Väldigt fräsig baslåda du byggt! Men en liten fråga bara om batteribanken där, varför har du inte vänt på ena raden batterier så du får tex minusskenorna mot varandra och då kan göra en enda stor? Borde ju minimera kortslutningsrisken väldigt mycket och kanske även resistansen med nån miljondel.
Väldigt fräsig baslåda du byggt! Men en liten fråga bara om batteribanken där, varför har du inte vänt på ena raden batterier så du får tex minusskenorna mot varandra och då kan göra en enda stor? Borde ju minimera kortslutningsrisken väldigt mycket och kanske även resistansen med nån miljondel.
O inte ha symmetri på polerna, ujuj, hemska tanke
Har nog inte riktigt tänkt tanken men ville ha likadana bitar och för att ha en skena i mitten hade jag behövt få hem annat material som kostade 3ggr så mycket och då hade skenan i mitten blivit bredare än de andra.
Kortslutningsrisken hade fortfarande varit kvar då jag behöver koppla ihop + o + men visst så hade den minskat en del.
Angående minskning av motstånd så hade det minskat för - polen men ökat för + polen o det är inte bra att ha olika mycket motstånd
Tack för tanken, kan kanske nytta det på något sätt nästa gång jag bygger en bank
Comment