Announcement

Collapse
No announcement yet.

Projekt "Sound by Hewi" BMW E39

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Re: Projekt "Sound by Hewi" BMW E39

Snälla Hewi kom till Sundsvall!
    Måste få se bygget irl
    Saab 9-3 SQ style

Comment

Då denna installation håller otroligt hög nivå så måste ju även bygguiden följa samma spår.

Med över 1000 unika läsare senaste månaden har vi uppdaterat denna guide till nya CNA:s nya design.

DIY-Dörrsida
      Roger Edvinsson
      Åsiktsmaskin som ibland är ute och cyklar...
      helst på saker av kolfiber :-)

Comment

Originally posted by JALLE View Post
        Då denna installation håller otroligt hög nivå så måste ju även bygguiden följa samma spår.

Med över 1000 unika läsare senaste månaden har vi uppdaterat denna guide till nya CNA:s nya design.

DIY-Dörrsida
        Kanon! Och kul med intresset
        "Sound by Hewi"

Blue eMotion by heWi

Comment

Snyggt! Fan det ser som sagt jävligt lätt ut när du gör det. Måste våga mig på att testa det någon gång

Comment

Hej! Har inte gjort ngt på bilen sen sist men idag var jag och besiktade den i Fyrislund Uppsala , den gick igenom ua iallefall , var en trevlig besiktningsman som själv håller på med billjud och hade tävlat i Entry ngn gång. Efter provkörning sa han: Låter riktigt bra , nu måste jag dock själv köpa en bräda till bilen och bygga ljud i istället för den dolda installationen jag har nu i original uttag nere vid fötterna , han skall själv ut och tävla nästa år. Så till honom: Trevligt att träffas och så syns vi om inte annat nästa år på tävlingarna!

Nästa vecka skall jag troligen till Micke på PM-Shopen ngn kväll för lite tweakning+att bilen skall till Ditec på lackbehandling.

Ang Sundsvall har jag inte riktigt bestämt mig ännu men har lovat mig själv att senast sö kväll skall jag ha gjort det , det lutar åt att bränna dit tidigt på Lö morgon och sova över mellan lö/sö och då köra Experienced bägge dagarna.
            "Sound by Hewi"

Blue eMotion by heWi

Comment

det är ju klart att du åker för jag ska bo i din bil alla dagarna när jag inte springer rund o jobbar behöver lysna på välljud när mina öron skaver av BASARNA
              Team dB Akuten

2010 Europa 3a ESPL 2009 Europa 2a ESPL och RACING 2008 Europa 3a ESPL och RACING

Comment

Originally posted by Hewi View Post
                Hej! Har inte gjort ngt på bilen sen sist men idag var jag och besiktade den i Fyrislund Uppsala , den gick igenom ua iallefall , var en trevlig besiktningsman som själv håller på med billjud och hade tävlat i Entry ngn gång. Efter provkörning sa han: Låter riktigt bra , nu måste jag dock själv köpa en bräda till bilen och bygga ljud i istället för den dolda installationen jag har nu i original uttag nere vid fötterna , han skall själv ut och tävla nästa år. Så till honom: Trevligt att träffas och så syns vi om inte annat nästa år på tävlingarna!

Nästa vecka skall jag troligen till Micke på PM-Shopen ngn kväll för lite tweakning+att bilen skall till Ditec på lackbehandling.

Ang Sundsvall har jag inte riktigt bestämt mig ännu men har lovat mig själv att senast sö kväll skall jag ha gjort det , det lutar åt att bränna dit tidigt på Lö morgon och sova över mellan lö/sö och då köra Experienced bägge dagarna.
                Tips #1:

Ställ alltid ljudet som du själv vill ha det.

Det finns fler än 10 exempel på där andra ställt ljudet i bilen, och där det sen inte funkat för tävlanden att representera det ljudet.

Att ställa ljud hemma i P-garaget, verkstan eller whatever är rätt meningslöst då man ändå måste ställa ljudet för den lokala påverkan - om man vill ha ut max..

/Jonas
                SM-guld 2007 och 2008.
                Hållt på med bilstereo sen innan de flesta på forumet var födda

Comment

Hoppas du bestämmer dig för att komma dit då
                  Ska försöka hinna få klart mitt också..
                  Saab 9-3 SQ style

Comment

Originally posted by Antonio Gotti View Post
                    det är ju klart att du åker för jag ska bo i din bil alla dagarna när jag inte springer rund o jobbar behöver lysna på välljud när mina öron skaver av BASARNA
                    Haha , det är helt okey
                    Originally posted by jonash View Post
                    Tips #1:

Ställ alltid ljudet som du själv vill ha det.

