Announcement

Collapse
No announcement yet.

SQ Advanced?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• SQ Advanced?

Hej tänkta försöka bli klar med mitt bygge till Elmia i påsk.

Nu till min fråga. Om ja ska tävla i SQ Advance för det är väll den lägsta klassen ja kan tävla i om ja har rabbat på mina stereo saker som sitter i min bil? Måste ja ha kvitton på alla saker?

Måste det sitta galler över alla högtalare? Och varför isf? Rent ljudmässigt så försämrar gallret ljudet.

Kan man ställa upp på en tävling även om bygget inte är helt klart?

Tack på förhand.

Mvh Andreas
    SQ Ljudbygge V70R 2009/2010 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=128365

Re: SQ Advance?

Om du skall tävla i Experienced eller Advanced beror lite på hur dina rabatter är upplagda.
    Har du tex köpt din produkter direkt från en leverantör hamnar du automatisk i Advanced.

Du behöver inte ha kvitto på dina produkter i Advanced, Men tävlar du i Experienced kan vi kräva en koll för att bekräfta att du hamnar i korrekt klass.

Galler har du för att skydda dina element.
    Bedöms på installation under punkt 4.3.4 Speaker protection, och har inget med ljudbedömningen att göra.

Tävla med bil som inte är färdigställd är inga problem, men du lär få räkna med avdrag på bedömningen 4.3.6 First optic impression.
    Svenska Bilstereoförbundet
    EMMA SQ | EMMA ESPL | EMMA MM | dbDrag | Bassrace

Comment

Originally posted by Bilstereoförbundet View Post
      Om du skall tävla i Experienced eller Advanced beror lite på hur dina rabatter är upplagda.
      Har du tex köpt din produkter direkt från en leverantör hamnar du automatisk i Advanced.

Du behöver inte ha kvitto på dina produkter i Advanced, Men tävlar du i Experienced kan vi kräva en koll för att bekräfta att du hamnar i korrekt klass.

Galler har du för att skydda dina element.
      Bedöms på installation under punkt 4.3.4 Speaker protection, och har inget med ljudbedömningen att göra.

Tävla med bil som inte är färdigställd är inga problem, men du lär få räkna med avdrag på bedömningen 4.3.6 First optic impression.
      Hur mina rabbater är upplagda? Ja vet inte om ja köpt direkt från leverantör direkt. Återförsäljare som fixade 40% rabbat från DLS till mig. mot lite reklam på bilen.

Kvitton har ja på allt utom huvudenheten. Den är ärligt köpt. Men sumpade kvittot i flytten. När vi flyttade. letat som en tok. Men omöjligt att hitta.

Jo ja förstår att det blir avdrag. Men kanske bättre än inget alls. iaf om man tänkt kvala in till sm?

Har alltså aldrig tävlat. Det här blir första tävlingen för mig. Så ja är helt grön.

Dommarna vill väl se pressentation? Vill dom ha bilder o sånt typ perm? Eller funkar det lika bra med en skärm i bakluckan som visar bildspel på instalationen? Som även pupliken kan se?

Tack på förhand

Mvh Andreas
      SQ Ljudbygge V70R 2009/2010 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=128365

Comment

Med 40% rabatt direkt från DLS diskvalificerar du dig från Experienced.

Som nämnts tidigare så är det inga problem att tävla med en "ofärdig" bil, (några sedemera Svenska mästare har gjort det genom tiderna) men givetvis så uppskattas det av arrangörer, mässbesökare och andra tävlande om en bil är så "färdig" som möjligt.

Och att vara ute och tävla och träffa andra deltagare (och lyssna på deras bilar) är nog ett av de absolut bästa sätten att förbättra sin egen bil.

Angående presentationen så skall vi be en installationsdomare att sätta ihop en enklare guide för hur en presentation "bör" se ut.
        Men en pärm med flikar över de olika delarna i en installation är en bra start.
        En bra tumregel att följa är att ta kort på allt man inte kan visa domaren på plats utan att behöva riva halva bilen, för tips på sådana saker så hänvisas till installationsregelboken som finns att ladda ner på www.bilstereoforbundet.se

Ett bildspel på en dator är oftast komplicerat och betydligt svårare att överskåda.
        Men som presentation för publiken funkar en bildskärm eller laptop utmärkt.
        Svenska Bilstereoförbundet
        EMMA SQ | EMMA ESPL | EMMA MM | dbDrag | Bassrace

Comment

Working...
        X