Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tävlingsformatet Psychlone

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Tävlingsformatet Psychlone

http://www.termpro.com/dbdrag/rules/...2009&section=4

Jag ser fram mot att se många testa på Psychlone om och när det introduceras i Sverige. För första gången kan renodlade SPL bilar tävla mot SQ bilar och Demobilar på samma villkor. De tävlingar som hittills gjorts är en succe enligt de tävlande som prova på

Re: Psychlone den ULTIMATA billjudstävlingen

Denna har man väntat på!
    Importör / Distributör av: SP Audio, SPL Lab, Taramps
    www.BilstereoOnline.se - Webshop - SP Audio, SPL Lab, Taramps
    www.VinylStyling.se - Webshop - Kolfibervinyl, Toningsfilm, Solfilm på löpmeter och lite Stylingprodukter.

Comment

Ja det har man väntat på länge. Skulle ju varit premiär på Elmia i år men pga data strul så blev det inget. Nu hoppas vi bara att styrelsen i Bilstereoförbundet kan ta ett beslut om att införa denna klass i Sverige då intresset är mycket stort från alla håll. Jag har även erbjudit min hjälp att organisera det hela om nu det behövs. Så alla som är intresserade skriv här så vi kan visa att intresset är stort och att det behövs ett komplement till dagens tävlingar.
      SM GULD 2009 ESPL 4
      SM GULD 2010 ESPL Unlimited
      HiFiMicke
      2011 BMW SQ EDITION Black On Black
      Team dBAkuten
      BMW e91 m-sport

Comment

Verkar ju kul. Men varför premiera bakhögtalare???
        /tycker Erik.

Comment

Originally posted by Robsarve View Post
          Verkar ju kul. Men varför premiera bakhögtalare???
          Back to the 80's, in a 2010 format

Jag tycker det e koolt jag. Du kan ju ha ett par 198kr koaxer sittandes därbak, som inte gör nåt. "present" betyder ju inte "operating..

/Jonas
          SM-guld 2007 och 2008.
          Hållt på med bilstereo sen innan de flesta på forumet var födda

Comment

är regelverket lite gjort, för att dbdrag ska ha samma som emmas espl? coolt btw
            Evenemangsgruppen - vi arrangerar bilstereotävlingar

Comment

Skit cool tävlingsgren! Hoppas den införs nästa år
              155++db@25hz
              http://www.bilstereoforum.se/showthr...t=6241&page=15

sigpic

Ljudbyggaren.se

Comment

Min kusse testade på detta i ett av våra granland å vart helt jävla såld å han har bara talat väl om det så kommer det så skall iaf jag testa om jag nu får tid med bebis å 2 andra bilar som jag lovat att hjälpa till å färdigställa i vanlig ordning.....

Comment

Detta ska vi kolla upp!

Pierre
                  SEASTREAMS GARAGE

ALPINE, DYNAUDIO, GENESIS, SUPRA, MOSCONI, GLADEN ! ! !

Verkar blivit lite mer fart här på forumet, kul!

Comment

Detta har man sett fram emot länge,,trodde precis som Micke sa att det skulle bli pemiär på Elmia,men men
                    Så detta kan bli ett skoj kompliment till billjudsgrenarna...
                    http://kove.se

http://street-beat.se

Comment

Ja hoppas att dom börjar med detta nästa år.

Comment

Originally posted by Sound_lover View Post
                        Ja hoppas att dom börjar med detta nästa år.
                        Bilstereoförbundet äger rättigheterna till denna tävlingsform.

Förbundet kommer självklart ta upp tävlingsformatet om intresset är tillräckligt stort.

Detta format skall man veta är I STOR GRAD riktat till demobilar, typ dBakuten med flera.

Vi kan inte kräva att nån skall vara med, men jag skulle ta för givet att om det fanns denna klass så skulle demobilar från vissa företag vara med - annars skulle jag bli förbannat besviken.
                        SM-guld 2007 och 2008.
                        Hållt på med bilstereo sen innan de flesta på forumet var födda

Comment

Detta verkar kul. Har missat vilken skiva man använder, är det senaste dBjams?

Ok att man räknas in in Pro-kategorin om man jobbar i butik eller är sponsrad..men hur kan det räknas som Proffs bara för man har gjuten korg på basen eller större talspole än 2,5"?

A-team från Kanada köttade rätt bra på en tävling där, 158,4 vid 32hz och 87% på RTA o full install.

Edit: man kunde visst välja skiva fritt bara det var musik

Competitors may use the program material of their choice while competing.

Additional Guidelines:

* The program material being played must originate from a source unit that is specifically designed for installation and operation in a 12-Volt auto sound environment. This includes cassette decks, CD players and changers, DVD players and changers, VCR's and VCP's, MP3 units, AM / FM / Satellite radio tuners, and any other playback device that is specifically designed for installation and operation in a 12-Volt auto sound environment.
                          * The program material must consist of music. No "test tones" are permitted. Test tones "camoflaged" as music or "songs" that are advertised as music but are, in fact, test tones will not be permitted in competition.
                          * The program media may be from a commercial source (such as a CD you purchase) or a custom, homemade recording.
                          Last edited by Frippe_L; October 21, 2009, 19:35. Reason: Hittade info om musikval.
                          Sponsor 2015: www.Ljudbyggaren.se

www.garaget.org/Frippe_L

Svensk Mästare 2012 i Street Stock
                          Svensk Mästare 2011 i Street 100A
                          Svensk Mästare 2010 i ESPL MASTER

Comment

Originally posted by jonash View Post
                            Bilstereoförbundet äger rättigheterna till denna tävlingsform.

Förbundet kommer självklart ta upp tävlingsformatet om intresset är tillräckligt stort.

Detta format skall man veta är I STOR GRAD riktat till demobilar, typ dBakuten med flera.

Vi kan inte kräva att nån skall vara med, men jag skulle ta för givet att om det fanns denna klass så skulle demobilar från vissa företag vara med - annars skulle jag bli förbannat besviken.
                            Jonas det kommer var så säker

Comment

Re: Tävlingsformatet Psychlone

Detta verkar hur kul som

Kör på!!! Vi måste testa innan vi kan utesluta det.

MVH//Björn

www.dbakuten.se

Comment

Working...
                              X