Det finns fler än 10 exempel på där andra ställt ljudet i bilen, och där det sen inte funkat för tävlanden att representera det ljudet.

Att ställa ljud hemma i P-garaget, verkstan eller whatever är rätt meningslöst då man ändå måste ställa ljudet för den lokala påverkan - om man vill ha ut max..

/Jonas
                    Det kanske är så men när man som jag inte ens exakt vet hur alla olika instrument osv låter i verkligheten och heller inte kan det där med hur man på rätt sätt skall angripa ett hörbart problem så behöver jag hjälp , att man sedan behöver en lite annan kurva vid tävling jämfört med garaget pga de lokala omständigheterna stället till det ännu mer för mig . Jag vill helt enkelt få hjälp att få till en riktigt bra grund där instrument och röster låter som de skall.
                    Originally posted by BaDiS View Post
                    Hoppas du bestämmer dig för att komma dit då
                    Ska försöka hinna få klart mitt också..
                    Det vore kul , hoppas du hinner klart!
                    "Sound by Hewi"

Blue eMotion by heWi

Comment

Det kanske är så men när man som jag inte ens exakt vet hur alla olika instrument osv låter i verkligheten och heller inte kan det där med hur man på rätt sätt skall angripa ett hörbart problem så behöver jag hjälp , att man sedan behöver en lite annan kurva vid tävling jämfört med garaget pga de lokala omständigheterna stället till det ännu mer för mig . Jag vill helt enkelt få hjälp att få till en riktigt bra grund där instrument och röster låter som de skall.
                      Jo, det köper jag absolut. Men det jag menar är att om du tex tycker det låter för "på", basfattigt, för mycket bas etc så skall du vara överens med dig själv hur du sen ställer dig till ev resultat och poäng.

Det är mer så jag menar. Självklart är det en bra idé att ta hjälp från PM-proffsen. Men glöm aldrig att det är du som tävlar. Så jag menar om du förstår
                      SM-guld 2007 och 2008.

Comment

Originally posted by jonash View Post
                        Jo, det köper jag absolut. Men det jag menar är att om du tex tycker det låter för "på", basfattigt, för mycket bas etc så skall du vara överens med dig själv hur du sen ställer dig till ev resultat och poäng.

Det är mer så jag menar. Självklart är det en bra idé att ta hjälp från PM-proffsen. Men glöm aldrig att det är du som tävlar. Så jag menar om du förstår
                        Okey jag förstår
                        "Sound by Hewi"

Blue eMotion by heWi

Comment

Nu har jag anmält mig till Experienced Unlimited både Lö och Sö , åker ned på Lö morgon(borde kunna köra ned på 3-3.5 tim så tidigt på morgonen?)och sover över på hotell mellan lö/sö
                          Vi syns där!
                          "Sound by Hewi"

Blue eMotion by heWi

Comment

Nu har jag anmält mig till Experienced Unlimited både Lö och Sö , åker ned på Lö morgon(borde kunna köra ned på 3-3.5 tim så tidigt på morgonen?)och sover över på hotell mellan lö/sö
                            Vi syns där!
                            Kul! Lycka till och allt sånt
                            SM-guld 2007 och 2008.

Comment

Vi syns där!

Härligt!
                              Blir sjukt kul att se
                              Åker ner på söndag, var ju nån jävel som skulle få för sig att gifta sig på lördagen..
                              Saab 9-3 SQ style

Comment

Halloj! I onsdags hämtade jag bilen från lackbehandling så nu är den fräsh i lacken igen , synd bara att det regnade igår och idag så den redan är skitig och man skall ju inte tvätta bilen på två veckor efter behandlingen så jag får väl stå i Sundsvall med skitig bil . Igår var jag hos PM-Shopen och fick den tweakad så det skall bli spännande och se hur ljudbedömmningarna blir denna gång , justeringar har gjorts främst på delningar och brantheter samt nivå justering på bas o midbas , Eq rördes -1db vid två frekvenser.
                                "Sound by Hewi"

Blue eMotion by heWi

Comment

Working...
                                X