Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW 540 E34 bruksbil..

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Re: BMW 540 E34 bruksbil..

Ser ut som dina kickar blir riktigt bra, lägg på nån schysst lack nu bara.

Mina sitter också bra med orginalclips. Det jag är sugen på om ja bygger nya är att sätta dit nya i typ 19mm mdf och skrota orginalpanelerna. Då blir det rejält Fast då slinker det säkert ner att par 8" istället också.

Hur lågt har du tänkt att dela 6,5" högtalarna?

Du överdimentionerar rätt gött med strömmen om du bara ska köra på de två DLS-stegen Så det ska vara. 70mm2 fram har du dock ingen användning för förrens du kommer upp i ett par kw.

Hur går det med baslådan?
    Last edited by Kulan; February 11, 2010, 11:59. Reason: stavfel
    BMW E38 740
    BMW M5 -01
    bilradiohuset.se
    SM-guld 2012

Comment

Originally posted by Kulan View Post
      Ser ut som dina kickar blir riktigt bra, lägg på nån schysst lack nu bara.

Mina sitter också bra med orginalclips. Det jag är sugen på om ja bygger nya är att sätta dit nya i typ 19mm mdf och skrota orginalpanelerna. Då blir det rejält Fast då slinker det säkert ner att par 8" istället också.

Hur lågt har du tänkt att dela 6,5" högtalarna?

Du överdimentionerar rätt gött med strömmen om du bara ska köra på de två DLS-stegen Så det ska vara. 70mm2 fram har du dock ingen användning för förrens du kommer upp i ett par kw.

Hur går det med baslådan?
      blir nog svart strukturlack för att det ska se så original ut som möjligt.. jag lackar struktur i mitt yrke så det blir ju väldigt enkelt oxå..

kommer köra med passiv delning till en början så det får bli som det blir..
      jag ska dock försöka designa systemet så att det blir lätt att uppgradera till aktivt i framtiden..
      jag tvivlar dock på att jag nånsin kommer ha nån större glädje av att kunna dela aktivt..
      har funderat lite på dubbla Helix DXP-6'or = 8 stereokanaler + 4 monokanaler + tidskomp = stora möjligheter att fiffla..

lika bra att överdimensionera strömmen med en gång så slipper man tänka på sån skit sen
      får se vad som händer.. jag kommer förmodligen inte att köra med dom dls-stegen jag pratade om först (performance)..
      har börjat snegla på reference-stegen istället.. mellanklassgrejer är ju oftast prisvärdast..
      har kollat lite på andra märken än dls när det gäller steg men tycker att marknaden är ganska tunn..
      eftersom dom inte kommer att sitta osynligt vill jag ha steg som ser bra ut rent estetiskt oxå.. det är väldigt få tillverkare som gör snygga steg

vill ha nya högtalare oxå.. har sneglat mycket på dls sortiment men även på hertz..

i dagens läge har jag 2 önskelistor..

"billiga" listan (4638kr)

DLS RM6.2
      http://www.blekingebilradio.se/?cate...item_id=dl0100
      1990kr

DLS 426
      http://www.blekingebilradio.se/?cate...item_id=dl0132
      1099kr

DLS RW12
      http://www.blekingebilradio.se/?cate...item_id=dl0177
      1549kr

dyra listan (5797kr)

Hertz HSK 165.4
      http://www.blekingebilradio.se/?cate...item_id=he0082
      2199kr

Hertz HCX 165.4
      http://www.blekingebilradio.se/?cate...item_id=he0090
      1399kr

Hertz HX 300D
      http://www.blekingebilradio.se/?cate...item_id=he0108
      2199kr

baslådan är inte påbörjad än.. har fastnat lite mycket pga. att jag inte vet hur fan man ska frakta en 1400x2400mm mdf-skiva.. lite lathet ligger nog bakom oxå..

har märkt att velande fram och tillbax är väldigt vanligt i bilstereovärlden.. hehe..
      dessa beslut.. svårt som fan..
      men men.. nu har jag iaf en flytt framför mig som det måste sparas pengar till
      inte kul.. fast å andra sidan ska det bli väldigt kul att flytta ifrån dessa idiotiska grannar som väsnas hela nätterna..

edit: passar på att uppdatera lite med en bild på senaste projektet..

sätter in en 7" in-dash skärm i mittenblåset.. det är tänkt att en Pioneer DVH-P4100UB ska få agera HU i bilen vad det lider..
      Last edited by ^MeTaNoLiC^; February 11, 2010, 19:46.
      för övrigt anser jag att detta forum behöver modereras..

Comment

Kan inte mer än rekomendera DLS Rm6orna....midbasen är helt fenomenal. R6A bas/midbas kan slänga sig i väggen(hade dem innan och tyckte det var mkt midbas som grävde djupt). Går lika djupt om inte djupare och gör det så mkt bättre, plus att den är rapp och tight samtidigt. Tål mkt! mer också. Mellanregistret har kommit lång väg sen r6orna.

Man kan väl säga att den är r6a och ms6 i ett plus lite till.
        Beemer med enkel installation

Comment

Originally posted by Svugg View Post
          Kan inte mer än rekomendera DLS Rm6orna....midbasen är helt fenomenal. R6A bas/midbas kan slänga sig i väggen(hade dem innan och tyckte det var mkt midbas som grävde djupt). Går lika djupt om inte djupare och gör det så mkt bättre, plus att den är rapp och tight samtidigt. Tål mkt! mer också. Mellanregistret har kommit lång väg sen r6orna.

Man kan väl säga att den är r6a och ms6 i ett plus lite till.
          låter ju bra.. tackar så mycket för omdömet..

fick ett paket idag.. Peerless 2,5".. ska sitta i instrumentbrädan, gömda under originalgallret..

för övrigt har jag irrat tillbax stegtankarna till DLS Performance igen.. har ju redan ett monoblock i den serien så man kanske skulle fortsätta på originalplanen iaf..
          behöver 2st CA41 i så fall.. dom har ju roliga inbyggda delningsfilter oxå (upp till 5khz istället för ynka 150-200hz som det brukar vara)..

edit: sprang ut och testade en Peerless.. vilken fruktansvärd skillnad mot originalrunket helt plötsligt hördes instrument man aldrig har hört förut..
          dom passar inte bolton i panelen men det visste jag redan.. måste dit nån distans på runt 5mm för att få upp dom lite eftersom luftkanalen går i vägen rakt under högtalaren..
          Last edited by ^MeTaNoLiC^; February 16, 2010, 21:00.

Comment

fick mina 2" igår också, såg trevliga ut men har inte hunnit testa ännu. idag blir det nog att börja bygga ringar så man får testa

Comment

alltid kul med nya delar att leka med

har ett CA41-steg på hemväg oxå..

Comment

CA41 som sagt.. finfint..

Comment

Working...
                X