Announcement

Collapse
No announcement yet.

Projekt: 940 Hardstyle

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Projekt: 940 Hardstyle

Tjenare! Roy Holmberg heter jag, 20år gammal kommer från Åstorp. Jobbar som lastbilschafför.

Har nyligen blivit klar med mitt första ljudbygge. Så här kommer en liten presentation av det. Och även framtida planer! =)

Bilen är en Volvo 944 LTT Classic -97
    Bänkad till 306.6hk/425.5nm
    Motorspec kan skrivas på förfrågan om någon är nyfiken här=)

Blocket :
    Honat
    Nya lager,kolvar
    H-profil stakar
    O-ringar

Toppen :
    Maxportad
    Mira frästa ventiler
    Vx3 kam
    Riktplanad

19t turbo @ 1.5bar
    3" tryckrör
    R-spridare
    3" ic
    3"lmm
    Justerbar btr
    Viking special chip
    Säkert någonting glömt

Ljudspecen jag har nu är rätt så ihopa plockat, men spelar föga förvånande Okejj för att vara ett första bygge.

Högtalare
    2x Orion 6.5" Framdörrar
    2x Kicker 6.5" Baklucka
    2x Pioneer 5.25" Bakdörrar
    2x Hertz HX 300 12"

Slutsteg
    1x Orion HP 2800
    1x Kicker ZX350.1
    1x Gladen SPL1800

Pioneer AVH 1400DVD HU
    Optima Yellowtop x1
    Batteri avskijare
    Och diverse säkringar!

Planerna för nästa år, är att gå över till Gladen Audio runt om i bilen. Och Alpine HU. Detta är dom 2 märken som jag är mycket nöjd och imponerad över hur mycket man får för pengarna.

Tanken är inte att spela några skyhöga DB dag ut och dag in. Men jag vill kunna lyssna på bra musik högt och i bra kvalité. Basen ska kännas, diskanter,middar koaxialer ska sjunga jämnt med basen.

Efter lite övervägande och funderingar, så ska jag fortsätta på samma koncept som nu. Basar och portar riktade innåt bilen. Men plåten bakom ryggstödet i baksätet kapas väck, och ersätts med 4 styck plattjärn av heavy shit. Mest bara för att behålla karossen lite styv.