Känner jag Tunheden rätt är bilen stabilt och noggrant byggd och har alla möjligheter hatt även i fortsättningen spela skithögt.
Men med helt ny produkter för bilen så är inte min första tanke att riva och bygga om.
Visst var den grymt törstig på effekt för Tunheden och detta var ett av de största problemen för att nå upp mot 165dB, men jag gissar att Fredrik köpt bilen för att spara ett år i garaget, komma ut och tävla samt lära sig hur bilen fungerar.
Så i med prylarna och labba.
Som sagt så är det nya prylar så små medel kan göra stora framsteg.
Framförallt så undrar jag om alla elaka 90graders vinklar runt basens framsida är så snälla mot resultatet.
Och ge nu SoundDigital en riktig match vid riggen.
Roger Edvinsson
Åsiktsmaskin som ibland är ute och cyklar...
helst på saker av kolfiber :-)
Eftersom Tunheden har rätt många års erfarenhet inom dB drag.
Helt klart de säger jag inget om vet han är mycket duktig men med tanke på hur mycket effekt som går åt för o göra 163,5 så räcker de inte med o finslipa på lådan tyvärr de jag vill komma till. Min bil gör själv 166,5 med 19 kilo. 3db högre med bara 1 kilo mer än han använde! Förvisso inte samma bil men har svårt o tro att de gör så mycket i slutändan! Så är övertygad om att den bilen har mer att hämta om man bygger om lådan.
Framförallt så undrar jag om alla elaka 90graders vinklar runt basens framsida är så snälla mot resultatet.
Något som även jag har haft frågor ring, samt rundningen av porten. Fick då till svar att det var utprövat och det som gav bäst resultat. Om det stämmer vet någon bara Tunheden då jag har andrahandsuppgifter.
Känner jag Tunheden rätt är bilen stabilt och noggrant byggd och har alla möjligheter hatt även i fortsättningen spela skithögt.
Men med helt ny produkter för bilen så är inte min första tanke att riva och bygga om.
Visst var den grymt törstig på effekt för Tunheden och detta var ett av de största problemen för att nå upp mot 165dB, men jag gissar att Fredrik köpt bilen för att spara ett år i garaget, komma ut och tävla samt lära sig hur bilen fungerar.
Så i med prylarna och labba.
Som sagt så är det nya prylar så små medel kan göra stora framsteg.
Och ge nu SoundDigital en riktig match vid riggen.
Du har helt rätt ska lära mig bilen nu första året och ha riktigt skoj
Finns lite småsaker som jag och tunheden pratade om som ska fixas till
i lådan också
Något som även jag har haft frågor ring, samt rundningen av porten. Fick då till svar att det var utprövat och det som gav bäst resultat. Om det stämmer vet någon bara Tunheden då jag har andrahandsuppgifter.
Tänkte jag ska ta och prata med Tunheden och kolla vad som är testat angående vinklarna annars är det en sak man skulle kunna försöka höja på.
De är bara några tiondelar du kommer hitta på o fixa lite i lådan om du har tur! Jag hade revit bilen o byggt den från grunden igen om du nu vill kunna va
Med o slåss med bilen men tävlar man bara för skojs skull så visst
Comment