: Inget än, säg till vad ni har, gärna 8" och ett par stycken
    Substeg: Inget än, lutar åt att kasta i något 5 kanals
    Steg Fram/Bak: Inget än, lutar åt att kasta i något 5 kanals

    Dämpa dörrar är ett måste, därför har jag köpt på mig lite silentcoat som kommer
    installeras när dörrarna tas lös för montering av kit/koax



    Kommer mer bilder då jag kommer hem från tunisien och Nardik får in min dubbeldin ram!

  • #2
    Re: Lite bättre vardagsljud i en i20!

    Jobbigt att vara i värmen, men vad gör man inte för en sambo? frenetiskt försökt få tag i nardik, inget svar hoppas bara dom fått hem ramen så det blir montering av stereon i veckan!

    Comment


    • #3
      Re: Lite bättre vardagsljud i en i20!

      Frän liten bil! Lite Ken Block inspirerat med dom fälgarna? Lär ju gå att få rätt skapligt ös med realtivt enkla grejer när bilen är såpass liten, ett par 8or av rätt modell lär nog bli rätt brutalt!
      Mitt projekt: Volvo V60
      BRL - B2 & Dayton

      More to come...

      Comment


      • #4
        Re: Lite bättre vardagsljud i en i20!

        Funderas på Dd rakt igenom, vem vet vad som händer då skatten klirrar in!

        Jodå, den rör faktiskt på sig nu som den är med 115 dieselponnys, men fundering på chipning finns, då skulle den landa på 145!

        Comment


        • #5
          Re: Lite bättre vardagsljud i en i20!

          Då det verkar som att dom beställt fel stereoram åt mig, så får man vackert vänta.. eller vackert å vackers, tröttsamt!

          Förstår inte hur man kan ta fel mellan Kia och Hyundai

          Anywho, sitter och funderar och funderar.. Vilken pad skall jag köra för BT till stereon?

          Visst, apple har jag 2 av en Ipad 2 och en Ipad Mini.
          Även en Samsung Galaxy Tab 2.

          Båda kommer köra på spotify eller inlagd musik, någon som vet skillnad på tex ljudkvallisort på dom olika plattorna, vilken som kommer kunna strömma musiken bättre än den andra?

          Sökt som en tok för fästen, inte hittat någonting bra än, men vem vet om man får tur eller inte snart och självklart så mottages gärna förslag, bilen skall dock gå att återställa till originalskick!

          Comment


          • #6
            Re: Lite bättre vardagsljud i en i20!

            Blir iPad med stolsfäste och även klurat på basar och steg, kommer bli AQ basar och AQ steg, så fort pengar kommer så beställs ett AQ 2200.1 och en HDC3 10a

            Lådan blir såklart portad, kommer även vara hela bagagets bredd med snabbkoppling för in och urlastning av låda, steget i reservhjulsbalja då det inte finns reservhjul original!

            Comment


            • #7
              Re: Lite bättre vardagsljud i en i20!

              Sådär, gått några dagar sedan sista updaten!
              Framsystemet och dämpade dörrar - CHECK
              Dubbeldin och diverse småpyssel - CHECK.


              Zrken, riktigt jävla bra playlist, särskilt denna låt som går ofta och högt just nu!

              Ändringar i subfronten var ett måste, då sidan jag skulle ta ifrån säger att dom har grejer hemma, i själva verket har dom ingenting av det märket öht längre.

              Sååå efter lite tvärringningar till AVD så blir det nu 2 stycken 508d4, får se vad man driver dom med då!

              Over n out!

              Comment


              • #8
                Re: Lite bättre vardagsljud i en i20!

                Bra val av bas! Ett tips bara, dom gillar effekt...
                Mitt projekt: Volvo V60
                BRL - B2 & Dayton

                More to come...

                Comment


                • #9
                  Re: Lite bättre vardagsljud i en i20!

                  Idag har man hämtat sig två 508d4, ett c1b till framsystemet och ett MDS t5 som jag fick tag i för priset för en bas får vika sig i sommar

                  Comment


                  • #10
                    Re: Lite bättre vardagsljud i en i20!

                    Happ, då är lådan kapad, snart ihoplimmad skruvad å klar! Kommer bli svart med en touch av rosa(inte min idé) men tror det kan bli sweet ändå!
                    70L netto, avstämd på 30hz, basarna kommer få 12-1500rms så det kommer väl förhoppningsvis spela litegranna


                    Stereoramen har äntligen kommit efter 5 veckors väntande, så den dras in på måndag!

                    Comment


                    • #11
                      Re: Lite bättre vardagsljud i en i20!

                      Jaha, då drar vi en liten update här igen då! Bilen är nu "klar", än så länge

                      Fick sig lite tonade lyktor och lite andra småsaker gjorda hos JEVS Solfilm & Car Wrapping i Sollefteå!



                      Sen så målade jag DD loggan på basarna rosa!




                      Pang! så stod det en låda klädd å klar, 67 liter netto, 29hz på tunen!



                      Och vipps så flög den in i bilen, nerlastat just nu på 1ohm



                      Tur att det satt största dieselmotorn i denna, vad jag kunnat lista fram är generatorn antingen på 90 eller 120 amp, kommer dock kollas nogrannare när jag ställer upp bilen och skickar på sänkningen!


                      Over n out! //rattlinpolo

                      Comment


                      • #12
                        Re: Lite bättre vardagsljud i en i20!

                        Varit ute å spelat i några dagar nu, allt börjar bli liite mjukare och jag tror jag gjorde ett bra val med tuningen pga. musiken jag lyssnar på.
                        Låter riktigt trevligt så frågan är om det är dax att provmäta och se om man kan hamna i någon vettig klass den 1:a juni på mittsverige.

                        Låter väldigt ok mellan 15-40hz, sen tappar den såklart uppåt, får väl se hur basarna tycker att det är när man ställer på mer effekt och spelar ton

                        Comment


                        • #13
                          Re: Lite bättre vardagsljud i en i20!

                          Precis så dom ska användas! Kör ungefär samma avstämning på min låda, något högre, och det gräver på riktigt mysigt men stampet finns där ändå. Lär ju spela på rätt duktigt i din bil när det är så öppet mellan kupé och skuff!
                          Mitt projekt: Volvo V60
                          BRL - B2 & Dayton

                          More to come...

                          Comment


                          • #14
                            Re: Lite bättre vardagsljud i en i20!

                            Originally posted by rattlinpolo View Post
                            Varit ute å spelat i några dagar nu, allt börjar bli liite mjukare och jag tror jag gjorde ett bra val med tuningen pga. musiken jag lyssnar på.
                            Låter riktigt trevligt så frågan är om det är dax att provmäta och se om man kan hamna i någon vettig klass den 1:a juni på mittsverige.

                            Låter väldigt ok mellan 15-40hz, sen tappar den såklart uppåt, får väl se hur basarna tycker att det är när man ställer på mer effekt och spelar ton
                            trevligt ... då syns vi på lördag så kan du få höra hur 8st låter på ett m4a

                            Comment


                            • #15
                              Re: Lite bättre vardagsljud i en i20!

                              Originally posted by ChriZtoffer View Post
                              Precis så dom ska användas! Kör ungefär samma avstämning på min låda, något högre, och det gräver på riktigt mysigt men stampet finns där ändå. Lär ju spela på rätt duktigt i din bil när det är så öppet mellan kupé och skuff!
                              Är riktigt jävla överraskad av DD 05 serien, helt sjukt fina basar för den kursen

                              Och ja, det gräver ;D

                              Comment

                              Working...
                              X