Finns det någon Alpine huvudenhet där man kan koppla in hårddisk?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Koppla hårddisk till Alpine huvudenhet
Collapse
X
-
Re: Koppla hårddisk till Alpine hu
Alla som tar USB-minne bör även ta en portabel USB-hårddisk. Förutsatt att man kör filsystemet FAT32 på hårddisken (vet inte om NTFS stöds av några huvudenheter). Någon HU med annan anslutning för hårddiskar än USB betvivlar jag starkt att det finns, på sin höjd finns någon med firewire.
-
Alpine 117 - kopplade in en 160gb 2.5" usb disk och det var inga problem på så sätt.
Därimot så var den helt galen med alla listor.
Album list populeras om möjligt ännu långsammare än med en iphone kopplad (typ en katalog i sekunden, roligt om du har ett stort bibliotek...) och dessutom när jag scrollade neråt så listade den dubletter av samma folder om och om igen så den verkar inte ha koll på vad den gör. När den väl spelar så låter det dock bra. Jo, vid ett tillfälle när jag valde en låt bland annat så spelade den en helt annan i en annan katalog. Jag hoppas verkligen jag fått ett måndagsexemplar för den här €#%" åker ut fortare än fan...
Comment
-
har faktiskt inte testat o kört hårddisk än, men väl stora USB minnen, samt ipod/Iphone o då tycker jag Alpine IDA-X305 är HELT underbar!
Går sjukt snabbt och smidigt med den, har ingen aning om hur de fungerar på vanliga Alpine cd-spelare med USB dock?
På min förra alpine, en W505 (dubbeldin) så fungerade det mindre bra, blev vansinnig på deras "banking" funktion, som skulle ladda in allt på rätt plats innan man kom nån vart, vilket man oftast inte gjorde utan att de bara hängde sig...
Kan prova med en USB hårddisk på min X305 och återkomma =)
Comment
-
Det råder delade känslor när det kommer till Alpines bankingfunktion. Funktionen gör att du kan söka på artist/album/låt, eller få dina mappar/spår i alfabetisk ordning, nackdelen om man har en större hårddisk eller minnespinne är att banktiden kan bli lite lång. Det blir problem i sökfunktionen om man har långa mixspår, för många filer i samma mapp eller onödigt många undermappar.
För mer information om bankingfunktionen läs sida 25-26 i denna manual.Svensk importör/generalagent av:
Alpine, MTX, Caliber, Macrom, Streetwires, Dynamat
Best European Distributor 2011 - Alpine
Comment
-
Originally posted by 12 Volt Sverige View PostDet råder delade känslor när det kommer till Alpines bankingfunktion. Funktionen gör att du kan söka på artist/album/låt, eller få dina mappar/spår i alfabetisk ordning, nackdelen om man har en större hårddisk eller minnespinne är att banktiden kan bli lite lång. Det blir problem i sökfunktionen om man har långa mixspår, för många filer i samma mapp eller onödigt många undermappar.
För mer information om bankingfunktionen läs sida 25-26 i denna manual.
Då va de jävligt trist när mapparna plötsligt inte fanns längre, utan uppdelade i 25 olika album, med en låt i varje...
Comment
-
Originally posted by 12 Volt Sverige View PostDet råder delade känslor när det kommer till Alpines bankingfunktion. Funktionen gör att du kan söka på artist/album/låt, eller få dina mappar/spår i alfabetisk ordning, nackdelen om man har en större hårddisk eller minnespinne är att banktiden kan bli lite lång. Det blir problem i sökfunktionen om man har långa mixspår, för många filer i samma mapp eller onödigt många undermappar.
För mer information om bankingfunktionen läs sida 25-26 i denna manual.
