Tja.
Det blir till at göra en fortsättning på lilla Sparkle.
För er som inte vet vilken bil så kan ni kolla projekttråden med mitt gamla konto. http://www.bilstereoforum.se/showthr...ght=lillpojken
Det blev nytt konto för jag inte tyckte lillpojken passade in mer då man inte är så liten mer.
Så nytt konto ny projekttråd.
Vad som ska hända med bilen nu är en jävla massa tex.
Fixa elfelen i bilen.
Laga krockskadorna
Vattenslipa och polera bilen.
Lägga i lite färg här o där.
Lackera om fälgarna.
Montera sröeer eller en extra generator.
Dra om allt kablage.
Köpa nya framstolar o sedan klä om.
Klä om inredningen.
Ta ut instrumentpanel.
Bygga nya dörrsidor.
Osv listan kan göras lång.
Bilen står nu i ett nytt garag det inte regnar och snöar in i som det förra plåtskjulet.
Anlägningen för 2013 är jag inte helt bestämd än men just nu blir det.
Cd: Alpine CDE-123R
Framsysten: FaitalPro 6.5" middar och SPL Dynamics diskanter, kanske blir Koaxialhögtalare istället.
Slutsteg: SPL Dynamics ICE 150.4 & SPL Dynamics D8.
Kablar: massa 50mm2
Batterier: vet ej men har fått bra pris på Tudor Marin/fritids batteri 80Ah.
Basar: SPL Dynamics XTR-380D2S (15") antal vet jag inte men minst 4 men 8 skulle vara kul.
Ja såhär ser det ut för tilfället men jag hinner nog ändra mig många gånger under tided.
Lite bilder kan ja väll bjuda på
Överblicksbild
Så ser de ut framför bilen för tilfället inget är färgigt bara ditställt för andra halvan av garage golvet skulle målas.
Jag är så nöjd med hur detta garaget blev lagom med plats blåser, regnar & snöar inte in.
Nu till bilen.
Fram ser det ut som förra året mer dubbla 6,5".
Innertakets limmning har sälppt så tyget hänger ner. så blir de när man kör spraylim.
Bilens krigsskador.
motorhuven ser sned ut men den ligger spänd då höger sida under lycktan är intryckt så får kanske dragrikta fronten lite.
Lacken som sjuknit lite.
Batteriet bak med aluskenor o lite kabel (är till salu)
Närbild.
Imorgon ska jag plocka ut stora delar av inredningen och instrumentbrädan ska se hur många 6,5" man får plats med på på brädan.
STAY TUNED.
Det blir till at göra en fortsättning på lilla Sparkle.
För er som inte vet vilken bil så kan ni kolla projekttråden med mitt gamla konto. http://www.bilstereoforum.se/showthr...ght=lillpojken
Det blev nytt konto för jag inte tyckte lillpojken passade in mer då man inte är så liten mer.
Så nytt konto ny projekttråd.
Vad som ska hända med bilen nu är en jävla massa tex.
Fixa elfelen i bilen.
Laga krockskadorna
Vattenslipa och polera bilen.
Lägga i lite färg här o där.
Lackera om fälgarna.
Montera sröeer eller en extra generator.
Dra om allt kablage.
Köpa nya framstolar o sedan klä om.
Klä om inredningen.
Ta ut instrumentpanel.
Bygga nya dörrsidor.
Osv listan kan göras lång.
Bilen står nu i ett nytt garag det inte regnar och snöar in i som det förra plåtskjulet.
Anlägningen för 2013 är jag inte helt bestämd än men just nu blir det.
Cd: Alpine CDE-123R
Framsysten: FaitalPro 6.5" middar och SPL Dynamics diskanter, kanske blir Koaxialhögtalare istället.
Slutsteg: SPL Dynamics ICE 150.4 & SPL Dynamics D8.
Kablar: massa 50mm2
Batterier: vet ej men har fått bra pris på Tudor Marin/fritids batteri 80Ah.
Basar: SPL Dynamics XTR-380D2S (15") antal vet jag inte men minst 4 men 8 skulle vara kul.
Ja såhär ser det ut för tilfället men jag hinner nog ändra mig många gånger under tided.
Lite bilder kan ja väll bjuda på
Överblicksbild
Så ser de ut framför bilen för tilfället inget är färgigt bara ditställt för andra halvan av garage golvet skulle målas.
Jag är så nöjd med hur detta garaget blev lagom med plats blåser, regnar & snöar inte in.
Nu till bilen.
Fram ser det ut som förra året mer dubbla 6,5".
Innertakets limmning har sälppt så tyget hänger ner. så blir de när man kör spraylim.
Bilens krigsskador.
motorhuven ser sned ut men den ligger spänd då höger sida under lycktan är intryckt så får kanske dragrikta fronten lite.
Lacken som sjuknit lite.
Batteriet bak med aluskenor o lite kabel (är till salu)
Närbild.
Imorgon ska jag plocka ut stora delar av inredningen och instrumentbrädan ska se hur många 6,5" man får plats med på på brädan.
STAY TUNED.
Comment