Announcement

Collapse
No announcement yet.

Huvudenhet med eller utan tidskomp?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Huvudenhet med eller utan tidskomp?

Blev lite fundersam idag när jag skulle ta och ställa in tidskomp för första gången.
    När jag gick in i menyerna så kunde jag inte hitta vart man ställde avstånden så kollade lite i bruksanvisningen som visar att de finns DTA.
    Har denna huvudenheten; Kenwood kdc-w8534 http://www.kenwood.net-disp.com/i/06...34_swedish.pdf
    Rätt gammal huvudenhet men var inte billig då den köptes.
    Någon som kan hjälpa mig med hur jag ska tillväga? Finns det möjlighet att ställa in tidskomp på alla högtalare med den?
    Last edited by Ticcen; November 23, 2011, 20:47.

Re: Huvudenhet med eller utan tidskomp?

I min 7644 som jag hade förut så var DTA bara till för att ställa fördröjningen (tidskompet) mellan högtalarparen, värdet blev alltså samma för höger och vänster fram t.ex., men kunde ändras gentemot höger och vänster bak samt sub. Så om du inte är ute efter en korrekt scenbild utan bara vill kompa in basen så duger den funktionen.
    Mitt projekt: Volvo V60
    BRL - B2 & Dayton

More to come...

Comment

Originally posted by ChriZtoffer View Post
      I min 7644 som jag hade förut så var DTA bara till för att ställa fördröjningen (tidskompet) mellan högtalarparen, värdet blev alltså samma för höger och vänster fram t.ex., men kunde ändras gentemot höger och vänster bak samt sub. Så om du inte är ute efter en korrekt scenbild utan bara vill kompa in basen så duger den funktionen.
      Jo jag märkte också att det bara gick ta paren :P Jag var dock sugen på att få en korrekt scenbild men det kommer inte gå då ?

Comment

Mjo det går, men då får du fulkoppla lite. Kör höger på rear och vänster på front t.ex. Men då bör du inte ha mer än ett par högtalare fram, annars blir det iaf knas.
        Mitt projekt: Volvo V60
        BRL - B2 & Dayton

More to come...

Comment

Working...
        X