Hur gör du på baksidan av panelen? För att få det tätt mot plåten?
Är nog smart att inte använda så mycket glasfiberspackel... Jag byggde upp grundformerna mer polyuretan även på kickarna men det blev även en del spackel, dock förstärkt med hel väv på några stllen, hoppas det inte spricker.
vet inte hur jag ska göra på baksidan.. tål att tänkas på..
man kanske kan montera kickpanelerna och sedan spruta in byggskum bakom, genom högtalarhålet..
får se hur det ser ut sen.. först måste det kapas undan en del plåt uppåt och bakåt enligt bilden..
sen vet jag inte om jag ska fästa kickpanelen med original klips + hakar så att dom sitter slappt och jävligt eller om man ska hitta på något stabilt monteringssätt..
kan inte komma på något monteringssätt som är en bra kompromiss mellan utseende/funktion/arbetsinsats..
för övrigt anser jag att detta forum behöver modereras..
På min 540 så satt kickarna i orginal monerings skruvar... satt stabilt. fyllde upp bakom med dämpull och det spela på dom fan. kräma ur mer db ur mina stackars 6,5" än vad vissa gjorde med deras basar under den mätningen *med stativ*
Mina sitter som berget när jag drar åt, arbetsinsatsen är ju inte jättestor, absolut inte stor i jämförelse med plastningen och slipningen av panelerna.
mjo, så är det.. lösningen blir nog en montering liknande Holmertz, med nån grov plåt bakom så att det sitter som berget
jag brukar bygga saker så att det håller för minst ett kärnvapenkrig och det är väl lika så bra att fortsätta med det
Last edited by ^MeTaNoLiC^; January 2, 2010, 12:35.
tackar så hjärtligt för dom mycket värmande kommentarerna
jag har aldrig gjort något liknande förut så jag hoppas på det bästa..
troligen kommer jag att ta kickarna till jobbet och lägga strukturfärg på dom sen så att det blir original-liknande yta..
skulle egentligen vilja klä dom i vinyl men det är så satans dyrt + att jag inte vet om jag lyckas klä in dom tillräckligt snyggt..
vore ju ganska dyrt att misslyckas tyvärr..
men en sak i taget.. nu gäller det att få lite tid över så att man kan åka till svärföräldrarnas garage och pensla polyester..
bor i en 1'a utan balkong så har tyvärr inte plastningsmöjligheter hemma..
Last edited by ^MeTaNoLiC^; January 7, 2010, 18:33.
har inte hänt så mycket här sen sist.. men jag har iaf skaffat 3st batterier på sammanlagt 264Ah och 2250A..
ska dra 70mm² ändå fram till generator, startmotor osv.. slänga alla originalkablar..
funderar på att koppla in en extra 140A generator oxå så man har 280A totalt..
skiljerelä ska ej användas då jag inte står vid nån korvkiosk och spelar musik på högsta volym ändå..
detta är inte bara för att förbereda för ett framtida ljuddsystem utan mest för att slippa bli utan ström hela tiden..
har blivit mycket kånkande/laddande på batterier fram och tillbax på sistone..
enligt mina beräkningar ska det inte göra något om man glömmer stänga av ljuset i ett dygn eller två med den nya setupen
äntligen fick man tummen ur och plastade kickarna.. 3dl blandade jag och det var exakt vad som behövdes oxå
dåliga mobilbilder som bevis..
Hur har du gjort för att fästa tyget när du plastade?, vet inte riktigt vad kickarna i bmwn gjord av för material, finns det ingen risk att plasten kommer släppa från kickarna?
Hur har du gjort för att fästa tyget när du plastade?, vet inte riktigt vad kickarna i bmwn gjord av för material, finns det ingen risk att plasten kommer släppa från kickarna?
Mvh Emil.S
tyget är dragit hela vägen runt till mdf-ringen och är häftat i den, på baksidan..
på något enstaka ställe är det häftat direkt i plasten och på andra ställen sitter tyget bara med klämmor..
jag penslade polyester runt kanten, nån mm in på baksidan, så att det inte kan släppa sen även om det skulle släppa lite från ytan runt högtalarna..
plasten slipades innan jag fleecade dom för att öka chansen att polyestern fäster.. men polyester fungerar väldigt dåligt som lim tyvärr..
till saken hör oxå att endast mdf-ringarna kommer att fästas mot bilen sen och själva kickpanelen kommer endast sitta där för syns skull mer eller mindre..
ingen kraft kommer att hamna på kickpanelen/plastningen..
bakom mdf-ringen ska det sitta en stålplatta som svetsas fast i bilen och sedan skruvas högtalaren/mdf-ringen/stålplattan ihop med samma skruvar så att det blir stabilt som fan just där det behövs..
Comment