Announcement

Collapse
No announcement yet.

sq i golf 4

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• sq i golf 4

hallå där.. nån som har nån uppfattning om hur original placeringen är i golfen?

har tre alternativ.

1: amega qcomp i original placering.

2: samma som ovan men med sq3 i astolpen eller i pods

3: ett genesis studio16. mid i original plac, o 4" i astolpe eller pods.

tänker inte lägga ner flera månaders jobb på detta bygge, utan vill ha en snyggt spelande bil med möjlighet att kunna höja volymen duktig ibland.
    Sen vet ja inte om jag ska tävla nångång

som sagt nyfiken på synpunkter om både kitten och placering...

Re: sq i golf 4

Jag tror som sagt amega kit i ordentligt, dämpat, stabilt montage blir roligast
    Hur blir det med ljudbilden när man har mid i dörr och diskanter i A-stolpen? Har någon som tävlar placerat element så eller är det omöjligt att få till? Vill gärna se en diskution kring detta...och vilken klass ska man tävla i om man har ett hopplock av begagnade prylar som listar runt 30-40 lök? Finns det ingen klass som lämpar sig för detta så är det väl ingen idé att bygga så nån domare skulle kunna bli nöjd, utan då e de ju bättre att bygga som man själv tycker låter Gött

Comment

såg att trågen hamnade i fel kategori, kanske admin kan flytta den till installation o tweakning.

Comment

Jag har ett amega Q-comp 50 som inte är ett år gammalt om du är intresserad.

Comment

okej, har själv två comp 60 gold. men någon kanske kan svara på om två genesis four channel räcker för dessa kit??

Comment

Jag har ganska så stor erfarenhet av de där dörrarna.

För det första, din midd kommer att läcka som ett såll om du inte monterar helt korrekt!
            Jag körde tidigare ett Alpine F#1 3-vägskit i min Bora!
            Ringis i stolpen, 4:an på brädan och 7"aren i dörren!

Man måste lägga mycket krut på dämpning och framförallt tätning.
            Det fanns hur många problem som helst i början med mina dörrar, nu ska man ha i åtanke att delningen på 7:an låg på ca 120Hz, kör man ett vanligt standard system så ligger delningarna över 3kilo vilket innebär en massa problem rent tekniskt sett!

Du skriver 4" i orginalplacering, är det i dörren?

Att köra mellanregister i en dörr, nä tack!
            Du kommer att få så många problem som är väldigt svåra att komma tillrätta med!
            Ljudbilden blir inte bara regnbåge, det blir en regnbåge som dansar breakdance!
            sigpic

We know the Rolex feeling, only the best are copied.

Ljudbyggaren sedan 1998

Importör av Mosconi, Gladen
            Se oss på Facebook för nyheter.

Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

International Head Judge och numera även kallad besserwisser

Comment

Ahhaaaaa.....nu förstod jag!

Studio 16 i A-stolpen eller liknande med midden i dörren!

Kan funka, men du kommer att få musik tekniska problem!
              sigpic

Ljudbyggaren sedan 1998

Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

Comment

Originally posted by steen View Post
                okej, har själv två comp 60 gold. men någon kanske kan svara på om två genesis four channel räcker för dessa kit??
                Jepp funkar finfint!
                sigpic

Ljudbyggaren sedan 1998

Comment

tackar för svaren nonne. jasså dörrarna är inte så stabila original då....håller på med dörrmontaget just nu faktiskt. nu kommer diskanten att sitta på brädan i hålen för ventilationen, iaf till att börja med.

tänkte köra aktiv delning med 9855r. nån som har några tips på delning på comp 60 med gul kon.

Comment

Men steeeeen, du vet väl att pappa subb-knubb ska va nere å götte sig med 18-åringera och sen gå hem te 65-åriga mamma mid

Comment

Jag tyckte det lät gött i gölfen ...trots otweakat...trots odämpat...diskant dock vass men det går väl att justera bort, så nu känner jag att middarna får åka i nederkant dörrar och diskanterna åker i orginalhålen på brädan, ljudbild och placeringar och sånt trams skiter jag i, jag lyssnar ändå bara på trance, rock och hårdrock...och tävla kommer man aldrig ha tid till ändå...ska bara se tilll att få i skiten stumt monterat och dämpa lite här och där så man slipper höra massa resonanser...sen en sub i ryggen ...snubblade in lite på att göra en kul mediamaskin också...så man får en smidig mediahantering, man har ju trots allt en bilstereo till att delvis lyssna på bra "musik" med också :P

Comment

Working...
                      X