Announcement

Collapse
No announcement yet.

Högtalar galler i SQ?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Högtalar galler i SQ?

Tänkte försöka mig på o tävla. Iaf försöka tävla i SQ.

Har hört lite olika ang högtalar galler.

Vad säger regelboken? Måste man ha högtalargaller? och om man måste ha det vad finns det då för regler?

Tack på förhand

Mvh Andreas
    SQ Ljudbygge V70R 2009/2010 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=128365

Re: Högtalar galler i SQ?

max 3cm mellan ribborna i gallren har jag för mig det är som gäller.
    Denna norske volvon har iaf nåt som ska likna galler och där är det nog inte långt ifrån 3cm
    Attached Files
    Sponsor 2015: www.Ljudbyggaren.se

www.garaget.org/Frippe_L

Svensk Mästare 2012 i Street Stock
    Svensk Mästare 2011 i Street 100A
    Svensk Mästare 2010 i ESPL MASTER

Comment

Originally posted by Frippe_L View Post
      max 3cm mellan ribborna i gallren har jag för mig det är som gäller.
      Denna norske volvon har iaf nåt som ska likna galler och där är det nog inte långt ifrån 3cm
      F**N vilket snyggt bygge
      Bjarud.se - Styling, Tuning, Bilstereo, Multimedia
      --------------------------------------------------------------------------------
      Återförsäljare för: Digital Designs, Kove, Hertz, Alpine, Sony, Dynamat, STP, Stinger,
      PlastiDip, JOM, Regula Tuning, RDX Automotive, 3M, Oracal, och många fler..

Comment

Originally posted by xciso View Post
        F**N vilket snyggt bygge
        Jorå det va grymt fint byggt, hade du gissat det var en 740 enbart baserat på den bilen ?.
        Såg den på sm-finalen 08, delade best of sound-priset med J:son´s Capri så den lär ju inte låtit illa heller, hade inte mage o fråga om provlyssning själv dock.
        Genesis o Alpine F1 för hela slanten i bilen
        (o den slanten lär va stor )
        Sponsor 2015: www.Ljudbyggaren.se

www.garaget.org/Frippe_L

Svensk Mästare 2012 i Street Stock
        Svensk Mästare 2011 i Street 100A
        Svensk Mästare 2010 i ESPL MASTER

Comment

Originally posted by T-röd View Post
          Tänkte försöka mig på o tävla. Iaf försöka tävla i SQ.

Har hört lite olika ang högtalar galler.

Vad säger regelboken? Måste man ha högtalargaller? och om man måste ha det vad finns det då för regler?

Tack på förhand

Mvh Andreas
          Behövs endast om man tävlar i advanced (ej 30L) eller högre! Annars stämmer det med 3 centimeter. Sen måste det va stabilt, räcker inte att bara ha högtalartyg över...
          // Paka

Comment

Originally posted by Paka View Post
            Behövs endast om man tävlar i advanced (ej 30L) eller högre! Annars stämmer det med 3 centimeter. Sen måste det va stabilt, räcker inte att bara ha högtalartyg över...
            Okej. Ja tror inte ja får tävla i någon lägre klass än Advanced efter som ja fått ganska så bra rabbat på mina grejer. Så är nog SQ advanced den lägsta klassen ja kan ställa upp i. Om ja blir klar med bygget vill säga..

Men i SQ Advanced så är det 3 cm mellan ribborna som gäller? Eller vanligt plåtgaller måste väll också funka?

Tack för alla svar.

Mvh Andreas
            SQ Ljudbygge V70R 2009/2010 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=128365

Comment

Originally posted by T-röd View Post
              Okej. Ja tror inte ja får tävla i någon lägre klass än Advanced efter som ja fått ganska så bra rabbat på mina grejer. Så är nog SQ advanced den lägsta klassen ja kan ställa upp i. Om ja blir klar med bygget vill säga..

Men i SQ Advanced så är det 3 cm mellan ribborna som gäller? Eller vanligt plåtgaller måste väll också funka?

Tack för alla svar.

Mvh Andreas
              3cm gäller men som sagt du kan använda ett vanligt plåtgaller det går precis lika bra.
              sigpic

Jobbar På TAM Täby Air Maintenance
              samt sköter webbutiken www.pmshopen.se åt PM-Shopen

Comment

Originally posted by Frippe_L View Post
                Jorå det va grymt fint byggt, hade du gissat det var en 740 enbart baserat på den bilen ?.
                Tyvärr så var det inte så svårt att lista ut det med bara den bilden med tanke på den kantiga blinkerspaken och den kantiga motorhuven

Comment

Working...
                X