Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ska bygga lite i min golf IV

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Re: Ska bygga lite i min golf IV

Originally posted by beebopp View Post
    Är väll så med de flesta steg som lämnar lite mer effekt att de blir lite känsligare med ström sen så får man ju vad man betalar för också är ju inte speciellt dyra om specarna stämmer någorlunda
    Fast en skyddskrets som slår av steget vid för hög/låg spänning eller för låg last är ju ingen dum ide.
    Sponsor 2015: www.Ljudbyggaren.se

www.garaget.org/Frippe_L

Svensk Mästare 2012 i Street Stock
    Svensk Mästare 2011 i Street 100A
    Svensk Mästare 2010 i ESPL MASTER

Comment

Originally posted by Frippe_L View Post
      Fast en skyddskrets som slår av steget vid för hög/låg spänning eller för låg last är ju ingen dum ide.
      Nej det är det ju inte men har i alla fall inhandlat en voltmätare som ska monteras i synfältet så jag kan ha lite koll på volten vet faktiskt inte mycket om dessa stegen men köpte allt som ett paket. Så var att sälja det bf7501 jag hade och köpt ett eller 2 andra, men fick så bra pris på ett nytt så det var inte så svårt att välja då

Comment

Originally posted by re-load View Post
        Utifra den info`n jeg har fått : Skal Dom stegen ha spenningsværn , både på for høy og for lav volt.
        Okej då har dom fått de på senare dar!
        Dom jag hade fanns det inte spänningsvärn i... De sa Joakim själv oxå

Comment

Har lyckats att greja lite med bilen idag.
          Gjort i ordning främre baffelskivan (väggen) så den passar i bilen, ska nu regla upp där lådan ska stå, så att jag kan göra hålen i baffeln. Dragit kablar bakifrån där extra batteriet hamnar till en voltmätare fram samt moddat till ett litet fäste till densamma.
          Slipade till runda kanter på porten och spacklat upp den lite.
          Målade lådan invändigt där porten hamnar, ser lite trevligare ut då.
          Ser ut som att de kan bli dags att börja med hela installationen redan under kommande helg, väntar som sagt på att få tag i en bil till eftersom de blir trångt för 3 i den här när den är färdig.
          Attached Files

Comment

Har äntligen köpt en bil till så nu är det bara mosa i grejer.
            Började i dag med att plocka ur baksätet och kapa bort lite fästen som satt i vägen.

Gjorde ett regelverk för lådan att stå på i ett litet grundutförande

satte in en liten person i lådan som kunde rita av hålen inifrån lådan på vägg baffeln

monterat porten och satt i islagsmuttrar för att skruva fast basarna i

Mätt bakom lådan för att köpa material till slutstegs anordningar och för inköp av diverse dämpmaterial

Förberett lite kablar och säkringar

och en liten bild på bilen som avslutning för dagen

Har märkt idag att allt tar väldigt mycket längre tid än vad man tycker att det borde göra . Ska plocka ur lådan mm nästa gång och då har förhoppningsvis alla grejor som saknas kommit.
            Måste dämpa bilen regla och förstärka lådan och bygga rack för slutsteg batterier mm, hoppas att jag hinner med mycket nu under veckan

Comment

Idag har jag fixat lite mer grejer, men det tar allt mycket längre tid än vad man tror

har hämtat 1 av mina mtx högtalare de andra tre är restade och borde komma vilken dag som helst

köpte även med ett paket silent coat

var till den lokala järnskroten och köpte ett kopparjärn 30*10 typ en meter långt som jag kapade tog 2 delar och borrade + gängade, så nu finns både ström och jord skena

la dämpmatta i skuff golv och under baksätet

sen så byggde jag två lådor till 6,5orna dessa är byggda med kärlek alltså inte så vackra att se på så får se bild i helhet när det är färdigt. Fick iordning på lite kablar till batteri från strömskena och annat små pill. Får hoppas att jag hinner fler dar denna vecka så det blir klart nångång

Comment

Igår satte jag fast lite jord punkter. monterade sen in lådan och limmade och skruvade fast vägg baffeln drog även på lite tyg så de ser lite trevligare ut. när lådan stod på plats började jag måtta och förbereda för elcentralen, monterade även ett relä för remoten.

Jordpunkter

Låda på plats

Påbörjad layot elcentral

Comment

Originally posted by beebopp View Post
                  Igår satte jag fast lite jord punkter. monterade sen in lådan och limmade och skruvade fast vägg baffeln drog även på lite tyg så de ser lite trevligare ut. när lådan stod på plats började jag måtta och förbereda för elcentralen, monterade även ett relä för remoten.

Jordpunkter

Låda på plats

Påbörjad layot elcentral

Ser riktigt lovande ut dehär
                  Skare låta skare låta högt!

Comment

Stiligt! Vilken grovlek är det på kablar vid strömcentralen?
                    1. Murphy's Law
                    If something can go wrong, it will.
                    2. Murphy's Law
                    If anything simply cannot go wrong, it will anyway.

Garaget: http://www.garaget.org/Snowgubben

Comment

Originally posted by Snowgubben View Post
                      Stiligt! Vilken grovlek är det på kablar vid strömcentralen?
                      Man tackar hoppas de ska bli bra när det är färdigt
                      Det är 50mm2 och 21mm2

Comment

Originally posted by JäSper View Post
                        Ser riktigt lovande ut dehär
                        Jo man hoppas att de ska trycka på en del

Comment

Jäkla fart på tråden och bygget, trevligt!

Bygglogg: SQW: TransFårrden

Comment

om du ska lägga pengar på dämpmatta ... ska ta å köp en aluroller på biltema å rolla fast den ordentligt nu ser det jue ut som att du bara lagt dit den lr ????

Comment

Originally posted by zrken View Post
                              Jäkla fart på tråden och bygget, trevligt!
                              Jag vill gärna ha färdigt så fort som möjligt men vet att när man är färdig så är det bara att börja om igen

Comment

Originally posted by racer-putte View Post
                                om du ska lägga pengar på dämpmatta ... ska ta å köp en aluroller på biltema å rolla fast den ordentligt nu ser det jue ut som att du bara lagt dit den lr ????
                                Haha har allt tryck klättrat och suttit på den så den sitter allt fast

Comment

Working...
                                X