Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hur högt bör man spela i instegsklasserna i ESPL?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Hur högt bör man spela i instegsklasserna i ESPL?

Som rubriken lyder funderar jag på vad man bör spela för att vara med och leka lite.
    Är helt ny på detta med tävlande. Har sökt en del på frågan utan att hitta något vettigt, vette fan om de är jag som är kass på att söka :P
    Tacksam för svar =)

// Sjödin

Re: Hur högt bör man spela i instegsklasserna i ESPL?

Originally posted by Sjödin View Post
    Som rubriken lyder funderar jag på vad man bör spela för att vara med och leka lite.
    Är helt ny på detta med tävlande. Har sökt en del på frågan utan att hitta något vettigt, vette fan om de är jag som är kass på att söka :P
    Tacksam för svar =)

// Sjödin
    TJA, om du funderar på att tävla, så klart du ska! vi har skitkul, jag har träffat många vänner i denna sport=),iår är det så att det är totalt 3klasser i espl, se bilstereoforbundet.se för mer info om dem, i experienced så ligger nog topparna runt 148-150db,
    i master så är det grosso som lirar över 150, men de är samma där, 148-150+ somgäller för att vinna, observera att detta är toppnoteringen, jag själv lirar inte alls så högt men har lyckats knipa 3platser ett par ggr 2009.
    så bygg o lär dej o ha kul med oss!
    Evenemangsgruppen - vi arrangerar bilstereotävlingar

Comment

Tack för de =)

Verkar helt klart vara en rolig gren innom bilstereo tävlandet.
      Tror kanske att de är dax att kliva in i det hela lite seriösare.
      Har en kompis som tävlat lite i div db för x antal år sen, känns som han kan var till bra stöd om de skulle bli något av med det hela

Comment

Glöm inte bort installationspoängen bara så du har fullt där.
        sen kör så det ryker, eller precis under det är nog bättre o billigare.
        Sponsor 2015: www.Ljudbyggaren.se

www.garaget.org/Frippe_L

Svensk Mästare 2012 i Street Stock
        Svensk Mästare 2011 i Street 100A
        Svensk Mästare 2010 i ESPL MASTER

Comment

Originally posted by Frippe_L View Post
          Glöm inte bort installationspoängen bara så du har fullt där.
          sen kör så det ryker, eller precis under det är nog bättre o billigare.
          Pysslar en del med turbobilar åxå, samma princip: När de ryker lite väl blev de just onödigt dyrt

Comment

Pysslar en del med turbo bilar åxå, samma princip: När de ryler lite väl blev de just onödigt dyrt

Numera 2x Domare i dB Drag/Bassrace/Psychlone

VEM FAAAN VAR WIECHERT?

Comment

Pysslar en del med turbobilar åxå, samma princip: När de ryker lite väl blev de just onödigt dyrt
              Ja eller om det blir helt tyst.....

Nedå men kolla igenom installationsreglerna osv och ställ frågor om det är nåt oklart, fotografera alla kopplingar du gör som inte syns sen, som på basarna och cd-spelare, högtalare osv så man kan se att det inte spretar kardeler och dylikt.
              Sponsor 2015: www.Ljudbyggaren.se

www.garaget.org/Frippe_L

Svensk Mästare 2012 i Street Stock
              Svensk Mästare 2011 i Street 100A
              Svensk Mästare 2010 i ESPL MASTER

Comment

Originally posted by Frippe_L View Post
                Ja eller om det blir helt tyst.....

Nedå men kolla igenom installationsreglerna osv och ställ frågor om det är nåt oklart, fotografera alla kopplingar du gör som inte syns sen, som på basarna och cd-spelare, högtalare osv så man kan se att det inte spretar kardeler och dylikt.
                Har nyss plockat ihop bilen utan att dokumentera, men de är ju inte värre än att man kan riva igen :P haha, att man alltid ska ligga steget efter

Comment

Precis som frippe säger så ha koll på installtions reglerna och dokumentera så mycket du kan på foto. Installtionen väger tyngre än vad du spelar. Så fixar du full pott på installtionen och sen spelar högt så kan du komma långt. Jag var inte klar med min espl till sm-finalen 2008. Så det var lite småfix för att det skulle vara full pott. Tävlade i Espl Expert och knep en tredjeplats. Spelade dock 3db högre än mina konkurenter men de hade högre installtions poäng än mig så de kom före mig ändå. Så installtionen är mkt viktig att tänka på.
                  Last edited by Lellen; February 16, 2010, 18:24.
                  Linus "Lellen" Andersson

Passat kombi 01 clean edition
                  Espl,Bassrace

Svensk mästare i Bassrace 139.9 -08.
                  Svensk mästare Super street NW -06

Comment

de som e viktigast är att man har skoj helt enkelt sen e de alltd ett plus om man lyckats spela högt

Comment

Originally posted by TRUCKEN View Post
                      TJA, om du funderar på att tävla, så klart du ska! vi har skitkul, jag har träffat många vänner i denna sport=),iår är det så att det är totalt 3klasser i espl, se bilstereoforbundet.se för mer info om dem, i experienced så ligger nog topparna runt 148-150db,
                      i master så är det grosso som lirar över 150, men de är samma där, 148-150+ somgäller för att vinna, observera att detta är toppnoteringen, jag själv lirar inte alls så högt men har lyckats knipa 3platser ett par ggr 2009.
                      så bygg o lär dej o ha kul med oss!
                      det kommer trucken du kommer spela högt i år
                      Ljudbyggaren Bilstereobutik i Helsingborg. www.ljudbyggaren.se

Comment

Working...
                      X