Announcement

Collapse
No announcement yet.

2x Mds fr12w vs DD 2512

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• 2x Mds fr12w vs DD 2512

Vilken av dessa element kommer spela högst?
    2x Mds fr12w i 1 ohm eller 1x DD 2512 i 2 ohm??

Dom ska drivas med ett SPL ICE 1500D.
    Mds basarna får då ca 750w rms var och DDn får ca 1000w rms.

Vilken av dem kommer spela högst?
    Mest djupbas?

Tacksam för svar!

Re: 2x Mds fr12w vs DD 2512

MDS basarna kommer troligtvis spela högst.
    har pressat ur 147. nåt ur 2st fr12w...

det va med olabbad låda och helt felplacerad

Comment

Låter mds basarna bra också?
      Hur mycket effekt gav du varje bas?

Comment

Originally posted by tung_man View Post
        Låter mds basarna bra också?
        Hur mycket effekt gav du varje bas?
        Jag hade två MDS FZ 12r som var det värsta MDS hade för drygt fem år sedan och de lät som att någon slog med en slägga på biltaket. Den ena spräckte jag och den andra gav jag bort till en 14 årig pojke för jag hade inte mage att ta betalt för den.

Möjligt att MDS är bättre nu men jag håller mig undan så långt det går efter mina erfarenheter av både steg (lämnade ut några 100volt ur lågnivå in och förstörde all kringutrustning) och högtalare.

Därimot gjorde MDS rätt för sig och ersatte alla prylar så företaget är seriöst men prylarna var inget att hänga julgranen då.

Comment

Originally posted by Jimma72 View Post
          Jag hade två MDS FZ 12r som var det värsta MDS hade för drygt fem år sedan och de lät som att någon slog med en slägga på biltaket. Den ena spräckte jag och den andra gav jag bort till en 14 årig pojke för jag hade inte mage att ta betalt för den.

Möjligt att MDS är bättre nu men jag håller mig undan så långt det går efter mina erfarenheter av både steg (lämnade ut några 100volt ur lågnivå in och förstörde all kringutrustning) och högtalare.

Därimot gjorde MDS rätt för sig och ersatte alla prylar så företaget är seriöst men prylarna var inget att hänga julgranen då.
          Så där såg min X-zound 12"are ut som jag hade! det kanske var en kopia
          ja, jag lider av en sjukdom !

Comment

Working...
          X