Announcement

Collapse
No announcement yet.

Någon som har koll på denna produkten (BMW E39)?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Någon som har koll på denna produkten (BMW E39)?

då det finns dom som surfar nätet o ibland tom är ute och ser sig om i världen mer än jag, så undrar jag om någon har sett live/klämt på denna produkt

http://www.ckmcardesign.com/sv/bmw/5...ch-screen.html

det verkar vara en jäkligt smidig lösning på ett vardagligt problem för oss bmw-idioter. ska dessutom vara lågnivå ut och inbyggd gps o grejer. Men hur är kvaliten (kinaskit med betoning på skit??)
    fd BMW-Danne

Re: någon som har koll på denna produkten?

Har själv inte känt på den, och ska väl egentligen då inte uttala mig, men jag misstänker starkt att den du länkade till är en ren kina produkt, likväl som alla de andra "allt-i-allo-stereo".
    Funkar den = Givetvis. Kvalité = Man få vad man betalar för.

Kvalitén på dessa är överlag detsamma, då de ofta tillverkas på samma band, men med olika logos.
    Har själv provat en liknande maskin, och visst funkar dem kanon till vardags, men du kan inte räkna med samma kvalité som kanske pioneer och Alpine.

Men som sagt.. Ta mina ord med en nypa salt, då jag inte testat eller läst om den.
    Bjarud.se - Styling, Tuning, Bilstereo, Multimedia
    --------------------------------------------------------------------------------
    Återförsäljare för: Digital Designs, Kove, Hertz, Alpine, Sony, Dynamat, STP, Stinger,
    PlastiDip, JOM, Regula Tuning, RDX Automotive, 3M, Oracal, och många fler..

Comment

nej någon alpine/pioneer kvalite räknar jag inte med. Men om man jämför med BMW orginal??
      Ser bara så smidigt ut att den passar rätt in, samma kontaktstycken och rattfjärr ska också funka rätt av. Dessutom får man lågnivåutgång OCH inbyggd GPS.

I specen är det ju tom bättre än ett kinderägg!

nåja, jag får väl bli försökskanin själv då - ett ex beställt

///Danne
      fd BMW-Danne

Comment

kul! skriv gärna recension sen..

Comment

Hej alla!

Kul att ni e nyfikna på den. Deta är en HELT ny produkt så vi har inte heller någon erfarenhet av den än. Men som sagt det är helt nytt framtaget och det finns ingen liknande tidigare med alla dessa funktioner. Ska inte jämföras med tidigare versioner!

Att do tex ens lyckas med att fram enheter till MB som är väldigt komplicerade säger en del tycker jag.

Sen har nu ju alltid garantin och 14 dgr öppet köp ifall ni mot förmodan skulle bli missnöjda.

Ska bli intressant å följa dig Daniel om vad du tycker om den och hur du tycker den fungerar.

Mvh
          CKM Car Design
          Mvh
          CKM Car Design

Comment

Ja jag ser fram emot att få in den, har ju lite o jämföra med sen innan

Men som sagt, gillar konceptet att den passar rakt in både utseendemässigt o funktionsmässigt.

///Danne
            fd BMW-Danne

Comment

Jag monterade i dag en sådan till en kund.

Knirrar då den bara sitter med 2 st m3 skruvar i ovankant!
              Radiomotagningen är under all kritik!
              Låter som en sprucken kaffeburk!
              Knappkänslan är KINA rakt igenom!
              OSV....OSV....

Jag förstår varför Danne inte skrivit något!
              Last edited by Nonne; November 17, 2010, 16:17.
              sigpic

We know the Rolex feeling, only the best are copied.

Ljudbyggaren sedan 1998

Importör av Mosconi, Gladen
              Se oss på Facebook för nyheter.

Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

International Head Judge och numera även kallad besserwisser

Comment

Ja nån ska ju va den första..Det är självklart öppet köp på den så bara lämna tillbaks. Flera som står på kö för att få en.
                Mvh
                CKM Car Design

Comment

Hej.

ber om ursäkt att det inte kommit någon recension, detta beror INTE på något av det Nonne nämner.
                  Det beror helt enkelt på att jag inte fick tummarna ur att hämta den förren för 2 veckor sedan, sen kom det lite triviala saker som jobb o liv mellan

Än sålänge kan jag säga att det var enkelt att montera om man skruvat BMW innan, dom har lite egna lösningar på fastsättning av vissa saker...
                  Sedan ingick det inte en adapter till antennkabeln, och en sådan hade jag inte hemma så jag har inte kunnat prova radion.
                  Hade dessutom missat att man var tvungen o säga till om kartor/sd-kort till navigationen, så det har kompletteringsbeställts och således inte heller kunnat provas.
                  Det enda jag hunnit prova är CD/DVD och ja, det låter inte som Alpine/Pioneer.. föga överraskande kanske om man tar hänsyn till prisskillnaden? Dock anser jag bilden vara klart acceptabel, likaså ljudet om man jämför mot orginal bandspelaren som satt i min bil

Något knirrande har jag inte heller märkt av, dock fick jag inte medföljande M3 skruv att räcka till utan jag drog dit maskinen med några andra jag hade liggande i skräplådan.

Angående knappkänslan? använder mig mest av rattfjärren och dom är som innan, sen ärdet ju touchskärm... så enda gången knapparna på maskinen används är för att trycka ut skiva

Ber att få återkomma med en mer utförlig recension när jag hunnit prova resten.

mvh Daniel
                  fd BMW-Danne

Comment

Re: Någon som har koll på denna produkten (BMW E39)?

Jag håller med dig Danne!
                    Maskinen e inte kass, bara billig
                    Mina skruvar räckt inte heller till riktigt, det som hände var att när man drog åt skruvarna i den bilen jag monterade i var att det började glipa lite i nederkant!
                    Knirret kom då man petade på spelaren!

Radiomottagningen märkte jag direkt att den var sämre än genomsnittet, kunden ringde mig efter jag skrev förra inlägget och frågade om jag glömt montera antennkabeln.
                    Men det gjorde jag inte, för den MEDFÖLJANDE adaptern var lite slapp så jag säkrade monteringen med eltejp!

Man ska ha i åtanke att en monteringsram passande dubbeldin listar ca 3500:-
                    Så kontentan är att denna spelare kostar bara ca hälften av en monterad Alpine tex!
                    sigpic

Ljudbyggaren sedan 1998

Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

Comment

Jo man får ju vad man betalar för..Om en jag tycker det e mycket för pengarna denna gång.
                      Mvh
                      CKM Car Design

Comment

Nu har jag monterat en annan modell "tror jag"!
                        Den här gången ska jag vara snäll och utrycka mig klart och tydligt!

Ska dessa monteras får man ABSOLUT inte koppla på slutsteg!
                        Signalnivån är lägre än vattenståndet i Sahara eller Gobi öknen!

Nu e jag smått irriterad, nä förresten.....jag e vansinig!

Här bokar man in flera bilar på en dag, sen får man ringa och avboka för dessa vanabee maskiner suger hästpung!!

Antingen köper man en Alpine eller så skiter man i det

*OBS Maskinen kommer inte från figurerande leverantör i denna tråd! OBS*
                        sigpic

Ljudbyggaren sedan 1998

Comment

Ja alla kan ju inte bli nöjda..Du är en av mycket få. Dom flesta har löst problemet istället för å klaga...
                          Mvh
                          CKM Car Design

Comment

Originally posted by ckmcardesign.com View Post
                            Ja alla kan ju inte bli nöjda..Du är en av mycket få. Dom flesta har löst problemet istället för å klaga...
                            Dom flesta fattar inte vad en bra produkt är, men det gör Nonne. DET är skillnaden...
                            SM-guld 2007 och 2008.
                            Hållt på med bilstereo sen innan de flesta på forumet var födda

Comment

Precis som priset åxå. Om du ska ha alla dessa funktioner i en Alpine får du betala åxå.

;-)
                              Mvh
                              CKM Car Design

Comment

Working...
                              X