Announcement

Collapse
No announcement yet.

Saab 9000t -95

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Re: Saab 9000t -95

Originally posted by Mica View Post
    Det där diskuterade jag med den ensamma foxen för någon dag sedan och det verkar lite som den bästa lösningen :3

Jag har hört skräckhistorier om någon som gjort en helt ny av någon tunn dålig vajer.. det ska vara bra ljud i bilen men lite roligare är det att köra ifall man vet att man inte dör i smällen garanterat
    Fast i 9000 före 1992 tror jag det är (hade en från -90 utan vajer iaf) har inte vajern och det skulle stått med STOR STIL i Aftonbladet om bilarna gick så fetsönder i krockarna.....
    Så visst gör den skillnad men frågan är hur mkt.
    Min byggen: Saab 9-5 Soundtjeck 130dB Polk/Momo M5 PV 444

Comment

Tänkte faktiskt att jag skulle göra en liten uppdatering så att ni inte tror att det står helt still.. däremot så är jag ju i en del av livet där jag prioriterar jobb över allt annat så för er andra så hade säkert saker gått snabbare :3

Jag har hittat felet på styrningen(Vet inte om jag skrev om det tidigare men bilen tvärsvängde höger när turbon kickade in...). Det verkar som att när personen som hade bilen innan bytte kopplingen så glömde han skruva fast dom 2 främre bulten på vänster länkarm

Mer än det så har jag börjat attackera rosten... allt hade varit så mycket bättre om jag hade lite bättre verktyg men eftersom att det är en gammal bil och den kommer få agera bruksare så försöker jag få det så bra jag kan med dom verktygen jag har :3

Sedan till det tråkiga... men som kanske gör mig mer motiverad är att Tincellen(Pincellen? Argh stavning och uttal för viktiga ord..) på min Nordica prototyp har börjat glappa... Detta ledde till att jag plockade ur allt vad stereo heter ur min gröna saab så jag kör Stereolöst fram och tillbaka till jobbet :3 Såg ingen anledning till att ha stereon i när jag ändå inte kan använda den(Av den bemärkelse att spela bra :P). Detta betyder ju att jag nu kan börja måtta i den vita och få fram en bra plats för slutsteget mm.

Tog en bild på köksbordet Det ända som inte är med på bilden är ju framsystemet och kablarna som sitter kvar i min gröna Saab.

Övriga bad news för min gamla bil är att nu har vattenpumpen börjat läcka också.. så nu gör den upp för sitt namn som den fick när jag köpte den... Gösta ! För gamla gubbar läcker ju också på oväntade ställen ._.' Detta betyder ju dock att jag får fortsätta fylla på vatten fram tills den vita är egenom besiktningen.

Detta är en liten uppdatering från min sida i alla fall :3
      Last edited by Mica; March 16, 2012, 23:51.
      When you have eliminated the impossible, whatever remains, however improbable, must be the truth.
      Shinichi Kudo (Detective Conan)

Comment

Kanske också ska tala om att framskärmen är lös och skall svetsas på söndag :3
        When you have eliminated the impossible, whatever remains, however improbable, must be the truth.
        Shinichi Kudo (Detective Conan)

Comment

Working...
        X