Hemma i mitt garage står en liten ful Golf 3a och har så gjort en bra stund nu.
Bilen är Markus i Team dBAkuten och ska bli ett spl,show bygge till en otroligt låg kostnad.
I bilen sitter:
CD Alpine 9853
Basar 6st Orion XTR 12" 1695kr styck
Slutsteg Mutant monoblock 1000watt någon tusen lapp begagnat
Bilen är långt i från färdig. Den är varken dämpad eller speciellt tätad och till batteri sitter ett gammal sketet Volvo batteri.
I dag får basarna 170watt styck men klarar lätt det tre dubbla och snart ska ett MTX X3000D in i bilen.
Bästa resultat än så länge är 150,1dB vid 37Hz och det måste jag säga är sjukt bra med tanke på att basarna får så lite effekt.
Senaste mätningen gjordes i går och innan veckan är slut så ska fler göras.
Kommer updatera här när det händer något spännande.
Detta bygge tycker jag är så jävla roligt för det visar att det inte behöver kosta 200000kr för att spela riktigt högt om man bygger på rätt sätt och har lite tur.
Tror nog dom dörrarna är lite otäta
Bilen är Markus i Team dBAkuten och ska bli ett spl,show bygge till en otroligt låg kostnad.
I bilen sitter:
CD Alpine 9853
Basar 6st Orion XTR 12" 1695kr styck
Slutsteg Mutant monoblock 1000watt någon tusen lapp begagnat
Bilen är långt i från färdig. Den är varken dämpad eller speciellt tätad och till batteri sitter ett gammal sketet Volvo batteri.
I dag får basarna 170watt styck men klarar lätt det tre dubbla och snart ska ett MTX X3000D in i bilen.
Bästa resultat än så länge är 150,1dB vid 37Hz och det måste jag säga är sjukt bra med tanke på att basarna får så lite effekt.
Senaste mätningen gjordes i går och innan veckan är slut så ska fler göras.
Kommer updatera här när det händer något spännande.
Detta bygge tycker jag är så jävla roligt för det visar att det inte behöver kosta 200000kr för att spela riktigt högt om man bygger på rätt sätt och har lite tur.
Tror nog dom dörrarna är lite otäta
Comment