Announcement

Collapse
No announcement yet.

Koppla hårddisk till Alpine huvudenhet

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Re: Koppla hårddisk till Alpine huvudenhet

Bara halvsant

Apple gör Åäö och en massa annat för att dom lyssnade på kunderna

Dom andra följde efter motvilligt

Dvs deras algoritm var ge inte kunderna mer än nödvändigt men Apple gav dom vad dom ville ha

Dvs kapacitiv multi-touch skärm med drivrutiner som faktiskt utnyttjade den grafiska hårdvaran och inte baserades på generiska drivrutiner

Och nej Apple när dom släppte sin första telefon hade 0 bakgrund och inte end 3G
    Ändå sopade dom rent

Och nej det krävde inte enorma resurser bara att fokusera lite och leverera vad kunden uppskattar

Och nej det är inte små marknads-andelar smart-phones har inte ens sett worldwide så är det lite

Och nej jag är inget Apple fan överhuvudtaget jag skulle helst köra android men dom ligger ännu efter

Så det är inte svårt att göra rätt det handlar bara om vilja

Precis som för telefoner så underhåller leverantörerna typiskt 2-3 releaser på mjukvara sedan är supporten slut för den produkten så det är inte ett oändligt åtagande

Åäö är känsligt eftersom att om man inte visar vilja visar man inte kunden respekt

Bara lite vilja att engagera sig i sin egen core-business borde inte vara för mycket begärt tycker man

Som sagt H800 är en lysande nyhet men på HU famlar branchen i sin helhet tycker jag
    Mitsubishi L300 minibuss
    VW Multivan T5

Comment

Originally posted by savenlid View Post
      Bara halvsant

Apple gör Åäö och en massa annat för att dom lyssnade på kunderna

Dom andra följde efter motvilligt

Dvs deras algoritm var ge inte kunderna mer än nödvändigt men Apple gav dom vad dom ville ha

Dvs kapacitiv multi-touch skärm med drivrutiner som faktiskt utnyttjade den grafiska hårdvaran och inte baserades på generiska drivrutiner

Och nej Apple när dom släppte sin första telefon hade 0 bakgrund och inte end 3G
      Ändå sopade dom rent

Och nej det krävde inte enorma resurser bara att fokusera lite och leverera vad kunden uppskattar

Och nej det är inte små marknads-andelar smart-phones har inte ens sett worldwide så är det lite

Och nej jag är inget Apple fan överhuvudtaget jag skulle helst köra android men dom ligger ännu efter

Så det är inte svårt att göra rätt det handlar bara om vilja

Precis som för telefoner så underhåller leverantörerna typiskt 2-3 releaser på mjukvara sedan är supporten slut för den produkten så det är inte ett oändligt åtagande

Åäö är känsligt eftersom att om man inte visar vilja visar man inte kunden respekt

Bara lite vilja att engagera sig i sin egen core-business borde inte vara för mycket begärt tycker man

Som sagt H800 är en lysande nyhet men på HU famlar branchen i sin helhet tycker jag
      Som jag tidigare skrev så kommer jag föra fram ditt önskemål, så får vi se vad som händer i framtiden. (det anser jag vara att lyssna på sina kunder)
      Svensk importör/generalagent av:

Alpine, MTX, Caliber, Macrom, Streetwires, Dynamat

Best European Distributor 2011 - Alpine

Comment

Inte för att vara dryg savenlind MEN sverige e nog fan europas minsta bilstereomarknad atm... Många av de stora tillverkarna säljer mindre å mindre i hela europa. Den första att dra sig ur marknaden här var Panasonic. Vågar påstå att fler kommer följa efter tyvärr

Comment

Originally posted by Holst View Post
          Inte för att vara dryg savenlind MEN sverige e nog fan europas minsta bilstereomarknad atm... Många av de stora tillverkarna säljer mindre å mindre i hela europa. Den första att dra sig ur marknaden här var Panasonic. Vågar påstå att fler kommer följa efter tyvärr
          Var e knappen....SANT!
          sigpic

We know the Rolex feeling, only the best are copied.

Ljudbyggaren sedan 1998

Importör av Mosconi, Gladen
          Se oss på Facebook för nyheter.

Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

International Head Judge och numera även kallad besserwisser

Comment

Självklart är Sverige en liten marknad

Men även tyskar och latinamerikaner etc etc använder "specialtecken"

Problemet är att bilstereotillverkarna var tvugna att överge sin fixed function asic och gå över till arm processorer eller dylikt, något dom insåg allt för sent.

Cd+radio funkade i 25år men inte längre och vem orkar spela DVD

Notera att nästan alla iPod och iphone spelar upp rätt saftiga H.264 filer utan att knysta och det i 10 timmar (iPod classic) på batteriet, det fick mig att lämna creative som spelare.

Tråkigt nog saknas ännu flac på många spelare.

det har lagts och läggs ännu rejält med utvecklingsarbete ifrån både Alpine Sony Clarion och pioneer på peq xover tidskomp utveckling som riktar sig till en ännu mindre klick av kunder, så det kan läggas energi när man vill.
            Last edited by savenlid; January 13, 2011, 05:55.
            Mitsubishi L300 minibuss
            VW Multivan T5

Comment

Även om dessa inte berörts av diskussionen, så vill jag ändå förtydliga att A/V-enheterna läser Å Ä Ö. (Om någon undrade)

Kopplad till enheten (IVA-W520R) är en 20GB hårddisk från Trekstore, jag ber om ursäkt för de bryska låttitlarna, Thomas Järvhedens skiva "10 Låtar"...
              Svensk importör/generalagent av:

Alpine, MTX, Caliber, Macrom, Streetwires, Dynamat

Best European Distributor 2011 - Alpine

Comment

Working...
              X