Announcement
Collapse
No announcement yet.
Peugeot 206 RC "Blackout"
Collapse
X
-
-
Re: Peugeot 206 RC "Blackout"
Originally posted by Oloof View PostGrymt!
Låter ju nästan omöjligt bra för att va i Sthlm?
Inte plats för fler?Jag flyttar upp hit provisoriskt p.g.a. bygget då gargeplats är som du säger, OMÖJLIGT i Stockhom
Originally posted by zrken View PostGrattis till garageplats!
Det låter som en riktig guldgruva med plats och bänkar..!
Originally posted by henkz View PostHoppas då du får plats med en säng i garaget oxå då... eftersom 5mil hemifrån är inget jag skulle åka för att skruva ett par timmar direkt...
Originally posted by zrken View PostmiNNNN ...uterSponsorer:
Bilstereohörnan
Banner Batterier
Iceled Electro Styling
Lite länkar:
MM Audio på Facebook
Massive Audio
Min Garagetsida
Comment
-
Då var det dags för en totalt underbar uppdatering. Allting går så jävla bra nu!
Följande har hänt!!
Garageplats fixad! Väntar dock till mellandagarna med att flytta bilen dit då jag imorgon lördag åker ner till min underbara flickvän i Stockholm och firar min födelsedag (Fyller år 15/12). Blir där över jul och återvänder till Söderhamn i mellandagarna. Bygget tar rejäl fart i början av januari då jag i mellandagarna ska spendera lite kvalitetstid med min underbara dotter
Det var en av dom goda nyheterna. Men det kommer mer!
Har påbörjat ett samarbete med Banner Batteries för kommande säsong.
Dom kommer såklart hjälpa mig att få ström till byggetKänns väldigt bra! TACK Gunnar Andersson på SGA AB i Stockholm/Bromma
Inte nog med det så har ett samarbete slutits med Iceled Electro Styling i England. Som kommer se till att bilen syns ordentligt i alla lägen.
För mer info besök http://www.iceled.co.uk/
Jag känner just nu att detta kommer bli fruktansvärt bra. Har lite grejor att fixa nu innan bygget drar igång på allvar. Men det mesta känns jävligt bra.
Under januari månad kommer jag i stort sett bo i garaget. Det kommer dagligen komma upp bilder och info om hur det går.
Även många frågor och funderingar kommer komma från min sida, jag tar tacksamt emot alla tips, trix, lösningar, funderingar, kritik och synpunkter från er alla här på forumet!! STORT TACK I FÖRHAND!!
Nu önskar jag alla en väldigt god jul så hörs och syns vi framöver!Sponsorer:
Bilstereohörnan
Banner Batterier
Iceled Electro Styling
Lite länkar:
MM Audio på Facebook
Massive Audio
Min Garagetsida
Comment
-
Ser fruktansvärt mycket fram emot detta
http://www.youtube.com/watch?v=81UM5sdeWP8
//MagnusSponsorer:
Bilstereohörnan
Banner Batterier
Iceled Electro Styling
Lite länkar:
MM Audio på Facebook
Massive Audio
Min Garagetsida
Comment
-
Stort tack till Gandalf. Känns riktigt bra och jag ser fram emot en fruktansvärt spännande o rolig sommar med övriga medlemmar!
Sponsorer:
Bilstereohörnan
Banner Batterier
Iceled Electro Styling
Lite länkar:
MM Audio på Facebook
Massive Audio
Min Garagetsida
Comment
-
Grymt kul med sponsorerna! Kommer nog bli bra dettaGrattis i mångfald idag då eftersom du fyller år!
Sponsor:
Bilstereohörnan - www.bilstereohornan.se
Tudor Batteries - www.tudor.se
Sonax Bilvård - www.sonax.se
Comment
-
Originally posted by ppk View PostGrymt kul med sponsorerna! Kommer nog bli bra dettaGrattis i mångfald idag då eftersom du fyller år!
Vi tar det imorgon. Dags o sova nu!Sponsorer:
Bilstereohörnan
Banner Batterier
Iceled Electro Styling
Lite länkar:
MM Audio på Facebook
Massive Audio
Min Garagetsida
Comment
-
Hej alla! Stor uppdatering nu. Dock inget bilrelaterat.
Jag fyllde som några av er vet år igår. Jag åkte ner till min flickvän i Stockholm för att fira födelsedagen och jul bl.a. Blir även här på nyår för att sedan åka hem och starta bygget på allvar.
Ja hur som helst.
