Announcement

Collapse
No announcement yet.

PIONEER AVH-5300DVD

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• PIONEER AVH-5300DVD

någon som har erfarenhet av denna maskin?

är inte ute efter någon som helst värsting eller så, vill bara ha en skaplig dvd i "brukisen" (som förövrigt håller på att spåra ur...)

är relativt ny på detta med A/V spelare, så ja vet inte ens vad man skall titta på och jämföra mellan olika enheter, men jag antar att man bör fråga hur bilden är?

auto eq har den tydligen, men det är jag inget brydd i, men "sonic centre control"? det innebär?! tidskomp är det väl inte, isf borde det väl stå något i stil med "time alignment"?

hpf/lpf hur funkar det? vilka delningar är möjliga?

och framförallt, ni som har en, är ni nöjda med den?

mvh
    Last edited by sidny; December 13, 2011, 00:53.
    Grönflejkad låg corsa a med aluminiuminstallation under uppbyggnad

Re: PIONEER AVH-5300DVD

Jag har en 4200 och är mycket nöjd med tanke på vad jag betalade.

Sonic Center Control hjälper dig att få ljudet i mitten av bilen.

Comment

vad kostar/ade en sådan?

beställde en idag, har själv varit mycket nöjd med allt pioneer jag haft, så ja hoppas iaf på denna maskin

funkar det verkligen? är det alltså individuellt ställbart eller är det nå djävla preset skit som inte funkar?

mvh

Comment

Originally posted by sidny View Post
        vad kostar/ade en sådan?

beställde en idag, har själv varit mycket nöjd med allt pioneer jag haft, så ja hoppas iaf på denna maskin

funkar det verkligen? är det alltså individuellt ställbart eller är det nå djävla preset skit som inte funkar?

mvh

7500 kr, men jag betalade 4500 kr för ett demoex i absolut nyskick med fulla garantier.

SSC funkar, jag har inte labbat in den helt men med 3 steg åt vänster låter det betydligt naturligare och med en bredare scen än utan ändring. Du ändrar i fasta steg.

Autokalibrering har jag testat med en Audyssey-mic med mycket dåligt resultat.

Comment

Happ, tydligen ligger 2 av pioneers fabriker under vatten för tilfället, så beställningen är avblåst då ja inte vill vänta 6 månader pånytt........
          Men! Alpine 106? Håller mig skeptisk till den då jag inte varit så förtjust i någon av deras spelare hittills, men priset är ok, så har den ju optiskt ut, vilket ju kan vara bra för framtida urspårningar

Någon som har lite input om denna maskin? Jänkarna verkar lite missnöjda med den?

Comment

Working...
          X