Announcement

Collapse
No announcement yet.

Volvo V70N-01 (Instegsklass)

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Re: Volvo V70N-01 (Instegsklass)

Baksystem är onödigt. Sätt ett par basar där istället och en låda under hatthyllan, finns särskilt nåt lämpligt hål där för port också.
    Mitt projekt: Volvo V60
    BRL - B2 & Dayton

More to come...

Comment

Originally posted by ChriZtoffer View Post
      Baksystem är onödigt. Sätt ett par basar där istället och en låda under hatthyllan, finns särskilt nåt lämpligt hål där för port också.
      Nja sanning med modifikation....rear fill kan ge mer rymd i ljudet men man förlorar lite andra delar om det vill sig illa......det är vanskligt det där.
      Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
      ACV, Dayton Audio, GAS, Kenwood, Supra

Comment

Förvisso, men då gäller det att man vet vad man gör, och det behövs då inte 8" bak för rearfill, där klarat man sig med betydligt mindre element. Jag hade då utnyttjat hålen för basar!
        Mitt projekt: Volvo V60
        BRL - B2 & Dayton

More to come...

Comment

rear fill, har då aldrig hört någon bil som lyckats att få till det bra
          sigpicMS-SOUND
          Micke7406

Comment

Originally posted by ChriZtoffer View Post
            Förvisso, men då gäller det att man vet vad man gör, och det behövs då inte 8" bak för rearfill, där klarat man sig med betydligt mindre element. Jag hade då utnyttjat hålen för basar!
            Absolut

Originally posted by Mikka View Post
            rear fill, har då aldrig hört någon bil som lyckats att få till det bra
            Hört ett fåtal....men generellt sett förlorar man en del bredd och detaljrikedom...
            Det fanns ngr bilar på sent 90-tal och tidigt 2000-tal som nyttjade detta......men ännu färre av dem lyckades ngt sådär med det
            Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
            ACV, Dayton Audio, GAS, Kenwood, Supra

Comment

Working...
            X