Tja. Passiv medlem här på forumet. (läser bara alla intressanta trådar) men nu tänkte jag att det skulle bli lite ändring på det .
Behöver tips o trix från er som har tävlat i billjud. Jag tänkte börja tävla seriöst nu till våren. Har tidigare bara varit med och tävlat på BRL- street meet och liknande.
Bilen är en Mercedes-Benz w202 -98
HU- Har inte bestämt mej än. Behöver tips på HU runt 3k.
Framsystem- 4* orion hcca 6.5 en i varje dörr. 4*orion hcca 1"diskanter
bas-1*orion hcca 15.2
slutsteg- 1*orion hp4800. 1*stetsom 11k
Batterier- 4st banner-running bull 70ah
Tänkte vara med och tävla i DB Drag - super street. (får inte vara med i street eftersom jag kommer ha mer än 2 batterer )
och
ESPL- Experienced Unlimited.
Med dyslexi och dålig engelska är jag inte 100 på alla regler. Hoppas ni säger till om jag bygger fel
Körde hela förra året med original framsystem utan slutsteg, och ledsnade på det, så i år blir alla dörrsidor ombyggda.
Ny baslåda kommer byggas, då jag enbart körde med en bas förra året.
Dämpning av tak, dörrar och golv.
Ny dragning av alla kablar osv.
Har börjat med att bygga om dörrsidorna. Har inte så mkt bilder för tillfället. men kan fixa om intresse finns. Tänk På att inte vara allt för taskig då det är mitt första bygge.
Tyg uppspänt och massa polyester pålagt.
Några timmar senare
Mer bilder kommer senare ikväll eller imorgon
MVH Patrik
Behöver tips o trix från er som har tävlat i billjud. Jag tänkte börja tävla seriöst nu till våren. Har tidigare bara varit med och tävlat på BRL- street meet och liknande.
Bilen är en Mercedes-Benz w202 -98
HU- Har inte bestämt mej än. Behöver tips på HU runt 3k.
Framsystem- 4* orion hcca 6.5 en i varje dörr. 4*orion hcca 1"diskanter
bas-1*orion hcca 15.2
slutsteg- 1*orion hp4800. 1*stetsom 11k
Batterier- 4st banner-running bull 70ah
Tänkte vara med och tävla i DB Drag - super street. (får inte vara med i street eftersom jag kommer ha mer än 2 batterer )
och
ESPL- Experienced Unlimited.
Med dyslexi och dålig engelska är jag inte 100 på alla regler. Hoppas ni säger till om jag bygger fel
Körde hela förra året med original framsystem utan slutsteg, och ledsnade på det, så i år blir alla dörrsidor ombyggda.
Ny baslåda kommer byggas, då jag enbart körde med en bas förra året.
Dämpning av tak, dörrar och golv.
Ny dragning av alla kablar osv.
Har börjat med att bygga om dörrsidorna. Har inte så mkt bilder för tillfället. men kan fixa om intresse finns. Tänk På att inte vara allt för taskig då det är mitt första bygge.
Tyg uppspänt och massa polyester pålagt.
Några timmar senare
Mer bilder kommer senare ikväll eller imorgon
MVH Patrik
Comment