Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ljudbygge från grunden.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Ljudbygge från grunden.

Tjo!
    Jag byggde en hel del ljud när jag var ung, typ 30 år sedan och nu när det är dags för barnen att köra bil märker jag att jag glömt av det mesta! ????
    Det jag skulle vilja ha är en fet petskärm och så bra ljudkvalitet som möjligt för en relativt rimlig peng. Min första tanke var en Raspberry dator och koppla vidare från där men det kanske finns färdiga datorer för ändamålet nuförtiden?
    Eller har huvudenheterna blivit såpass bra att det är ett alternativ?

Tar tacksamt emot tips och ideer ang. det mesta, har precis börjat planera så inget är uteslutet.

ah, det var tider det...CarPC's

För en rimlig peng så njae skulle jag nog säga utan vara expert på något sätt.
    Finns folk som kör "surfplattor" och det skulle jag nog säga är mest prisvärt. Allt beror på vad en rimlig peng är också och hur mycket prylar man vill stoppa in.

En kombo skulle vara surfplatta->DSP->slutsteg->högtalare. Kan vara prisvärt att kolla slutsteg med inbyggd DSP möjligtvis.
    Bäst är det om det är digitalt ljud mellan surfplattan o DSPn, ska finnas plattor med spdif ut har jag för mig. Inget jag själv testat dock så reserverar mig för "felskrivningar".

Comment

Streaming från padda till kvalitets BT mottagare slår många kabelanslutna alternativ, Mosconis AMAS L4DC är en sådan pryl!

sigpic

We know the Rolex feeling, only the best are copied.

Ljudbyggaren sedan 1998

Importör av Mosconi, Gladen
      Se oss på Facebook för nyheter.

Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

International Head Judge och numera även kallad besserwisser

Comment

Jag misstänker att det kommer spelas mest Spotify från telefonen så vill gärna att resten håller så bra kvalitet som möjligt för att få så bra kvalitet på ljudet som möjligt. Den mottagaren kunde ju kanske varit något ja.

Comment

Working...
        X