Announcement

Collapse
No announcement yet.

Umeå 2 Juli

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Umeå 2 Juli

    Bilstereotävlingen i Umeå 2 Juli är inställd från Förbundets sida. Vi har ej hittat arrangör, och därmed ställer vi in.

    Kalendern är uppdaterad att reflektera detta.
    Svenska Bilstereoförbundet
    EMMA SQ | EMMA ESPL | EMMA MM | dbDrag | Bassrace

  • #2
    Re: Umeå 2 Juli

    Hej på er Alla och en trevlig midsommar!
    Här uppe i norr har vi åter fått en tävling som inte blir av de innebär inga nya kvalpoängMen de blir inte lätt,rent tröttsamt
    Marika Forsell Ingemarsdotter
    Master 4000€ & Multimedia Master 2013 i sammarbete med:
    Alpine, 12 Volt AB, Ljudshopen Nord, Streetwires, dB Akuten, PM-Shopen, Team PM,
    Jonas Jansén & Viktor Forsell

    Comment


    • #3
      Re: Umeå 2 Juli

      Kanske läge att berätta detta för arrangören Ljudverkstan som har för avsikt att köra db drag och bassrace...

      Exakt vart har förbundet "letat" efter arrangör när den enda anslutna butiken i stan inte blivit kontaktad?

      Comment


      • #4
        Re: Umeå 2 Juli

        Bilstereoförbundet kontaktar inte utan butikerna ska komma till dom
        sigpic

        Ägare av DekorTeknik
        Gå in och gilla!

        Comment


        • #5
          Re: Umeå 2 Juli

          Originally posted by Antonic View Post
          Bilstereoförbundet kontaktar inte utan butikerna ska komma till dom
          Verkar så...

          Comment


          • #6
            Re: Umeå 2 Juli

            Originally posted by Antonic View Post
            Bilstereoförbundet kontaktar inte utan butikerna ska komma till dom
            Läs på vad SBF är för organisation.

            SBF startades för att vara en centralorganisation för billjud.
            SBF är ingen eventarrangör, som classe, fredholm och jag var.

            De sköter de stora tävlingarna tilsammans med Bilsport samt den årliga SM finalen. Resten skall butikerna själva organisera.

            Och finns det intresse att profilera sig som bilstereobutik har förbundet ypperliga möjligheter och kunskaper. Men man kan inte betala någon tusenlapp/år och förvänta sig att Erik, Jens och Jonas skall komma till undsättning och fixa ett event.

            Seastream, MAP och BRL har visat vilken succé butiksevent kan bli. Och jag tvivlar inte en sekund att ljudbyggarens tävling i höst kommer rocka.
            Sammarbetspartners som fattat vad det handlar om.

            Hade det bara varit fler tummar upp och mindre PMS i bilstereosvarige så hade dagens styrelse förmodligen fortsatt och arbetat med precis det en styrelse skall. Dvs organisera, där har ni svårt att finna en bättre trio.
            Men skall det behövas bytas "stab" varje/vart annat år pga att man blir uppäten inombords, ja då blir det aldrig någon stabilitet och aldrig någon riktig framgång.

            Att arbeta på mindre än tre års plan är omöjligt i organisationer av denna storleken, och jag är glad att jag står vid sidan numer...

            Och tävlingar utan plan och regler finns det för många av redan... Eller kan man kalla det tävlingar???
            Roger Edvinsson
            Åsiktsmaskin som ibland är ute och cyklar...
            helst på saker av kolfiber :-)

            Comment


            • #7
              Re: Umeå 2 Juli

              Originally posted by JALLE View Post
              Läs på vad SBF är för organisation.

              SBF startades för att vara en centralorganisation för billjud.
              SBF är ingen eventarrangör, som classe, fredholm och jag var.

              De sköter de stora tävlingarna tilsammans med Bilsport samt den årliga SM finalen. Resten skall butikerna själva organisera.

              Och finns det intresse att profilera sig som bilstereobutik har förbundet ypperliga möjligheter och kunskaper. Men man kan inte betala någon tusenlapp/år och förvänta sig att Erik, Jens och Jonas skall komma till undsättning och fixa ett event.

              Seastream, MAP och BRL har visat vilken succé butiksevent kan bli. Och jag tvivlar inte en sekund att ljudbyggarens tävling i höst kommer rocka.
              Sammarbetspartners som fattat vad det handlar om.

              Hade det bara varit fler tummar upp och mindre PMS i bilstereosvarige så hade dagens styrelse förmodligen fortsatt och arbetat med precis det en styrelse skall. Dvs organisera, där har ni svårt att finna en bättre trio.
              Men skall det behövas bytas "stab" varje/vart annat år pga att man blir uppäten inombords, ja då blir det aldrig någon stabilitet och aldrig någon riktig framgång.

              Att arbeta på mindre än tre års plan är omöjligt i organisationer av denna storleken, och jag är glad att jag står vid sidan numer...

              Och tävlingar utan plan och regler finns det för många av redan... Eller kan man kalla det tävlingar???
              Så är det.
              Ljudverkstan har allt klart för ett event på Wheels. Som ansluten butik är väl det gott nog för lite db och bassrace om SBF är informerad. Kommunikation är däremot inte det enklaste har jag märkt.

              Comment


              • #8
                Re: Umeå 2 Juli

                Originally posted by Sibbe View Post
                Kommunikation är däremot inte det enklaste har jag märkt
                Nä precis, var väl mer än ett halvår sedan du skulle ringt mig!!!
                sigpic

                We know the Rolex feeling, only the best are copied.

                Ljudbyggaren sedan 1998

                Importör av Mosconi, Gladen
                Se oss på Facebook för nyheter.

                Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

                Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

                International Head Judge och numera även kallad besserwisser

                Comment


                • #9
                  Re: Umeå 2 Juli

                  Originally posted by JALLE View Post

                  Seastream, MAP och BRL har visat vilken succé butiksevent kan bli. Och jag tvivlar inte en sekund att ljudbyggarens tävling i höst kommer rocka.
                  Sammarbetspartners som fattat vad det handlar om.
                  Du missade att nämna Ljudias event
                  BMW E38 740
                  BMW M5 -01
                  bilradiohuset.se
                  SM-guld 2012

                  Comment


                  • #10
                    Re: Umeå 2 Juli

                    Originally posted by Nonne View Post
                    Nä precis, var väl mer än ett halvår sedan du skulle ringt mig!!!
                    Ett bra exempel

                    Comment


                    • #11
                      Re: Umeå 2 Juli

                      Efter samtal med Ljudverkstan så är det klart att de kör eventet på Wheels!!
                      Hemsidan uppdaterad!

                      Ring Ljudverkstan för mer info, 090-181819
                      Svenska Bilstereoförbundet
                      EMMA SQ | EMMA ESPL | EMMA MM | dbDrag | Bassrace

                      Comment


                      • #12
                        Re: Umeå 2 Juli

                        Var en riktigt lyckad tävling även i år
                        Saab 9-3 SQ style

                        Comment


                        • #13
                          Re: Umeå 2 Juli

                          jupp, jag ångra dock jag inte stälde upp! men med skitig bil ville jag inte rulla in på området! , synd bara det var så lite bilar som tävla... :/
                          ja, jag lider av en sjukdom !

                          Comment

                          Working...
                          X