Sådant här har disskuterats till död-dagar på vanliga mediaspelare för hem.bruk
Man vill kunna slå av indexering och kunna promenera runt i sina egna foldrar som dom ligger på disk/sticka
Sedan ska ju åäö mellanslag och andra special tecken som kan förekomma funka oxå
Basic basic basic
/NicholasMitsubishi L300 minibuss
VW Multivan T5
Comment
-
Re: Koppla hårddisk till Alpine huvudenhet
jag kör med alpine 113bt tror jag den heter och en 320gbs samsung s1 hdd och de funkar då fin fintAlpine, Focal, Spl Dynamics, Genesis, Kenwood, Pioneer, Jbl, Mtx, Re Audio, Mutant,
Sinus Live, Dynaudio, Dls, Mds , Gas, Rockford Fosgate, Dragster Audio Art, Digital Designs, Zachry, Proson
Comment
-
Originally posted by savenlid View PostLite långt till Kalix men det skulle man vilja se med egna ögon
Åäö ñ ?
hårdisken funkar utan probeln bara man kör fat32 och har max 100 mappar med 100 låtar per map.. De var de jag fick höra från alpines supportAlpine, Focal, Spl Dynamics, Genesis, Kenwood, Pioneer, Jbl, Mtx, Re Audio, Mutant,
Sinus Live, Dynaudio, Dls, Mds , Gas, Rockford Fosgate, Dragster Audio Art, Digital Designs, Zachry, Proson
Comment
-
Originally posted by savenlid View PostLite långt till Kalix men det skulle man vilja se med egna ögon
Åäö ñ ?Svensk importör/generalagent av:
Comment
-
100 mappar med 100 låtar
Inte riktigt så en normal samling ser ut
Man vill ju kunna browsa sin disk fritt oavsett hur man har det med sina mappar
H701+rux har jag idag från Alpine och det funkar bra
Den s/n förbättring som utlovas på H800 för analog in (läs iphone) uppskattas och jag kommer uppgradera
Men Alpine HU har jag inte hittat nåt vettigt
Ge mig en android baserad HU och inte en Nokia baserad HU
Den satsningen med Nokia fattar jag inte
Alpine insåg att dom låg efter men instället för att bygga en android HU gängar man sig med Nokia för att komma ikapp
Nåväl, jag avvaktar resultatet får vi se
H800 var en tillräckligt god nyhet från Alpine 2011 så jag är mer än nöjd men på HU kommer nog fler än Alpine få klia sig i huvet för att hitta rätt
Vi får se vad dom andra gör på HU fronten 2011Mitsubishi L300 minibuss
VW Multivan T5
Comment
-
Originally posted by savenlid View PostVarför är det så svårt med Åäö ?
Iphone klarar det
Kanske därför dom säljer volym ?
Dvs man gör nåt som inte kostar nåt att göra annat än viljaOriginally posted by savenlid View Post100 mappar med 100 låtar
Inte riktigt så en normal samling ser ut
Man vill ju kunna browsa sin disk fritt oavsett hur man har det med sina mappar
H701+rux har jag idag från Alpine och det funkar bra
Den s/n förbättring som utlovas på H800 för analog in (läs iphone) uppskattas och jag kommer uppgradera
Men Alpine HU har jag inte hittat nåt vettigt
Ge mig en android baserad HU och inte en Nokia baserad HU
Den satsningen med Nokia fattar jag inte
Alpine insåg att dom låg efter men instället för att bygga en android HU gängar man sig med Nokia för att komma ikapp
Nåväl, jag avvaktar resultatet får vi se
H800 var en tillräckligt god nyhet från Alpine 2011 så jag är mer än nöjd men på HU kommer nog fler än Alpine få klia sig i huvet för att hitta rätt
Vi får se vad dom andra gör på HU fronten 2011
Apple kan tillverka iPhone som klarar ÅÄÖ tack vare att dom har världens bästa mjukvaruutvecklare, och en av världens i särklass bästa företagsmaskiner i ryggen.
Nokia är världens största mobiltelefontillverkare. Även om Apple och telefoner med Android skriker högst för stunden så har de relativt "små" marknadsandelar.Svensk importör/generalagent av:
Comment
Comment