Igår när jag kom ner så fick jag en helt galen present. Vi bor för tillfället i en 2:a handslägenhet i Täby som vi hyr t.o.m. den 15e Januari. Sen var det tänkt att Nina (flickvännen) skulle flytta hem till sin mamma tills vi hittat ny lägenhet. Och jag blir ju kvar i Söderhamn p.g.a. bilen. MEEEN!! I födelsedagspresent så fick jag alltså veta att hon har hittat och köpt en lägenhet här i Täby.. Jag menar HALLÅÅÅÅ?!?!?!
SÅÅÅÅÅÅ fruktansvärt jävla glad nu så det går inte att beskriva. Så fort jag är klar med bygget så skall jag börja en maskinförarutbildning i Stockholm och jag har hela tiden oroat mig över hur jag ska göra med boende utifall vi inte hade hittat nåt tills dess.
Allt är så jävla bra nu!!
Tack Nina, jag älskar dig!!!!!!! <3Sponsorer:
Bilstereohörnan
Banner Batterier
Iceled Electro Styling
Lite länkar:
MM Audio på Facebook
Massive Audio
Min Garagetsida
Comment
-
Oj! Vilken grej! Stort grattis till den härliga känslan du har
Comment
-
Det var inte illa! Kul!Sponsor:
Bilstereohörnan - www.bilstereohornan.se
Tudor Batteries - www.tudor.se
Sonax Bilvård - www.sonax.se
Comment
-
Originally posted by zrken View PostOj! Vilken grej! Stort grattis till den härliga känslan du har
Originally posted by MrMix View PostGrattis i efterskottOch de låter som du ska hålla hårt i den tösen
Originally posted by ppk View PostDet var inte illa! Kul!Sponsorer:
Bilstereohörnan
Banner Batterier
Iceled Electro Styling
Lite länkar:
MM Audio på Facebook
Massive Audio
Min Garagetsida
Comment
-
Egentligen har det inte hänt så mycket med Peugeoten än då jag firar jul och nyår i Stockholm. Däremot den 3e:e Januari. Då drar bygget igång på allvar. Riktigt taggad nu
Det mesta är fixat. Allt ljud från bilstereohornan.se är skickat så det står o väntar på mig tills jag kommer upp.
Jävligt taggad nu.
Önskar er alla en god jul och ett gott nytt år så hoppas jag att ni tittar in igen i Januari. Jag garanterar mycket bilder och STORA uppdateringar. Kommer satsas stenhårt på bygget och all hjälp och tips o tricks är mer än välkommet!
Stay tuned!!Sponsorer:
Bilstereohörnan
Banner Batterier
Iceled Electro Styling
Lite länkar:
MM Audio på Facebook
Massive Audio
Min Garagetsida
Comment
-
Idag kom det leksaker. Julafton igen
Imorgon kommer jag ihåg att ta med kameran också. Så det kommer lite bilder imorgon! Sen drar det igång på allvar snart!!Sponsorer:
Bilstereohörnan
Banner Batterier
Iceled Electro Styling
Lite länkar:
MM Audio på Facebook
Massive Audio
Min Garagetsida
Comment
-
Då var man igång äntligen
Idag hände följande (Tyvärr utan kamera idag så alla bilder kommer imorgon, SORRY)
Stolar urplockade
Kablar rensade
Ny 50mm2 kabel dragen ifrån batteriet och bak
Innertaket demonterat då det skall kläs om.
Jävligt skönt när jag märkte att främre halvan av golvet inte behöver dämpas direkt då det är så pass bra dämpat från fabrik. Mer jobb att riva ur golvet än vad det skulle märkas skillnad anser jag.
Bilen är nu plåtren och väntar massa dämpning. Imorgon kommer jag ihåg kameran ocksåSå då blir det massa bilder!
Har även börjat spåna lite hur dörrsidorna skall se ut.
Lutar åt helplastade dörrsidor faktiskt! Får se vad som bestäms
Fan va tråkigt att kameran strejkade idag (Slut på batteri o laddaren är hemma i Sthlm) Men jag tar en annan kamera imorgon o fotar järnet!
Såå jävla tråkigt att göra en update utan bilder.
Försökte ta nån bild med mobilen med dom sög ju. Här kommer några iaf!
Skapligt perfekt för 50mm2 kabel i ett tomt hålFick använda lite glidmedel så gled den in perfekt
Äckelbild med äckelmobilen. Taket plåtrent. Jävlar va det flexa när man drog bort. Limmet satt ju som helvete!
Passade även på att plocka bort lite smågrejor som bälten bak osv, allt för att förhindra skrammel o skit.
Fan sorry för kass första post. Skulle nästan vilja åka ut o fota lite riktigt bilder.
Men den som väntar på nåt gott får vänta till imorgonSponsorer:
Bilstereohörnan
Banner Batterier
Iceled Electro Styling
Lite länkar:
MM Audio på Facebook
Massive Audio
Min Garagetsida
Comment
Comment