Tog det lugnt. Såpass att en tjej i filen bredvid vevade ner rutan och sa: wow, vad coola ni är!
Jag hade ingen lust att störa morgonrusningen mer, så det var några snabba foton och utbyte av telefonnummer som gällde. Och jag är inte världsmästare i bilkörning alla dar heller.
Det är faktiskt värre än det ser ut. Limpan ligger illa till.
Tog det lugnt. Såpass att en tjej i filen bredvid vevade ner rutan och sa: wow, vad coola ni är!
Jag hade ingen lust att störa morgonrusningen mer, så det var några snabba foton och utbyte av telefonnummer som gällde. Och jag är inte världsmästare i bilkörning alla dar heller.
Det är faktiskt värre än det ser ut. Limpan ligger illa till.
Trist mannen.
Kanske en finsk kärra om du behöver byta?
Man får ledigt plats med familjen i den, klarar en "stöt" utan några större skråmor, har helt okej framkomlighet om man ska åka till sommarstugan eller liknande osv osv...
O skulle man få punka så kan man pumpa upp luft i däcken från förarplats...
Du lär så länge du lever, heter det.
Jag tror att motsatsen är lika sann. Bengt Feldreich
_______________________________________
_______________________________________
Själva Ampracket är byggt av en skiva av Polyuretanskum som är glasfiberarmerad utvändigt så den blir lätt och styv.
På bilden ovan syns en av de två rostfria fyrkantsprofiler som bär upp konstruktionen.
De har svetsade fästen och sitter fastbultade i bilen i fabriksmonterade gängor.
Det ligger ganska gott om kabel där uppe eftersom jag använder Dual Mono förstärkare...
På undersidan av ampracket sitter det en löstagbar ram. Denna är den enda bit i anläggningen som är gjord i trä. Jag fick bryta lite mot mina principer, men det var det bästa materialet för jobbet, då det behövde hålla klammer väl. Så det blev formplywood som sen helt inplastades...
Nu börjar det roliga. Att först pilla in tyg runt hela innertaket.
Detta stiftades sen fast i ramen och sen skyddades hela bagaget från polyesterspill.
Det som pågick häremellan är rätt tålamodskrävande. Stort tack skyldig till JonasA4t för hans insats här.
Sen när det väl härdat så är det bara att spackla, plocka ned och slipa samt skära rent.
TACK TILL DBAKUTEN & CARSOUND.SE SM 1a i SuperStreet NW 2012. SM 1a i BassRace 149,9dB 2013. SM 1a i Extreme 2013. SM 2a i BassRace 149,9dB 2014. SM 1a i Extreme 2014. SM 1a i BassRace 149,9 2015. SM 1a i Extreme 2015. EM 2a i BassRace 149,9 2015. EM 3a i Extreme 3+ 2015.
Som av en händelse hade jag en e92 uppe på en annan flik... Men det dröjer nog innan jag får köpa bmw igen av frugan. Hon uppskattade inte driftskostnaderna på vår e39.
Funderar på en Legacy. Men det troligaste är att vi försöker klara oss på de återstående tre bilarna i sommar...
Comment