Announcement

Collapse
No announcement yet.

Fransk limpa. (Resurrection)

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Re: Fransk limpa. (Resurrection)

Originally posted by Robsarve View Post
    *Sätta in extrabatteri och dra om strömmen till stegen och CD. (Plågas av störningsproblem och inte har inte tillräckligt med ström till stegen)
    Antar att det är fler Amperetimmar du vill åt för att kunna stå och spela med motorn avstängd längre?
    Går det inte att få in ett större/bättre på originalplats? så du slipper en hel del extra jobb menar jag.....
    Klart Erik skall (fortsätta) tävla!
    "Sound by Hewi"

Blue eMotion by heWi

Comment

Jag har ju inte tokmycket effekt, men det är ju drygt 1100 W av klass AB som skalll ha mos.

Nu matas det med en sex meter lång 21mm2-kabel och det funkar men det är på gränsen.

Ett möjligt alternativ är ju som du säger ett rejält agm-batteri på orginalplats och grövre kabel bak. Men jag har ju hittat en bra plats för batteriet... Den skulle dock kunna användas tilll nått annat vettigt oxå... ok vi provar enkla vägen först då
      /tycker Erik.

Comment

Jag har ju inte tokmycket effekt, men det är ju drygt 1100 W av klass AB som skalll ha mos.

Nu matas det med en sex meter lång 21mm2-kabel och det funkar men det är på gränsen.

Ett möjligt alternativ är ju som du säger ett rejält agm-batteri på orginalplats och grövre kabel bak. Men jag har ju hittat en bra plats för batteriet... Den skulle dock kunna användas tilll nått annat vettigt oxå... ok vi provar enkla vägen först då
        Du kan ta mitt AGM annars, för det skall inte jag ha...om du har plats för det.

//J
        SM-guld 2007 och 2008.
        Hållt på med bilstereo sen innan de flesta på forumet var födda

Comment

Originally posted by jonash View Post
          Du kan ta mitt AGM annars, för det skall inte jag ha...om du har plats för det.

//J
          Jag har vinkelslip och svets
          /tycker Erik.

Comment

Jag har vinkelslip och svets
            Det står i garaget med CTEKen på och underhållsladdas....och lär så göra för all framtid om inte du vill ha det

(alternativt sälja det då, men du får det om du vill)
            SM-guld 2007 och 2008.

Comment

Originally posted by jonash View Post
              Det står i garaget med CTEKen på och underhållsladdas....och lär så göra för all framtid om inte du vill ha det

(alternativt sälja det då, men du får det om du vill)
              All framtid?

Comment

Kort närtid.
                /tycker Erik.

Comment

Originally posted by Välljudsfantast View Post
                  All framtid?
                  Ja jag kommer då inte använda det. Det är så jag menar.

I Mazdan så skall jag enbart uppgradera originalbateriet till ett som kommer stta på originalplats, och där får inte mitt nuvarande AGM bateri plats på nåt bra sätt.

Mitt AGM batteri är ett av modell stort, dvs inget fjompigt som ett Optima eller nåt sånt

Å andra sidan hade jag gärna haft ett Optima just nu, för det hade fått plats!
                  SM-guld 2007 och 2008.

Comment

Jonas batteri behövdes i en båt. Men jag har upptäckt att jag inte hade helt tomt på batterier heller. Ikväll landade ett Running Bull 70Ah på orginalplats - hej vad mycket bättre det blev. Det som satt där innan var verkligen inget att komma med. Nu har vi bas i bilen!

Bilen stod ändå i garaget för dragkroksbyte (neverendingstory) och jag konstaterade att ett av mina Trojan (det andra har visst vunnit SM och skall till EM) passade fint på tänkt plats. Nu blir det till att bocka lite plåt och ordna fram "lite" nytt kablage...
                    /tycker Erik.

Comment

• Re: Fransk limpa. (Resurrection)

Jonas batteri behövdes i en båt. Men jag har upptäckt att jag inte hade helt tomt på batterier heller. Ikväll landade ett Running Bull 70Ah på orginalplats - hej vad mycket bättre det blev. Det som satt där innan var verkligen inget att komma med. Nu har vi bas i bilen!

Bilen stod ändå i garaget för dragkroksbyte (neverendingstory) och jag konstaterade att ett av mina Trojan (det andra har visst vunnit SM och skall till EM) passade fint på tänkt plats. Nu blir det till att bocka lite plåt och ordna fram "lite" nytt kablage...
                      Hmmm....ditt batteri står i mitt garage sen en tid tillbaka ....ska se till att få med mig det i bilen nästa vecka och då släppa av det på väg hem från jobbet, jag åker ju ändå förbi dig varje dag (mer eller mindre).
                      Kassör för Svenska Bilstereoförbundet

Comment

Som sagt så verkar det finnas plats för batteriet där bak.

Och så en liten bild på mina älsklingar.
                        /tycker Erik.

Comment

Som sagt så verkar det finnas plats för batteriet där bak.

Och så en liten bild på mina älsklingar.
                          Då får du sätta kullager på domkraften.
                          sigpic

-C5 2008 -SQuse-
                          -Citroen -making mechanics out of men since 1919-

Comment

Originally posted by Mats H View Post
                            Då får du sätta kullager på domkraften.
                            Haha, och gummihjul va

Comment

Kunde inte klura ut hur jag skulle få till stötdämpningen på domkraften, så jag får hitta ett annat sätt att montera den på.
                              Pillar på lite andra saker så länge...
                              /tycker Erik.

Comment

Så gulligt

Comment

Working...
                                X