Nu är jag förbannat trött på att åka runt med detta flåsande. Hade inte tänkt koppla in slutsteget till framsystemet förren jag skaffat nya batterier men får nog överväga det om jag kan göra på följande sätt...
Har 50mm2 ifrån batteriet fram till bagaget där det är kopplat till mitt b2 mono.
Istället så tar jag ur kablen ur steget, sätter på en kabelsko drar dit skruv och mutter och sätter på en 50mm2 samt en 25mm2 (tror jag det var) för att kunna driva båda stegen.
Alltså 50mm2 -> 50mm2 + 25mm2
Fungerar detta samt vilka kablar bör jag säkra av?
Bara tillfälligt ja! Ang säkringar så räcker det väl att jag sätter en säkring på den lilla strömkabeln, sen är det bara till att rock på? (har redan en 200a framme vid batteriet på 50mm2kabeln)
Hur långt ifån "skarven" sätter du stegen?
Friliggande kort kabel så anser jag inte att du behöver säkra av mer än det du har idag. Går kablarna däremot tvärs genom bilen o igenom plåt o dyligt så ska du givetvis säkra av.
Använd sunt förnuft!
Det hade jag gjort om jag hade haft något att trycka ihop dom förbannade kabelskorna med.. Jag har förvisso en grilltång här i lägenheten med jag tror inte det fungerar så bra
Det hade jag gjort om jag hade haft något att trycka ihop dom förbannade kabelskorna med.. Jag har förvisso en grilltång här i lägenheten med jag tror inte det fungerar så bra
Har missat att uppdatera så här kommer allt på en gång.
2 stycken hollywood SPV70 har trillat in i bilen. Köpt och dragit en massa kablar, dämpat, gjort fäste för batteri fram samt svarvat distanser till diskanterna så att dom passar på originalplatsen
Comment