Då jag "råkade" köra in i en container med min förra Audi A4 precis innan jul så båda krockkuddarna utlöste
så halva instrumentbrädan exploderade och försäkringsbolaget inte tyckte de var värt att reparera så hamnade
den på skroten, lyckades rädda ljudutrustningen och lite kablar iallafall.
Nu har jag "hittat" en ny bil, Audi A6 Avant 2,4 Quattro 2001, där ljudet ska uppdateras naturligtvis, sitter
en Symphony original HU och standardhögtalare i nu.
Vad ska göras och vad har jag på hyllan:
1, Byta ut fronthögtalarna, har inte riktigt koll på vad som sitter där idag och vad som går in utan att göra
för mycket åverkan. Kan det vara 6,5r?, har ett par DLS UR5.
2, Byta HU, har en Pioneer P88 RS liggandes, funderar på att köpa en Pioneer Avic 920BT för att få navigation/DVD
och en skärm. Vilken av dom två är bäst ur ljudnivå? inställningsmöjligheter?
3, Sätta in en sub i skuffen på den plats där det idag sitter en sub och (slutsteg?), har en DD SW 6,5 och en
JL 8w3v-4, får se vilken det blir, kan ju alltid bygga några testlådor.
4, Hitta en bra plats att sätta slutstegen, har en DLS A4 och en DLS A6
5, Dämpa lite här och var.
Tips på vad som går in i dörrarna, HU och glada tillrop mottages gärna.
så halva instrumentbrädan exploderade och försäkringsbolaget inte tyckte de var värt att reparera så hamnade
den på skroten, lyckades rädda ljudutrustningen och lite kablar iallafall.
Nu har jag "hittat" en ny bil, Audi A6 Avant 2,4 Quattro 2001, där ljudet ska uppdateras naturligtvis, sitter
en Symphony original HU och standardhögtalare i nu.
Vad ska göras och vad har jag på hyllan:
1, Byta ut fronthögtalarna, har inte riktigt koll på vad som sitter där idag och vad som går in utan att göra
för mycket åverkan. Kan det vara 6,5r?, har ett par DLS UR5.
2, Byta HU, har en Pioneer P88 RS liggandes, funderar på att köpa en Pioneer Avic 920BT för att få navigation/DVD
och en skärm. Vilken av dom två är bäst ur ljudnivå? inställningsmöjligheter?
3, Sätta in en sub i skuffen på den plats där det idag sitter en sub och (slutsteg?), har en DD SW 6,5 och en
JL 8w3v-4, får se vilken det blir, kan ju alltid bygga några testlådor.
4, Hitta en bra plats att sätta slutstegen, har en DLS A4 och en DLS A6
5, Dämpa lite här och var.
Tips på vad som går in i dörrarna, HU och glada tillrop mottages gärna.
Comment