Vilka klasser kommer finnas 2010. Vissa är väl i behov av att veta snart, folket måste väl börja bygga snart. Och även jag börjar bli tävlingssugen igen.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Klasser 2010?
Collapse
X
-
Re: Klasser 2010?
Klasserna har varit klara länge:
http://www.emmanet.se/emmanet/content/view/25/69/// Gurra
BMW 530 med Alpine F1, Scanspeak Illuminator, 2 x Genesis DMA, 4 x Genesis DMX
Comment
-
Originally posted by gurenius View PostKlasserna har varit klara länge:
http://www.emmanet.se/emmanet/content/view/25/69/
Är det fortfarande CD, steg & högtalare som ska ingå i ADV 30? DSP tillåtet?MVH F.Trybom
Comment
-
Originally posted by F.Trybom View PostÄr det fortfarande CD, steg & högtalare som ska ingå i ADV 30? DSP tillåtet?
Är rätt sugen på att köra den här klassen nästa år jag medVis vobiscum sit!
Comment
-
Originally posted by F.Trybom View PostTitta nu på emmanet.se och såg klasserna nu. Bör inte all den infon ligga på Bilstereoförbundets sida?
Är det fortfarande CD, steg & högtalare som ska ingå i ADV 30? DSP tillåtet?
Och som Nordenmark påpekar, ALL aktiv elektronik skall räknas, liksom högtalare.SM-guld 2007 och 2008.
Hållt på med bilstereo sen innan de flesta på forumet var födda
Comment
-
-
-
Originally posted by Chris600 View Post2008 då jag tävlade i den klassen med en originalstereo så räknades värdet på den till 2000kr.
(Nån som vet vart sjutsingen mitt förr inlägg tagit vägen?)
Comment
-
Jag körde med en Audi.
Även om originalenheten kostar mycket som reservdel så kan man inte riktigt jämföra det priset med en spelare på eftermarknaden...jag gissar att man har tänkt så. För mig så var ju spelaren enbart till som ljudkälla.
Vet inte om det finns originalenheter idag med inbyggda processorer där man kan justera eq och tidskomp mm...då kanske det blir fel om en sån räknas som 2000kr.
Sen vill jag minnas att det var ett annat pris om enheten hade typ inbyggd DVD eller liknande så man kunde använda den för multimedia.
Men detta som sagt var 2008. Vet ju inte det ser ut i dom nya reglerna.
Comment
-
Originally posted by Chris600 View PostJag körde med en Audi.
Även om originalenheten kostar mycket som reservdel så kan man inte riktigt jämföra det priset med en spelare på eftermarknaden...jag gissar att man har tänkt så. För mig så var ju spelaren enbart till som ljudkälla.
Vet inte om det finns originalenheter idag med inbyggda processorer där man kan justera eq och tidskomp mm...då kanske det blir fel om en sån räknas som 2000kr.
Sen vill jag minnas att det var ett annat pris om enheten hade typ inbyggd DVD eller liknande så man kunde använda den för multimedia.
Men detta som sagt var 2008. Vet ju inte det ser ut i dom nya reglerna.
Det är helt ohållbart att sätta olika priser för varje originalspelare i varje bilmodell. Så det blir ett pris för alla, oavsett vilken funktionalitet den har.SM-guld 2007 och 2008.
Comment
-
I Sverige kommer följande klasser finnas.
Experienced Unlimited
Ljud 275 poäng
Installation 100 poäng
Advanced 40000:-
Advanced Unlimited
Ljud 310 poäng
Installation 135 poäng
Master 7
Ljud 316
Installation 215 poängSvenska Bilstereoförbundet
EMMA SQ | EMMA ESPL | EMMA MM | dbDrag | Bassrace
Comment
-
Originally posted by Bilstereoförbundet View PostI Sverige kommer följande klasser finnas.
Experienced Unlimited
Ljud 275 poäng
Installation 100 poäng
Advanced 40000:-
Advanced Unlimited
Ljud 310 poäng
Installation 135 poäng
Master 7
Ljud 316
Installation 215 poäng
Installationsmässigt är det lite mer att göra, främst på dokumentationen. Men det är ingen större grej. Och, 30k eller 4k Euro. Ingenting som pajjar grundidén.
Fördelen är att man kan få fajtas på en EM final om det skulle gå väl.
Tummen upp från min sida!
Dessutom, nu kommer det bli fler bilar i klasserna = mycket bra för konkurrensen och det gynnar de som verkligen vill förbättra ljudet i sin bil i längden.
De som vill ha pokaler gynnar det inte. Men, de kan gå till random försäljare på nätet och köpa pokal. Det är både enklare och billigare, då är man ju ändå inte intresserad av vad det egentligen handlar om.
//JonasLast edited by jonash; March 2, 2010, 18:43.SM-guld 2007 och 2008.
Comment
Comment